Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 30 november 2006

Filifjonkan visar en burk den allra hemligaste Pandoras ask

Av Filifjonkan - 30 november 2006 12:11

Den här lilla burken är Filifjonkans "sorgeburk" däri stoppar jag ner alla mina sorger mina innersta hemligaste sorger. Ibland skruvar jag av locket och då är det en stund med våta ögon och ett skenande hjärta.Men sen går det bra att få locket på plats igen. Burken kan få stå oöppnad länge länge det blir glesare mellan öppningarna som väl är.Burken förvarar jag nära mitt hjärta ,,ibland kan jag lägga ner någon extra liten speciell sak som har berört mitt innersta. Något jag vill bevara för mig själv. De flesta människor har sorger och svåra trauman som är omöjliga att läka man måste lära sig att hantera dem enda sättet tycker en Filifjonka

 
 
Sanne

Sanne

30 november 2006 12:37

Tack!

http://sannegrankvist.bloggagratis

 
marie

marie

30 november 2006 14:08

Min farmor hade en grön burk av keramik. Den hade stått på hennes byrå i alla år och jag brukade kika i den. Där förvarade hon alla dödsannonser som hon klippt ur tidningen. Annonser över alla nära och kära som gått bort. När farmor dog bad jag min faster om att få burken som minne över farmor, men nä, den skulle faster ha själv. Jag förstår faster men det var den enda minnes-sak jag ville ha. Det var en annan sorts sorgeburk det!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

30 november 2006 18:40

Det var en bra idé, att spara sorgerna, men förvara dem på en särskild plats och bara öppna locket ibland. Du är KLOK, Filifjonkan!!!

 
Ingen bild

ulm

30 november 2006 22:32

Det var en god idé! Den tror jag att jag härmar...och din sorgeburk är himla vacker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards