Filifjonkans värld

Alla inlägg den 30 juni 2006

Av Filifjonkan - 30 juni 2006 23:52

57,1% är inte ett dugg rädda för åskan.Det var inte dåligt det, Rätt intressant faktiskt, Det talar för att ingen av dem har fått sin dator "stekt" av ett fint åskväder,Bra det.

Av Filifjonkan - 30 juni 2006 16:58

Det var väldigt sån snurr det blivit på min blogg!Dettycker jag är roligt, ni är så välkomna allihop som kikar in, Kanske hittar ni något som passar i länkarna med,säger Filifjonkan!

Av Filifjonkan - 30 juni 2006 10:53

Ibland blir man lite sur om man som jag bor ganska nära en större väg, Och så har man ju en brevlåda hängandes där på staketet till brevbärarens fromma!Tänk er töväder en tidig vårdag eller en torr sommardag det dammar som tusan eller en regnig dag ,bilarna far förbi som skållade råttor fast det är tätort och således 50 km /tim All skit från vägen stänker upp på min brevlåda som ser ut som den aldrig blivit rengjord,Den behöver skuras ungefär en gång om dagen vid otjänligt väderman ledsnar på att dra ut spann och trasor var och varannan dag,Så min brevlåda ser rent gräslig ut för närvarande. Jag bara måste göra något åt den idag! Sen måste jag försöka få dessa grisiga bilister ja just det GRISIGA SVENSKA BILISTER att sluta kasta ut saker genom fönstren ,ger här några exempel vad man kan få syn på genom sitt fönster eller i sina rabatter,Tomma cigpaket, fimpar , brinnande o fimpade,tuggummi och glasspapper, kaffefilter använda (tradarna) tidningar ölburkar, tidningspapper,,kvitton läskflaskor, kapsyler glasbitar troligen från något utslängt driksglas babyblöjor dambindor , Va fasen tror bilisterna att hela Sverige är någon slags sopstation jag bara frågar? Usch vad ni är äckliga . Den som känner sig härav träffad kan gärna ta åt sig. Jag skräder inte orden längre Talar man med andra som bor som jag så är det samma visa!Och hörnini SÄNK HASTIGHETEN VA! Åtminstone till det som skyltarna tillhandahåller.Ex animo

Av Filifjonkan - 30 juni 2006 04:22

Denna svåra konst,,,har bloggat om väntan förut, men nu är det dags att vänta igen.Ringt dr om intyg och det skickade han snällt dit det skulle. Sen stannade det där,,,suck,,,det skulle skyfflats vidare till slutstationen men det blev inte så.Tur som jag hade så ringde jag och kollade så nu är det på väg från ikväll. Så kanske väntan inte blir så länge till,Staffan Westerberg (stollen med alla dockorna) hade en som han kallade för Längtanväntan...kommer ni ihåg? läs (Vilse i pannkakan)Jag har haft o har ännu en längtan-väntan som kanske får ett slut snart! Om det vore så väl. :)

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards