Filifjonkans värld

Alla inlägg under juni 2006

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 11:04

Vilken härlig morgon,,det regnar ordentligt och utetempen är "bara" 17.2 just nu så här "hålls alla dörrar öppna" inklusive fönstren och 5 fläktar går för öppna spjäll. Min Mr Facett står här och har gått ner på lågvarv idag Räcker bra för jag har ställt den på automatik.Första dagen på länge man kan andas ordentligt,Härligt hoppas det håller i sig ad infinitum

Av Filifjonkan - 20 juni 2006 06:54

Break free,,,,Jag tycker mycket om musik såsom de flesta gör,,,,När man började lyssna på the Queen så var man salig,,,härliga låtar,,men det var ju Freddie Mercury som var den ledande sångaren, Herreguuud sån röst den gossen hade och en sån inlevelse, Deras videolåtar tog ju andan ur en ibland,,,så går Freddie och "tar ner skylten" det var slutet för bandets storhetstid tyvär,,,Bohemian Rapsody är ju sagolik I was born to love you var ju några av dem , Men jag saknar Freddies stämma han hade mycket i röstväg kvar att ge oss.De bästa går först var det någon som sa !Må han sjunga i himlen om det finns en sådan!En orkester har 2 gyllene regler. Starta och sluta samtidigt, Publiken skiter fullständigt i vad som händer däremellan!

Av Filifjonkan - 19 juni 2006 15:39

Tjej 20+: Alltså, jag tycker att alla brottslingar borde bli märkta på något sätt. Så att jag vet vilka jag ska akta mig för. Om man till exempel har våldtagit någon så måste man ha ett grön streck runt halsen och om man mördat någon så får man handen avhuggen... Fast det är klart. Då kanske de som blivit amputerade på grund av annat också blivit sedda som brottslingar.Kille 20+: Mitt förslag är utrymma Gotland, skicka dit alla brottslingar och bygga en hög jävla mur runt omkring.Tjej 20+: Men gotlänningarna då? Vart ska de bo?Kille 20+: De får bli antingen svenskar eller skåningar.Publicerad 2006-06-18 16:01 av Tjuvlyssnat Tackar stort för det skrattet!

Av Filifjonkan - 19 juni 2006 15:31

Stönar idag det är över 30 grader i skuggan,,Tänker på Stefan Demert och Jejja Sundstöms låt om att vi så småningom skall stekas i solen,Tror att pannan är på däruppe,,jag vill ha höst med blåst och regn och +14 grader max,

Av Filifjonkan - 19 juni 2006 11:01

Info med ref till gårdagens blog terror...Idag har jag strukit min tvätt så skönt slippa höra gnället i garderoben.Jag har fått något slags anfall i arbetslust tydligen men nu skall Filifjonkan sätta sig ner till "anfallet gått över"Diktum faktum..

Av Filifjonkan - 19 juni 2006 09:12

Filifjonkan har lagt bort sina nycklar.Hon la undan dem på ett mycket bra ställe för hon har varit från hemmet i 10 dagar ungefär och då lämnar man inte sina saker obevakade ty Filifjonkan är luttrad efter ett ganska långt liv med många prövningar och onödigt svåra dagar,Nåväl när hon varit hemma en vecka ungefär så säger hon "javisst ja" mina nycklar och kliar sig i huvudet så strutmössan faller i golvet,,,var la jag mina nycklar nu då???Det är precis svart i tankeverksamheten hon kommer inte alls ihåg var hon lagt dem?Hon blir lite oroad och börjar leta ,,hon letar högt hon letar lågthon letar under hon letar över hon letar inuti och utanpå men ingenstans står Fjonkans nycklar att återfinna.Det var då märkvärdigt tänker Fjonkan jag vet ju att jag la dem just där i sockerskålen!Men nähe inte alls hon minns fel.Nu råder smärre kalabalik hos Filifjonkan som visserligen har extranycklar men hon måste ju hitta sina andra med, Filifjonkan letar vidare,,,,,så håll tummarna.

Av Filifjonkan - 18 juni 2006 19:08

Helvetet är en plats där engelsmännen lagar maten, italienarna dirigerar trafiken och tyskarna står för underhållningen./Robert Lembke

Av Filifjonkan - 18 juni 2006 13:12

Min strykning har lärt sig att locka och pocka på mig,,,"kom kom och ordna detta nu kan inte bara ligga här i en hög,", hoho Filifjonkaaaaan,,Men hon sitter vid datorn med hörlurarna på och pratar med sina bekanta. Mycket roligare än att stå vid en varm strykbräda i värmen,Men den "lea" strykhögen ger sig inte,,,gnäller därute,,koom da,, komsi komsi,,Tydligen blir man tvungen snart tänker Fjonkan när hon går ut i köket för att ordna med lite söndagslunch.. usch har ingen lust,alls.Nu far den riktigt lede i Filifjonkan,,hon tar strykhögen i famnenoch riktigt kastar in den i en garderob i hallen,,och väser "här kan du ligga och gnälla,, nu slipper jag både se o höra dig.".Strykhögen tystnar, inser att loppet är kört,,funderar på att anmäla Filifjonkan för strykmisshandel,,,men är osäker var den skall ställa anmälan? Kanhända den tas emot på landstingstvätten tänker strykhögen.Filifjonkan har nu återställt jämnvikten i sitt sinne och intar en god söndagsslunch med kokt ägg fralla samt en ny greveostbit på frallan.Kopp kaffe svart,,samt melonbit med skinka på.Sådär ja nu står man sig till eftermiddagen tänker fjonkan och skyndar sig ut från köket innan disken börjar gnälla efter henneSätter på sina hörlurar och hojtar på Muminmamman.Ad omnia paratus

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards