Filifjonkans värld

Alla inlägg den 20 juni 2006

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 23:57

Godnatt alla fotbollsfans ni kan koppla av nu så lilla hjärtat kommer ner i normal rytm igen Sverige gick vidare inte precis med bravur va! Men ändå, kryper ner och släcker lampan,,Den som sover syndar icke!

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 19:53

Nu ska ni få höra: Min kära "tuffa mamma" tog snabba beslut i går kväll.Hon hade sin ytterdörr öppen för att vädra ut värmen , och så var hon på väg ut i hallen då plötsligt en färgad man står inne i hennes hall nästan ända framme i hennes kök? Ljudlöst hade han bara gått rätt in,,men min mor tog på sig värsta argaste röst och väste:Vad vill du här va..han försökte få henne att ta emot en ros men då mindes min mamma att det stått i tidningarna redan förra året om en som kom så där och knyckte pengarna av dem när de skulle betalaty rosen var då inte gratis han skulle ha 30 kronor för den mindes hon, Hon sa bara gå ut härifrån ögonblickligen, försvinn jag skall inget ha! Då hade den olyckan gastat att hon var en rasist men då hade min tuffa mamma knuffat ut honom mot dörren så det blev till av gå. Hon låste och vart något darrig, Idag hade en grannfru till henne läst i tidninge hur en äldre dam blivit rånad när hon skulle betala för en ros av en dörrförsäljare,Så akta er öppna inte om de står utanför,Dessa gräsliga typer som gör sånt fräckt är det.Men som sagt hos min mor göre sig ingen besvär med rosor!Bra jobbat mamma!

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 11:04

Vilken härlig morgon,,det regnar ordentligt och utetempen är "bara" 17.2 just nu så här "hålls alla dörrar öppna" inklusive fönstren och 5 fläktar går för öppna spjäll. Min Mr Facett står här och har gått ner på lågvarv idag Räcker bra för jag har ställt den på automatik.Första dagen på länge man kan andas ordentligt,Härligt hoppas det håller i sig ad infinitum

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 06:54

Break free,,,,Jag tycker mycket om musik såsom de flesta gör,,,,När man började lyssna på the Queen så var man salig,,,härliga låtar,,men det var ju Freddie Mercury som var den ledande sångaren, Herreguuud sån röst den gossen hade och en sån inlevelse, Deras videolåtar tog ju andan ur en ibland,,,så går Freddie och "tar ner skylten" det var slutet för bandets storhetstid tyvär,,,Bohemian Rapsody är ju sagolik I was born to love you var ju några av dem , Men jag saknar Freddies stämma han hade mycket i röstväg kvar att ge oss.De bästa går först var det någon som sa !Må han sjunga i himlen om det finns en sådan!En orkester har 2 gyllene regler. Starta och sluta samtidigt, Publiken skiter fullständigt i vad som händer däremellan!

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards