Filifjonkans värld

Alla inlägg den 1 juli 2006

Av Filifjonkan - 1 juli 2006 22:10

Kollade på länk på Nasas sändning om rymdfärjan som skulle upp men på 9 minuter kvar blev det" Nine minits and holding"!Vädret ställde till så de fick avbryta..arma astronauter, De försöker i morgon igen. Och herregod vad de får jobba inte bara att vrida av tändningsnyckel för stopp de rabblar kordinater och olika kommandon som galningar. De har o göra,Godnatt Sverige var ni än är just nu!

Av Filifjonkan - 1 juli 2006 16:03

åhh.,,,fy fabian säger Filifjonkan med eftertryck..trodde jag skulle dåna i bilen idag så hett,,,, så det fräste när man tog i ratten, och luftconditioneringen som har tackat för kaffet, Det är sorgligt men kostar så herrans stora pengar att fylla på och vi har bara ett ställe här nere som gör sådant o de gossarna går på knäna i jobb redan. Får försöka stå ut ändå, Tror jag blir inne nu till i höst november så där kan vara lagom enl mitt tycke. :) Sat sapienti,,,

Av Filifjonkan - 1 juli 2006 10:16

Den enorma hammarhajen fångades den 23 maj utanför Boca Grande i Florida, USA. Nu avslöjas varför den var så stor. Hajen skulle bli mamma - och hade 56 småhajar i magen.!Hajen tros ha varit 40-50 år gammal.Det ni det kallar jag att bli mor!

Av Filifjonkan - 1 juli 2006 05:02

Vi ska faktiskt ut idag mitt lilla fejs och jag...Hoppas det inte är så herrans hett bara för då går jag in igen.Vi skall bevista faciliteten Emaus...för koll på gamla saker...kan ju vara kul ibland.Det kan ofta finnas hela bohag efter någon fin gammal dam eller herre med vackra möbler som säljs för 0 och ingenting nästan.Dukar o gardiner tyger spetsar vackra serviser ja det är kul där men oftast mycket folk.Lokalerna lämnar en hel del i övrigt att önska men det är lite pittoreskt samtidigt.Finns även kläder för vuxna o barn Skall man på maskerad är det ett lämpligt ekiperingsställe,Vi tar med oss en fikakorg och stannar någonstans i skogen. Finns ett ställe som kallas för Klynnan där kan man fika hur bra som helst vackert är det med med alla sorters ängsblommor och stenmurar och aqlejor i vilt tillstånd.Vill man plocka blåbär så har man kommit rätt.Fast det vill man inte numera.Har plockat blåbär för ett helt liv till i mina dagar när man var ung och packade ungar o mat o fika o spannar för heldag i skogen vagn hade man med och bästa väninnnan. Hej hopp vad det gick över stock o sten o buskar o stubbar,Blöjor snutteflaskor myggmedel stövlar kaffe allt om vartannat, men så härligt vi had det,Härliga minnen som ingen kan ta ifrån en.*

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards