Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2006

Tisdag en dag i mitt liv är slut och kommer inte mer..

Av Filifjonkan - 24 oktober 2006 21:29

En dag närmare det oundvikliga,,,slutet,när allt blir svart.När mitt öra inte hör och mina ögon inte ser när min hjärna stannat när dagen går till natt...tänker tisdagen..så skönt att få lägga sig stilla i sin säng. Klockan slår över tiden hon stämplar ut och går hemåt I kväll fryser hon inte om sina fötter ty sockorna är påsatta i stövlarna o den hemstickade ylletröjan på ,om halsen den långa varma halsduken samt sin HellyHansen regndress. Det "gnekar" lite om om hennes ben när byxorna skrapar mot varandra. Hon skrämmer upp en liten katt som trycker i en buske,,den fräser och rusar iväg med svansen rakt upp.."Ksss kss kss.".ropar tisdagen men katten flyr i panik den blev skrämd. Hon suckar lite inget att göra åt. Hon ser sin port,,,trycker in sin kod t.i.s.d.a.g det knäpper till i låset och hon öppnar och är hemma. Släcker lampan medans hon säger Godnatt Sverige var ni än är.

 
 
Ingen bild

dsorfi

24 oktober 2006 22:43

Natti natti fjonkan o suss gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards