Filifjonkans värld

Alla inlägg den 2 augusti 2006

Av Filifjonkan - 2 augusti 2006 20:09

Onsdag inte så lyckad dag den började med "kryp" 2 st , antagligen 2 st kompisar under min lilla duk i köket för fönstret var öppet tidigt och länge.Filifjonkan fick morgonkaffet i knät när hon ser en tvestjärt krypa på väg mot hennes bredda halva fiberrika macka. Sträcker sig efter smällaren men de är listiga, gömde sig under min macka. iiiiiiii...Kaffe över golvet o kläder, lyfter på mackan o då är de 2!Inte så kul o drämma smällaren rätt i mackan som troligen skulle vara verkningslös då(smällaren alltså).Smörförpackningen står framme den åker med ett brak i skallen på de 2 illdådarnanär hon snabbt som blixten lyfter på mackan .Att de aldrig lär sig att om man går in till Filifjonkan en onsdagsmorgonfräckt objuden o tror man skall få morgonfika med henne då får man skylla sig själv.(Gäller alla som kommer på en sådan ide...flinar)Slängde ut resterna av dem som varnande exempel (ifall de hade hela släkten på kö för fika )nedanför mitt köksfönster på plattorna.Hojtar till natten,,"hallå du skall gå på ditt pass nu för dagen håller på o stänger. Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 2 augusti 2006 10:37

Nu så har förnuftet segrat hos domstolarna,Högsbymördaren hade tänkt överklaga domen om livstids utvisning,Tack o lov så sa domstolen Nej. Detta mord (hedersrelaterat) som har kostat skattebetalarna enorma pengar (ref till advokatkostnader o liknande) Han skall ha sluten ungdomsvård i 4 år och sen livstids utvisning.Måtte detta nu bli en fingervisning för andra som tror att de kan pina eller plåga eller slå ihjäl sina döttrar eller döttrars kärlekar.Ska de bo i Sverige får de hålla sig till den Svenska lagen. Over and out.

Av Filifjonkan - 2 augusti 2006 08:07

Vill du ha dig dagens skratt.Titta på länken till höger som hetermärkliga händelser en del har tur eller kanske hjälp från ovan??

Av Filifjonkan - 2 augusti 2006 05:26

Sval morgon 12,1 grad bara lägsta på jättelänge.Känns så skönt det är friskt att andas och högt i tak.Längtat efter sådana dagar.Höstdagar knallblå himmel gula o röda löv som yr i vinden ,svalt sådär en 8-9 grader bara och väldigt högt till himlen. (det är det ju alltid men höstdagarna jag menar är det ändå högre)Sådana dagar är typiska promenaddagar på en lagom skogsstig.Med katten som gärna följer med på promenad.Tyvärr har katterna gått ur tiden sen ett bra tag och jag saknar dem oerhört.Men som väl är har grannarna katter och mina väninnor med. Min son o sonhustru har en Lakris katt som jag har passat till o från här o vi kom bra överens. Så jag får härliga bilder på dem. Samt spinnande och jamande filer. Skall göra ett foto på dem allihop om det får plats. Det skall bli en till bara han växt till sig i lagom storlek. En liten sötnos förstås.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards