Filifjonkans värld

Alla inlägg den 8 juli 2006

Av Filifjonkan - 8 juli 2006 22:22

Ja dags att summera denna dag då.Det började skapligt med grå himmel till 09,45 Sen var det klippt stekande sol som försöker kväva oss i Småland i alla fall,Men till min stora glädje så tror jag mina böner i går kväll hjälpte,Herr Åsktryck med tillhörande regn kom på besök.Tempen rasade direkt från 31 grader till 25.4 jätteskönt,Satt på min farstubro och bara njöt, Det var det fler som gjorde hörde jag sen i telefon!Så herr Lågtryck hör min bön för ikväll med "stanna hos oss ett tag tilldu är så välkommen"! Godnatt Sverige inatt somnar Filifjonkan ovaggad.

Av Filifjonkan - 8 juli 2006 05:15

Men alltså nu börjar jag verkligen bli nervös...tänker på bensinen 1 liter 95oktanig bensin går idag lös på 12.54:- och det glunkas i tidningen igen om att den skall komma upp i 13 kronor denna sommar!Jag undrar ju var smärtgränsen går för svenska folket. Kan ju gå så långt så de som inga kommunikationer har, har råd att komma till jobbet! Det kan drabba vår bruttonationalprodukt alltså , det gör det nog redan.Oss vanliga dödliga så kallade medelsvenssons har nått smärtgränsen för länge sedan! Det är ju snart ide att köpa upp sig på bensin, massor med liter och lägga i bankfacket (fnissar) sen sälja den dyrt om några år alltså.Men nu får man ju inte ha bensin i bankfack eller i madrassen heller så det är nog inte någon bra investering.Hmm,,funderar,,tror jag ringer miljöpartiets kansli så kan de komma o köra mig till affären (inga bussar härifrån). Kan det vara nåt tro?De lär väl ha råd att tanka sina stadsjeepar för jag tor ju inte för ett ögonblick att de cyklar allihop . Särskilt inte till torgmöten och sådant i andra städer.Kanske en Eu-moppe är ide, undrar om man kan hålla balansen på den?Nudas veritas

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards