Filifjonkans värld

Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 22:39

Dagen har varit bra bortsett från all snö och inplogning. Telefon har gått varm så vänsterörat är lätt upphettat och högerarmen avsomnad efter fel vinkel på lurhållningen en längre tid.Får hoppas den vaknar snart. Har opererat Karpaltunnlarna på båda handlederna en gång redan tycker det räcker nu.Men det har varit riktigt bra från dessa besvär efter det. Man får komma håg att byta hand bara.Men som sagt snöar gör det fortfarande.Usch...I morgon behöver jag till affären så det får vara uppskottat då. Får ringa servicen och be dem komma igen. Men det värsta är att de skottar upp och jag far med bilen. När jag kommer tillbaka då har plogen stängt igen det med en ny snövall...tralala då kommer jag inte in istället. Gillar inte snön när det är så här elakt. Kanske har det töat bort till i morgon,,, fnissar.Godnatt Sverige vilken snödriva ni än häckar i

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 21:07

Får jag lämna några blommor - ett par rosor i din vård ?och du må ej vara ledsen, min kära.Ty de rosorna är komna från en konungagård,det vill svärd för att komma dem nära.Den ena den är vit och den andra den är rödmen den tredje vill jag helst dig förära.Den blommar inte nu, först när givaren är död.Den är underlig den rosen min kära. ....Den blommar inte nu, först när givaren är död- men då blommar den rätt länge, min kära.Lillebror Söderlund. Nils Ferlin

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 19:45

Lägger ut ett om dagen igen från Tages enorma skattkista. Läs och begrunda. Här kommer det första i serien: "Moraliskt påstående: Den som sover syndar icke. Men detta är ju lika sant: Den som syndar sover icke. Hur gör man?"

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 17:46

Dagens skidskyttar bärgade ju guldet,,,det har de slitit ordentligt för i spåren och med gevären. Denna gång vart det "pang på rödbetan" direkt . Så spännande som det blev innan målgång. Jag trodde nästan speakern (Karin Swingstedt) skulle få glädjefnatt. Hon var så exalterad så hon vrålade med jämna mellanrum hon förtätade stämningen kan man säga. Men som sagt ett Jättegrattis till skidskytte laget för guldet bra jobbat!

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 16:57

Som sagt ögonen behöver lite vila från snön. Man kan tro att försommaren är begravd i ett snöskred vad gäller Småland där Filifjonkan bor. Ty det har kommit väldigt olika mycket snö härnere.Snöbyar är rätt flexibla i det avseendet men i morgon vill jag kunna komma ut från min tomt med min bil Hör ni det nu (hytter med näven mot molnen tll). Men nu kan vi försöka lura oss ett tag igen med lite försommarblommor ur rabatten på framsidan.

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 15:25

Men det kommer rapporter om en ny stor kastrull gjord med tanke på kannibaler tydligen. De kokade ju folk åtminstone i serierna i alla fall! Men nu undrar man ? Elsäkerheten har de listat och av 20 olika märken så är 15 st elfarliga!Man kunde alltså få en elchock där man sitter i sitt kar och myser. Vad jag förstår då så är det ju ett bra ställe att koka sina höstkräftor på i augusti. Rejält och det får plats många kräftor. Seriöst så skulle man kontakta säljaren och höra vad de kunde göra. Kanske får man det ordnat av tillverkaren eller något i den vägen. Eller kanske får man en knippa dill som tillbehör till kräftorna!I detta läge så är Filifjonkan glad över att hon inte har ett bubbelkar men flera i min släkt har det och det oroar mig.( Bilden lånad på Giftstore.se)

Av Filifjonkan - 8 februari 2007 12:27

Störtlopp på Eurosport om 5 minuter Filifjonkan är bänkad

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards