Filifjonkans värld

Alla inlägg den 2 januari 2007

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 22:27

Filifjonkan är trött och har ont i sin stortå,,,(säger hemskt fula ord) men är glad ändå gick inte så illa. Är det någon annan som lyckas med sådana tåhistorier eller är jag ensam om den bravaden? Kan de vara så att jag ligger i topp där? Hör av er om det är fler annars blir jag kanske för mallig. Nu är det dags att rulla ner gardinen för natten så Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 19:08

Denna artikel och överskriften är lånad av E24. Intressant att se hur de hittar på om det nu är så förstås? Ingenting är omöjligt verkar det ju som numera så ja döm själva,.1. Jag drömde att jag fick sparken, så jag brydde mig inte om att gå upp.2. Jag blev tvungen att ta min katt till tandläkaren.3. Jag var på väg till kontoret i pyjamas och blev tvungen att åka hem och byta när jag kom på det.4. Jag såg att du inte var på kontoret så jag gick iväg för att leta efter dig.5. Jag kunde inte hitta en bra slips, så jag fick vänta tills butikerna öppnade för att kunna köpa mig en.6. Vår son spolade ner vår iller i toaletten, så jag blev tvungen fiska efter den.7. Jag körde över en get.8. Jag stannade för att köpa en smörgås, men butiken hade blivit rånad och polisen krävde att alla stannade kvar för att höras.9. Ett bi flög in i örat på mig då jag satt och körde så jag blev tvungen att köra åt sidan.10. Jag kissade på mig och var tvungen att åka hem och byta.Filifjonkan har läst en bok med bara dåliga ursäkter för det mesta men det var nog förra året.Kanske bäst att passa tiden så de slipper hitta på.

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 16:33

Alltså hur är de möjligt att man kan få sin tå under en dörr när man öppnar den? Jag måste ha dåligt sinne för avstånd. Alltså har foten för nära dörren och man öppnar den o det tar emot och idiot som man är så kan man inte fatta utan rycker till ordentligt i tron att mattan har kommit i kläm under dörren fast det samtidigt redan vid första rycket gjorde konstigt ont i tån? Allt går så fort en sekund så har man tån under dörren och det gör ont. man vet ju dessutom att man måste dra dörren tillbaka över samma klämda tå,,och det mina damer och herrar är rena sadismen. Man gallskriker och hoppas inte grannarna hör en eller att någon går förbi utanför just då. Ajaaj det bultar o det bankar in i köket efter is krossa.. den fort går det och i med den i plastpåse och lägg det på tån o håll den högt.Försök att inte svära för mycket i det läget. Efter en kvart ungefär så är halva foten nerfrusen vilket gör det hela en aning bättre.... ett tag i alla fall. Kollar in tån o det hade gått av en bit nagel bara som tur var, Ok lite rödlila går väl an . Tvättar den med alsollsprit lägger på ett litet tunt bandage med gasbinda så det stillar sig för det läcker lite vid nagelkanten. Det klarade sig bättre än jag trodde tur det. Nu får jag börja använda mina toffelskor ,,säkrast att man skall vara så korkad. Detta händer mig i alla fall vartannat år och det verkar ju inte mycket men man glömmer det inte jag lovar..

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 14:55

Nu så är jag rätt lugn har testat med att fota och detta får ju duga så det verkar nu som det är lugnt då. Min klockradio bredvid min säng är det jag fotat. Rediga synliga siffror som står projicerade på väggen med i rött när det är mörkt i sovrummet. Mycket praktiskt för en svagsynt Filifjonka. Kanske tappade webbkameran bara sina styrfiler på något skumt vis?? Med datorer vet man aldrig! Men en sak är säker att sy byxor det kan inte en dator. Det vet jag säkert.vore bra om den kunde byta dragedja åt mig i jeans tx.

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 13:08

Ja det verkar som det fungerar men det var rätt mycket som skulle i igen. Först avinstall som vanligt sen på den igen. Nu hoppas jag att den håller sig lugn den ska vara ok och den är ny så det får fungera ja man märker ju om det blir några nya bilder från Filifjonkans residens. Det är så ljust idag för solen lyser så enormt starkt behöver solglasögon inne nästan idag. Skall försöka köra en maskin tvätt idag.

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 10:15

Är ni vakna?? Då så varsågoda ta en kopp. Hade inga räkmackor hemma så det blev ett bakelsekakfat i stället. Säkert gräsligt nyttigt så här på morgonen men å andra sidan vem f.n,,har sagt att det SKALL vara nyttigt då?Nån som har nåt kul att berätta idag vi är positiva gänget idag hörde jag om igår kväll. Mycket bra tanke.Får se hur länge vi klarar det,,,fnissar igen Ta en kaka till och dopp om du vill.

Av Filifjonkan - 2 januari 2007 08:51

Morgonens lätta jobb har du härhuvudbry Varsågod. .

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards