Filifjonkans värld

Alla inlägg den 23 augusti 2006

Av Filifjonkan - 23 augusti 2006 22:10

Dags att sussa Filifjonkan är trött dagen har varit krävande men rolig tills Filifjonkan fick svar på sina prover,,,morrar,,,åt skogen förstås. Suckar,och Längtar efter kung Bore för då blir Filifjonkans prover bra igen,,Men blåslampan är uppe varje dag mellan skurarna och värmer snabbt upp det som molnen lyckats svalna av.Nu skall Filifjonkan sova tilllsammans med onsdagen,Godnatt Sverige var ni än är och "glöm inte att gå hem innan ni går o lägger er flickor"

Av Filifjonkan - 23 augusti 2006 18:19

Kom och hämta mig, den där elaka katten som bet lilla grisen har varit här igen,,,,,den jagade mig till skogs, min matte såg genom fönstret hur jag sprang och den jagade efter mig, jag som är så snäll och inte vill slåss, matte hörde hur jag skrek men hon hittar inga märken, jag blev så rädd att jag bajsade på mig, (skvallra inte för någon) så nu har fanskapet duchat mig, hon påstår att jag stank, och tyvärr måste jag hålla med henne.Lilla grisen tyckte det var jättekul när jag blev badad, när hon släppte mig så började han bråka med mig, skenanfall och slog mot mig ååååå vad det är synd om mig.Min matte räddade mig från honom och satte mig på kattmanbänken dit fetproppen inte orkar hoppa utan strängt vägande skäl som mat eller en kattretare, pinne med fjädrar.Sen kom söta Ping och tröstade mig och hjälpte till att slicka mig torr.Min matte ringde Husse i Sundsvall och skvallrade han föreslog att hon ska ta hagelbössan som ligger där nere. Jag håller med honom men hon är så blödig.Filifjonkan svarar:Kära Chappe katt,,,,det var ju förfärligt,, är den olyckan o rantar på din tomt igen.Usch Tant Filifjonkan skall ringa till hälsovårdsnämnden o säga att det är en rabieskatt lös hemma o bits på din tomt så var det väl sjutton om det inte skulle bli lugnt.Hoppas din lilla söta tass inte gör så hemskt ont du som älskar att sitta på staketet och ordna med mössen hur skall det gå nu då?.Kanske du skall sjukskriva dig hos kattkassan, du har väl 2 strömmingar om dagen i alla fall i ersättning väl? Tycker det är lika så bra och vara inne ett par dagar illa om du behöver kryckor ju.Många klappar från Filifjonkan som håller i sin mössa och blåser på din tass.

Av Filifjonkan - 23 augusti 2006 11:21

. Återanvändning reclaiming, är ett bra system.Möbler alla gamla vackra antika möbler. Ta tx dessa träsoffor vackert skurna av någon duktig lokal snickare runt 1830 talet kallt ungefär.De är stabila har rejäla lock och ett alldeles strålande förvaringsutrymme under locket eller så kan man dra ut en del av sofforna och få dem till en förtjusande säng.En del målar man (till antikrundans herrars förfäran) tx antikvitt lagom vackert.Filifjonkan har numera den stora turen att ha fått en ärvesoffa en riktig "smålandssoffa"och det känns verkligt bra må man säga!Till det ett vackert stilmöbelsbord med tillhörande stolar.Alltså så har Filifjonkan vågat sig på en ommöblering totalt i sitt "stora rum" inte alltid sådant slår väl ut men denna gång ser Filifjonkan på sitt verk med ett fridfullt sinne,,Bara ett par rosengardiner som fattas.Har inte tid med er längre nu för Filifjonkan skall dammsuga webben efter onlinegardinbutiker som säljer långa rosengardiner...eller möjligen spetsgardiner,Kanske.

Av Filifjonkan - 23 augusti 2006 08:37

Vill du ha lite kul? Titta då på länken till höger som heter FingerInte illa vad ett finger kan bli.Varsågoda,

Av Filifjonkan - 23 augusti 2006 04:03

Vad skall vi världsmedborgare göra av denna nya oanvända dag då? Skall vi låta den vara oförstörd eller skall några nya slag av katastrofer kanske infinna sig tro? Eller är "piglördag" en bra dag?Kommer ni ihåg Tomtebobarnen eller Hattstugan? Elsa Beskows fina barnsagor.Pappan med kotterustningen på sig! Alldeles fantastiskt..Minns ni Petter och Lotta och lille Prick eller tant Grön tant Brun tant Gredelin Denna dam Elsa måste ju haft en otrolig fantasi...tänk Putte där han sitter i blåbärsskogen, Kommer ni ihåg Ocke Nutta o Pillerill Dessa vackert illustrerade barnböcker,,idylliska , Man minns dem klart, Minns tomtebobarnen när de skördar ängsull till sina madrasser,,Man minns Farbror Blå som klädde ut sig till getabock som kom med julklappar (tomten var inte uppfunnen ännu då) Dessa idylliska barnböcker som man ännu kan läsa Elsa Beskow kan man jämföra med Astrid Lindgren fast i ett tidigare skede, Tyvär har inte Elsa Beskow fått samma sponsring som Astrid Lindgren men de är ju ganska olika i sina berättarstilar och det är roligt även som vuxen att bläddra i dem.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards