Filifjonkans värld

Alla inlägg under augusti 2006

Av Filifjonkan - 13 augusti 2006 04:38

Man har nog lite dåligt samvete! tror jag..Jo så är det nog,,man skulle bakat lite bullar eller en rulltårta men inget blir gjort.Filifjonkan liksom bara väntar,,??,,väntar på livet alltså att hösten skall infinna sig med snålblåst och minimalt antal grader.Kan inte ta sig för med något bara låter dagarna flyta förbi och tittar om det har blivit lite mörkare och det har det.Är det någon som kollat in om det finns någon svamp? Ja inte den rödvita alltså,Det betvivlas så torrt som det varit men ibland så går det ändå.Skulle vara mums med lite stuvning på en rostad macka med ost uppepå smält över stuvningen.Man får kanske handla burkchampinjoner o ordna till det med om man skall ha nån.Får ju duga ,inte illa alls.

Av Filifjonkan - 12 augusti 2006 20:36

För ovanlighetens skull har det regnat på henne rätt mycket, hon tipsar söndagen redan nu om att ta regnkappan på sig.Natten får väl ta sitt paraply som tak och breda sin svarta kappa över oss så slipper vi bli blöta och natten håller sin kappa torr.Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 12 augusti 2006 13:33

Är du på skratthumör kanske? Nähe inte det nä...hm men då kan du kika på länken tll höger som heter "Grönsaksrapsody"Det är tidernas poplåts video som är omgjord . Annars gillar jag Freddie Mercury som tyvärr tog ner skylten alldeles för tidigt..

Av Filifjonkan - 12 augusti 2006 07:49

Helt blank oanvänd dag undrar vad jag skall använda den till då..Finns ett Ikea som lockar lite,,men näe inte en lördag det är säkert knökfullt och svettigt.Kanske är det marknad någonstans idag...måste kolla upp det..å andra sidan borde Filifjonkan vara lite social och hälsa på några av sina väninnor IRL..Fast jag undrar om det inte är lite friidrott idag med? Men nu ni så regnar det....sådan lycka bara 16.3 grader ute och den förfärliga solen syns inte till. Underbart man kan andas,,alla fönster öppna nu och luftning av hela huset.Getingar göre sig icke besvär för här är det myggnät i alla öppna fönster,,inte en springa att slinka emellan i ens.Då skall jag bara sitta o titta på regnet på min farstubro och njuta...Den primära funktionen hos en ingenjördesigner är att göra saker svåra för tillverkaren och servicemannen

Av Filifjonkan - 12 augusti 2006 04:01

I.m calling youuoooo sjunger någon operettprick som jag glömt namnet på.Men har faktiskt varit på en och annan opera samt operett med. Har sett en uppsättning Madam Butterfly , det var en upplevelse mycket vackert. Såg Hoffmans äventyr också samt en del andra med.Trevligt var det då på operan folk uppklädda i kostym och klänning nyfriserade fina små aftonväskor och lite småprat mitt i pausen. Sen kom ringningen vilket betydde dags att inta sin plats igen akt 2 var klar för spel.Ja man var alldeles yr när man sent om kvällen pallrade sig hemåt.Tyvär hann jag aldrig se Birgit Nilsson i någon Wagnerföreställning o det är lite synd.Hon blev ju en vansinnigt berömd och firad sångerska.Med rätta.Det var mina föräldrar som lärde mig att operan var värd ett besök och ingick i livets repertoar. Det är jag väldigt glad för.Operan är ju inte precis det första stället man som ungdom tänker på ..Nalen fanns ju och liknande faciliteter och det låg ju närmre till hands då.Nu skall jag lyssna på Wagners Ride of the Valkyries....den uppfyller hela ens jag maffig stoooor musik.ps måste bara berömma kören på Ullevi i Göteborg som sjunger nationalsångerna så vackert.

Av Filifjonkan - 11 augusti 2006 21:37

Drar ur sladden ifall Åskar kommer på besök.Dagen har varit mycket friidrott men spännande..natten skall straxt logga in sigskall bara ta på sin stjärnekappa och natthatt.Så lägger han mörkrets slöjor över oss....Godnatt Sverige var ni än är

Av Filifjonkan - 11 augusti 2006 16:16

Typiskt här har man bett om dåligt väder och regn flera månader men när det är Friidrott med Kajsa o de andra en höjdarkväll alltså DÅÅÅ blir det åska och någon försöker dränka hela Skåne med friidrottare och publik ja hela "fy faan "som Ismael skulle säga.Typiskt typiskt,,,morr väs grrrr,,,,(censurerade svärord)Nu tar vi I alla i Sverige som gillar friidrott och håller tummarna att det slutar regnaett två tre tummhåll nu!

Av Filifjonkan - 11 augusti 2006 09:49

Vill du skratta lite idag ifall du behöver hjälp på traven med o vara glad så titta på länken som heter Arg Ko och lyssna på dess synpunkter .Filifjonkan är på gott humör idag det regnar så skönt samt straxt är det friidrott Tackar en skribent på morgonenför de uppmuntrande orden är helt överens med henne

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards