Filifjonkans värld

Alla inlägg den 24 augusti 2006

Av Filifjonkan - 24 augusti 2006 20:49

Prick 4 månader faktiskt det är ju den 24 idag och i Norrköping säljer de saffransbullar redan. Jag tycker att saffransbröd i alla former hör till Lucia och sen till julen .Efter jul vill jag inte se saffran mer. Panduro skickade sitt nyhetsbrev och det finns en sida med tomtejox där redan som man kan pyssla ihop..snacka om att vara ute i god tid.Om någon skulle undra så har jag INTE köpt julklappar ännu. Men däremot babygrejor mjuka rosa saker på Linus och Lotta ett bra ställe där de vet vad servis betyder. Har handlat mycket hos dem till mitt barnbarn och aldrig att det varit fel eller inte stämt eller varit dåliga varor nähe,förstklassiga grejor inte dyrare än annat och landar i min brevlåda i vacumplastpåsepaket.(det var ett långt ord) Rekommenderas att handlas hos tänker på en bloggare som har ett elände med en pappersfirma som man faktiskt borde se till att den får stänga sin butik för det var det värsta jag någonsin hört,,,en hel följetong.Jaja i morgon är det fredag IGEN,,,tiden ruschar tycker jag...så godnatt hela Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 24 augusti 2006 15:32

Gör ingenting bara slöar vilar slappar degar eller vad ni vill kalla det...varmt är det fläktarna går skulle behöva göra ren 6 st fläktar ser jag de har tuffat och gått för öppna spjäll hela sommaren så de håller på att lägga på sig ett lager med "änglatofflor" på vingarna,,kan inte begripa var dessa änglatofflor kommer ifrån,, Men de dyker upp ideligen fast inte just nu efter Filifjonkans golv för det är rent dammsuget och dammat först sen är det våttorkat medmattorna piskade och hängda ute i friska luften (ja det heter friska luften men den är ju så lagom frisk) det glänser om golven efter tvättandet..Så här får ingen gå och ens hosta lite så det blir dammigt tack,,fnissar näemen det känns skönt att kika på ett rent salsgolv..med ny matta och nytt bord..är på skrythumör jag just nu. Dags att ordna med middagen men skall höra efter hur det är med den arbetande kattens onda tass om den är bättre,,,den stackarn fick ju på tafsen i går av en elak bortbytingskatt antagligen,,,

Av Filifjonkan - 24 augusti 2006 09:41

Dagens läskighet möter du i länken till höger som heter Finn Waldo vill du bli lite uppskrämd och få fart på blodcirkulationen så varsågod (men barn bör nog inte titta på den)

Av Filifjonkan - 24 augusti 2006 03:47

Något fuktig dimmig gryning nyss..men vackert,,tittar på grannens katta som på lätta tassar smyger runt mitt hus och ordnar med skogsmösen ,hennes tassar gör små avtryck på mina trädgårdsplattor i fukten.Det sitter en ekorre på taket på fågelholken och tittar på kattan som inte sett den ännu! Vad synd att min kamera är batterilös just precis nu...måste komma ihåg o köpa det..Idag tar Filifjonkan ledigt eller vilodag det här gamla vraket behöver bärgas...hon är något gisten och otät lite varv i torrdocka skulle göra susen.Men en vilodag får duga...tills vidare.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards