Filifjonkans värld

Alla inlägg den 11 juli 2006

Av Filifjonkan - 11 juli 2006 20:53

En skaplig dag för en Filifjonka lite blåst enstaka molntussar som skymde solen, kunde varit flera enl min mening och så torkan det är otäckt nu. Vi har eldförbud och det är tur för man behöver nästan bara säga ordet eld så tar det fyr. Gräsmattorna är som bondens hö torrt så det knastrar. Tog mig till affären var tvungen ha lite mjölk och bröd tomt i skåpen snart nu, Bilen var som rena bastun ryser,,sitter just nu halvnaken i kylan från min hemma Ac och svalkar ner mig.Mina stora krukor med penseer håller på att tacka för kaffet i hettande står på farstubrons nedre steg o solen steker dem var dag. Äppelträdets skugga räcker inte till tyvärr! Ändå är det enormt . Men trädet är törstigt har redan börjat släppa ifrån sig karten det ligger massor under på mina plattor hopskrynklade som russin i hettan.Men ännu är det många kvar på grenarna.Få se om det blir till mos i år då. Beror på den lille sabotören Herr Rönnabärsmal tx! Han prickar äpplena med stor precision.Inget kul med svarta prickar på äpplena.Godnatt Sverige var ni än är!"Löss och lånade pengar ger ingen nattro"

Av Filifjonkan - 11 juli 2006 10:39

Ahhhh underbart det blåser ordentligt hos Filifjonkan idag tror knappt det är sant!Var ut på farstubron och njöt i en halvtimme ,håret lade sig som en mittbena nästan i vinden ljuvligt . Nu gäller det bara att frk sommarvind stannar kvar..skall förtöja henne tror jag på kyrktornet i byn. Humor är själens solsken

Av Filifjonkan - 11 juli 2006 03:32

Näe det är det inte,, är gråtfärdig redan på morgonen.Kollade vädret resten av veckan jodå det skall regna o blåsa i västra Sverige och i Norrland men INTE i östra Götaland där skall solen lysa o 20-25 grader utlovas vilket då är detsamma som 25-30 så har det varit hela förra veckan o redan denna veckas början.,,,alltså vad är det frågan om skall det göras öken av östra götaland? Vem skall man hoppa på!Ingen finns det inte ens metrologerna de kan inte heller rå för detta,Det glunkas om lågt grundvatten redan både här o där i Sverige, så det kommer säkert att bli rart framöver, Tror jag lägger mig i lutbaljan redan nu så är jag lagom som lutfisk i jul! Morr,,,,Ha en bra dag alla ni som gillar sol o hetta.Evighet är en lång tid - särskilt mot slutet.:)

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards