Filifjonkans värld

Alla inlägg under oktober 2006

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 21:28

Nödrop!!!!!! Snälla tant Filifjonkan hjälp mig.Elaka kärringen köpte massa entrecote i dag, skivade upp den och la den i "frysen" då kan jag ju inte fortsätta att äta av den, fick smaka en pyttebit.Sen serverade hon oss sås med massa klimpar i.Hon vet ju att jag och Giisen inte gillar klimp.Ping ville inte ha såsen heller.Inte har jag fått vara ute idag heller,,,,,solen har värmt så skönt och alla småfåglar, möss och ekorrar har suttit utanför fönstret och lipat åt mig.Nu tror jag att jag ska tukta Giisen, jag behöver få utlopp för min frustration.Hoppas att din son får ordning på Windows så Du kan trösta mig och skriva till den elaka och tala om för henne hur man ska uppföra sig mot mig.Så skrev Chappe till mig nyss får skriva tillbaka och trösta honom..

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 20:14

Jaha örsnibbar det har ju alla människor men när man blir lite äldre så blir de tunnare för vart år. Har man då dessutom som Filifjonkan hål i snibbarna för örhängen och haft hålen sen man var kanske 17 år så är hålen ganska välanvända, Gillar man då de stora o långa hängena med dingel och alltid har haft sådant så har hålen fått utstå mycket. Men numera när man haft sina dingellyktor (se bilden) som suttit i hela dagen och de är ganska så tunga så har man ont i hålen faktiskt! De har till o med spruckit lite på ena sidan,,suckar och det har inträffat sista året så man får snart inse att det får bli små lätta grejor i örsnibbarna snart. Det känns inte så kul.Men man får vara realist

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 17:45

En sådan dag. Lilla mor vederbörligen avfirad tror hon var nöjd. Sen gjorde allihop sällskap ner till kyrkogården för att tända lyktan hos min far. Mörkret hade just fallit så det lyste fint. Smörgåstårtan var verkligen kalasgod räkor och lax och annat smått och gott. Gräddtårtan med chokladbitar på var också mumsig. En massa fina kort fick hon med samt ett kort som Livets Efterrätt hade gjort alldeles själv. Sen hade hon valt en mjuk o gosig fleecefilt till gammelmormor. Presenten vi alla hade köpt var hon glad över En Ulrica Hydman Wallien vas den stora modellen med kattansiktet och ormen i rosa.Den är vacker och lite speciell men den var bra.Filifjonkan fick god draghjälp av sina vuxna barn med hämtning o avdukning och påfyllning av kaffe o dricka o.s.v Livets efterätt var med hjälpsam hämtade grejor åt sin mormor samt plockade upp trillande räkor och persilja från golvet så ingen skulle halka.. Så som sagt en bra dag så nu får man vila sig.

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 12:21

Alltså man skall ju inte klaga när man har så mycket saker som skåpet rymmer men det är inte alltid så bra! Så här är det Filifjonkan tycker om gamla typen av möbler lite antika så där och gärna vita och har man ärvt en skåp av modell äpplet är man glad. Man bestämmer sig genast att här i det här härliga skåpet med riktiga trähyllor skall jag förvara mina dukar och gardiner. Ske så! Man travar dem fint broderat för sig virkat för sig stor vita linnedukar i en trave små färgade dukar i en ny trave och så var det ju gardinerna de som man sytt till köksfönster när man ville ha kappor bara . De är många det blir en enorm hög och samtidigt som man viker ihop så vet man att de här kommer jag aldrig mer att sätta upp. Så blir det då långa sidogardinerna,,och man förundras över alla regnbågens färger och mönster en del köpta en del sydda och man tänke oj då har jag haft sådana här kan jag inte komma ihåg,? Så fortsätter man tills skåpet är knökfullt man kan knappt stänga dörren . Detta enorma skåp som man trodde skulle se fint ut med sina fina högar. Ja visst men så använder man ju dukar man drar ut man letar i högarna man får fram fel man viker ihop lite halvhjärtat så rasar traven med små dukar ut ,man plockar upp dem och vräker in dem.Så vips så har man ett skåp som ser ut som Beirut.forts följer annan dag..

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 09:46

Träffades av flera skott men vägrade ge uppGÖTEBORG. Kamphunden högg käftarna rätt över kroppen på den mindre hunden och vägrade släppa greppet.När en polispatrull slutligen fick loss hunden attackerade kamphunden i stället polismännen.Två polismän tvingades avlossa ett tiotal skott mot hunden innan den föll död ner på marken (Källa Expressens text .) Kan inte någon vettig människa inse nu att denna vidriga hundras inte skall få komma in i Sverige. Ett rent FÖRBUD mot denna ras är nu sannerligen motiverat. Hur många hundar och människor skall den här rasen få konsumera till middag? Det är något man kan fundera över.Förbjud rasen NU. säger ilsken Filifjonka.

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 08:44

Filifjonkan är alldeles till sig. Jag fick tag i Stinas möten . Hennes intervjuer hon gjort med olika celebriteter från olika länder. Skall bli väldigt kul att se hur hon skriver. Hon gör bra intervjuprogram med människorna så jag tror det blir en skön lässtund. Återkommer när den är utläst och talar om vad jag tyckte om den

Av Filifjonkan - 28 oktober 2006 05:18

Med ett leeende på läpparna hoppar Filifjonkan ur sängen ,sträcker på sig och konstaterar att åååhh så härligt att vakna idag3,5 grader en ny dag att använda till bara roliga saker.Hon trippar ut till avträdet efteråt tar hon sig till köket och knäpper på sin kaffebryggare.Hon nynnar glatt på en liten melodi..jag blir så glaaad när solen skiner....lalalalala,,,sjunger hon. Brer sig en nyrostad smörgås med Jarlsbergs ost på. Kikar ut genom köksfönstret och ser himlen som förefaller att bli helt blå idag. Det ligger stora grenar på vägen och löv i stora uppblåsta högar från gårdagens vilda höstvindar. Hon reser sig och tittar ut på sin farstubro och konstaterar att hon får sopa av den för en halv björk har fått sina blad inblåsta dit.

Av Filifjonkan - 27 oktober 2006 21:54

Hon stämplar äntligen ut denna hemskt vindrika dag. Hon såg nyss vinden förtöja sig på kyrktornet i Haparanda för att senare under natten blåsa liv i Finland . Men en vind kan också behöva lite matrast. Fredagen vinkar in taxin från Norrköping förbeställd sen i morse som skall köra henne hem för hon fryser så hon klapprar tänder...hon håller på att bli riktigt förkyld. Snyter sig i en servett hon sparat sen lunchen ber chauffören dra upp värmen mer. Hon vinkar genom bakrutan på den gula taxin och ropar Godnatt Sverige var ni än är

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards