Filifjonkans värld

Alla inlägg den 19 februari 2007

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 22:42

Dagen har varit en nyttig dag såtillvida att det har blivit lite gjort här hemma.Så i morgon kan vi ta det lite lugnare. Kanske hinner man läsa lite i sin Mankellbok då. Fick ett tipps av Avatari om en bok Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Den skulle vara så bra men sorglig. Lägger det på minnet så får man se efter Mankells italienska skor som jag lyckats hinna med 34 sidor i bara ännu.Det har blivit kallare igen. Vinterkylan återkommer hotade meterologen med i eftermiddags. Han har rätt det skrället,-1,6 just nu i sjunkande. Kunde bli tvåsiffrig kyla i natt påstod han. Vill inte jag vill ha lite vår. Såg så härliga lökar som jag vill sätta i mina lökglas. Men vi får se. Nu är det straxt dags att lägga ner sig i lopplådan igen så Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 20:53

Det är vackrast när det skymmerAll den kärlek himlen rymmerligger samlad i ett dunkelt ljusöver jorden, över markens hus.Allt är ömhet, allt är smekt av händer.Herren själv utplånar fjärran stränder.Allt är nära, allt är långt ifrån.Allt är givet människan som lån.Allt är mitt, och allt skall tagas ifrån mig,inom kort skall allting tagas ifrån mig.Träden, molnen, marken där jag går.Jag skall vandra - ensam utan spår.-Pär Lagerkvist-

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 20:11

Detta är en risgrynskorv eller risgrötskorv det var så jag menade nu vet du.. :))

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 19:29

Dagens citat nr 7: "Grundvalen för det svenska samhället är iblandekonomi. Ibland går det, ibland går det inte alls." Citatnr 8: Kunskapsnivån i landet är så otroligt hög att ingen längre tycker det är nån idé att höra på när nån annan pratar.

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 17:54

Jaha nu så är jag klar och slut som människa ungefär.Pustar hörde en grannbloggare som behöve duscha en gång till. Hon tar orden ur munnen på mig .Fnissar. Här skall bli middag och jag har varit listig.Inhandlat en färdig korv med risgrynsgröt.Upp med halva i en tallrik rör ner lite extra lättgrädde och micra den ett par minuter så har du middagen klar idag. Kanel och lite socker på det samt lite lättmjölk.Det är snabbmiddag.Enkelt att laga til skrattar ,,Men man är mätt länge på det.i morgon får det bli andra bullar...orkar inte idag,,

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 16:07

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 19 februari 2007 15:02

Rekord idag i det Filifjonkska residenset. Jag har strukit alltihop. Jösses vad det går undan idag. Det var 3 st vita hellinnedukar med. Handukar byxor jumprar. Ja lite smått o gott. Men så skönt att ha det gjort.Sen har jag hunnit med att helsanera mig själv en sån där genomgripande historia. Så nu är det tjusiga tånaglar kortklippta lackade med en lagom röd färg åt en Filifjonka.Insmord i krämer så man doftar som en jordgubbe,,,,ungefär.Rena kläder från topp till tå.Så nu kan man ta sin lista samt plånbok och bege sig till affären i presentabelt skick.Motrovärmaren isatt en timme för det har snöat i Småland lite grann igen.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards