Filifjonkans värld

Alla inlägg den 15 juli 2006

Av Filifjonkan - 15 juli 2006 21:29

Natten har smugit fram ur buskarna igen,,,dagen har gått och tagit sig ett kvällsdopp för vinden har förtöjt på kyrkspiran.Filifjonkan är trött efter dagens manöver så det blir tidigti sängen i kväll.Säger som vanligt godnatt Sverige var ni än är!

Av Filifjonkan - 15 juli 2006 19:01

Den här dagen blev lite annorlunda, det var så svalt i morse 10 grader kl 03.30 Hade alla fönster öppna och njöt av svalkan.Senare vart det ett besök i Virserum, En kul antikmarknad. Där finns alltjag ljuger inte, en gammal nedlagd möbelfabrik med trägolv Stora ytor o hemska trappor. Men finns mycket kul att kika på .Inget blev handlat mer än ett par böcker att läsa. Priset var rätt humant 3 kr styck!Däremot blev det ett besök i glassboa...det var behövligt för det blev varmt.Konstaterade att Emån är snart hel torrlagd,,, har aldrig sett den med så lite vatten? Såg även en hel åker med svart säd,,,bränd! Alldeles på tok numera. Såg ut som eldslågor dragit fam över hela åkern., Där är det nog en bra ledsen bonde skulle jag tro! Dessutom upptorkade björkar med gula blad knastertorra.Gräset är som halm överallt uppbränt i trädgårdarna med,Min spireahäck på framsidan slokar alldeles torr Plymspirean har gett upp den med faller liksom ut med kvistarna och lägger sig. Synd regnet behövs för öknen står på farstubron o knackar på dörren!

Av Filifjonkan - 15 juli 2006 08:14

Av längtan skriver jag ,en tanke som rör sig (vindlar) i mitt huvud..ödsliga vidder höga berg , en ripa..myggen som inar i mitt sinne ,biter mig det kliarripriset snärjer mina kängor...Stannar för isranunkelns vackra kronbladsom hukar i blåsten på den lilla fläck som solen smält fram .Högt i tak blå blå himmelBruset från den porlande jokken som jag dricker mig otörstig ur.Iskallt klart vatten,,runda slipade stenar av vattnetjag tar en i min hand väger den fram och tillbaka, den är len som en mule.Plasket när den återbördas till sin plats ,undrar om den kanske någon gång varit havsbotten för en evighet sedan..jag öppnar munnen och släpper ut min längtan i ett ljudligt skri..det rullar mellan dalens branta bergsidorkommer åter som ett nytt ljud långt bort längre o längre för att till sist tystna..Bergen tiger...väntar

Av Filifjonkan - 15 juli 2006 03:30

Lyssnar på riktigt gamla godingar : Little Eva Alma Coagan LimahlBill Haley Fabian Johnny Rivers Little Richard SpotnicksNeil Sedaka Hank Williams Chuck Berry Ray Charles Platters Gene Pitney Big dee Irving.Fats Domino Louis Armstrong Ja herregud det var tider det.Vilket komp låter som det spelas i en sardinburk ungefär,,Gitarr och sax gudars så det låter tycker man nu. Undrar hur dessa gamla godingar skulle låta i dagens musiksnitt Försöker tänka mig Fat´s Dominos Blueberry Hill med Eminem! Jag undrar jag????Men många av låtarna är för evigt etsade i Filifjonkans minne.Kul att höra dem någon gång i bland.Framför allt var varje låt inte så lång som nu ligger på mellan 2 och 3 KB ungefär ända ner til 1.5KBIdag kan de ju rulla hur långt som helst .En snobb sätter sig utan att ändra en min på en igelkott bara för att någon sagt honom att det är en stol designad av Picasso

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards