Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Filifjonkan redovisar röstningen om butikstidernas hållande

Av Filifjonkan - 23 juni 2007 20:41

 
 
Hannele

Hannele

23 juni 2007 21:21

Tja, jag är inte säker på att jag svarade rätt till nekationen:
Nej, det är inte mitt promlem.
Ja, det är inte mitt problem...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

23 juni 2007 22:26

Natti natti kära fjonkan och sov så sött.

 
Hannele

Hannele

23 juni 2007 23:50

En gång blev jag lite putt på en expedittant på konditoriet, kl 08:55 satt hon på sin pall och sa, att hon inte öppnar förrän klockan 09:00, jag vill inte handla där längre..
En gång kom jag till Systemet kl 17:55 och har aldrig fått så mycket hjälp och tips (utan att fråga), vilken sorts vin passade till osten ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

24 juni 2007 10:38

(Allså, jag ville svara att jag INTE ska gå in i en affär så sent och begära service och övertid)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 juni 2007 12:19

Hannele: ok gör ingen skillnad nu det vann så att säga det om du tyckte. I bland är det svårtytt en del meningar.Skall inte Filifjonkan heller man måste tänka på personalen med de skall hämta ungar på dagis och hinna till nåt möte eller nåt. :)

 
Hannele

Hannele

24 juni 2007 13:33

Men jag vet ju aldrig, om man ska svara JA eller NEJ i en dubbel negation :|
"Jag vill INTE att det INTE ska vara öppet för mej"... Vad vill jag DÅ?? VAd vill deom andra?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan funderar

24 juni 2007 14:38

Hannele: ja det är hopplöst med sådana frågor går inte att svara på tycker jag!Man förstår inte frågan? Det är språkfel förstås. Ibland om jag skall rösta på något och det är dubbelfrågat så låter jag bli.Men detta är inte en negation dubbel det är en förstärkt fråga med förklaring samma som "det bryr inte jag mig om jag gör som jag vill" enkelt sagt,
Alltså en rätt hänsynslös persons åsikt kan man tycka.

 
Hannele

Hannele

24 juni 2007 19:09

Det är som att försöka rätt propositionsordning vid acklamation och hoppas på att det blir "ja" och "nej" vid rätt tillfälle :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan skrattar sig fördärvad

Filifjonkan skrattar sig fördärvad

24 juni 2007 19:29

Skrattar så tårarna droppar ja du det var ju faktiskt en bra beskrivning...

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Sonen

25 juni 2007 02:17

Oftast brukar personen som kommer in 1 minut innan stängning med sitt "snälla jag ska bara" och "kan inte jag få..." inte tänka sig för!

De frågar inte om man har lust att jobba över en stund (obetalt givetvis) och stänga lite senare. De frågar egentligen "Kan inte jag som inte kan handla när butiken är öppen låta dig missa din buss hem så du får sitta och glo i en halvtimme i väntan på nästa".

DET är vad frågan egentligen handlar om!

Respektera öppettider och gå absolut senast vid stängning! Jag själv skäms ögonen ur mig de gånger jag dragit över och mer eller mindre springer genom butiken. Dessvärre ser man andra som snörper på munnen och fräser "vill du jag ska handla nåt eller?". Att inte personalen/ägaren kastar ut idioten med huvudet före där borde bara det vara värt Nobels fredspris!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards