Filifjonkans värld

Alla inlägg den 4 juli 2006

Av Filifjonkan - 4 juli 2006 16:22

Fy för den lede så äckligt varmt idag har 31.8 grader nu. Finns inget syre tycker jag.Man kippar efter luften.Och det är bara början på juli minst 70 helt vidrigt varma dagar kvar ungefär kan bli längre ändå,,hur ska man stå ut?Tror jag lägger mig i frösaboxen i ett par månader

Av Filifjonkan - 4 juli 2006 10:09

103-åring överfölls i cykelförrådetDen 90 år yngre rånaren knuffade omkull kvinnan och tog hennes väska ,,,, Näe nu går det "jäklar i min lilla låda för långt va!"Hur är en sådan gosse funtad i huvudet,??? Lås in fanskapet i en bunker med en liten lucka i för mat släpp aldrig någonsin ut honom från bunkern Han har förverkat sin rätt att gå lös Punkt. Bli rånad när man är 103 år o har rullatorn med sig dessutomSkulle kunna tänka mig att egenhändigt knuffa in gossen i bunkern.Gossen är verkligen Persona non grata! Tvärarg Filifjonka,,

Av Filifjonkan - 4 juli 2006 05:29

Filifjonkan har skaffat digitalbox idag,,,hon blev ju tvungen för de stänger tvsändningen i novemeber där hon bor!Så nu sitter Filifjonkan med instruktionspapper med så uschligt små bokstäver på så hon ser inte att tyda dem fast hon har glasögonen på sig!Vilka smartskallar va göra sådanan beskrivningar det måste vara härdsmälta hos dem.Nåväl Fjonkan tror det talas om pinkoder o den finns ju ingenstansoch det är kontakter o sladdar o kort o papper o en komigångbeskrivning med .Käckt va men om de kunde skriva så Fjonkor fattade . Här står till ex Ta scartkontakten och sätt den i tv anslutningen. Det kunde ha stått ta den "svarta sladden som har ett rött kryss vid rätt sida som skall tryckas i tvn " Hmm det måste varit ett gäng ingeniörer som har gjort beskrivningen.Här tror jag faktiskt att det vore bra med beskrivningar för äldre eller dummies,Med såna lättfattliga saker beskrivna. Här snackas det om adapters ..hm man kan säga den smala gröna tvättlinesladden med en tung rektangulär klump i ena änden. Tänk så enkelt att hitta rätt då va!Här står också sätt inte i nätanslutningen??? Va fasen jag skulle vilja säga sätt inte kontakten i väggen: Sen skulle det skrivas med rejäla bokstäver så man ser. Hör ni det nu herrarna med blanka byxbakar som gör livet besvärligt för en Filifjonka!Kanske blir jag tvungen att ringa er och krångla i telefonen!

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards