Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 7 december 2007

En upplysande fabrikstur var Filifjonkan med sällskap på häromdagen

Av Filifjonkan - 7 december 2007 05:22

 
 
trollpackan lättad!

trollpackan lättad!

7 december 2007 07:16

Vad skönt att det gick bra och att Ingeborg fick hjälp med Rulle uppför trappan.
Kul att handla en massa ljus, det lär ju gå åt under julen.
Kram

http://trollpackan

 
Hanneletomte skrattar

Hanneletomte skrattar

7 december 2007 07:32

Kanske borde jag ha följt med med spark, oj oj, det var för hundra år sedan jag åkte med spark, Filijonkan får köpa lite ljus till mej med, för nu går det ju åt.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

7 december 2007 08:29

Vilken ljus idé...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
maria

maria

7 december 2007 08:50

Så roligt! Ljus behövs ju i dessa mörka tider:)) Kram på sig fjonkan!

http://gnallspikarochlivsflanorer.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

7 december 2007 10:21

Trollpackan:Ja det var mycket ljus att välja bland och billigare än affären så slipper man dessa knasiga förpackningar med får dem i en stor plastpåse
Hannele:Jaha klart du skulle följt med oss den dagen vi hade snö nä det var nog 4 dagar snö som låg och billigt var det
Helga: heheh jaha du nu har du varit rolig för idag skrattar
Maria:Ja de t behövs nu särskilt som det idag regnar och fortfarande är grått och rått

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

dsorfi

7 december 2007 11:16

Det är synd att den fabriken ligger så långt bort från dsorfi,skulle varit trevligt att varit med.
Ljus behövs i uppland också,här regnar det också.

 
Tant Tagg

Tant Tagg

7 december 2007 11:21

I år blev det inget besök för oss på Ljusfabriken. Det var stängt varje gång vi passerade.........
Nu får jag hushålla på de röda ljusen som är genomfärgade och hoppas att Ljusfabriken är öppen nästa gång.

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia puma

7 december 2007 11:24

Låter som en mysig o prisvärd tripp. Vore något för pia puma att göra för att sen tända dem i vintermörkret o mysa med.
Älskar ljus.

 
Ingen bild

Filifjonkan

7 december 2007 12:05

Dzorfi: Ja visst är det synd det hade varit kalaskul att ha dig med.jepp ljus behöver vi denna regniga dag
Tant Tagg:Vilken otur den är öppen torsd -fred 10-17 du får passa in det,
PiaPuma: Ja den trippen är väl värd sina bensinpengar,Ljusen är billiga trevligt uppdukat i butiken samt trevlig personal och en väldigt speciell ljusstake har de med levande ljus i förstås.

 
akson

akson

7 december 2007 12:10

Hej Filifjonkan!
Nu är jag tillbaka på banan och halkra runt lite för att se vad alla gjort dessa dagarna jag gjort annat.
Det låter som en affär väl värd att besöka så här i ljustider.
Ta hand om Dig!

http://akson.wordpress.com

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

7 december 2007 14:31

Liljeholmens Ljusfakrik är nog ett jättebra ställe! Jag brukar köpa mina ljus, i alla valörer, i storpack på IKEA... de duger bra till mig... är en riktig STORKONSUMENT av ljus året om!!
Men du får nog tag på betydligt bättre kvalitet på Liljeholmens, skulle jag tro!?
Ha det så bra i helgen... och var försiktig med de brinnande ljusen!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 december 2007 14:40

Tack för tipset om cozzen, vi får hoppas att han håller även denna gång.
Himla roliga och finurliga inlägg du har, absolut starkt Filifjonkiga;) gör du möjligen bilder och skriver på dem?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

7 december 2007 15:10

Akson: å så trevligt att se dig igen välkommen tillbaks till bloggerietJa det är en bra butik det där
GerdaThyra. Ja Ikea går säkert lika bra men Liljeholmens ljus rinner inte som väl är och priserna är bra passar en Fjonkas plånbok.
Skogsfrun: Ja det hoppas vi verkligen men oroligt är det..Skrattar,, ja jag gör bilderna ritar en del.. bitvis använder en del av mina foton och bilder tagna ur tidningar och mina album samt gamla bokmärken. Filifjonkan får jag rita om nästan helt var dag har henne som lite mallar här o där man kan använda men inte alltid med tanke på kroppens läge ritar som en kråka gör jag men man får använda sin fantasi när man läser Filifjonkan Hon är inte alltid sanningsenlig hon kan skarva lite med..samt är lite färgblind och har svårt med höga höjder rasar ofta ikull..

http://f

 
Ingrid E

Ingrid E

7 december 2007 15:35

Förståndig Filifjonka som storköpt fina ljus. Det är så underbart vackert med levande ljus. Lova att ta det försiktigt bara!
Trevlig extraläsning om hur Filifjonkan gör sin blogg för jag har undrat. Underbar blogg!

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkanigen

7 december 2007 15:47

Hej Ingrid E, Ja visst är det en härlig tid med alla levande ljus en man får var försiktig precis som du säger,jaha tackar jo Skogsfrun undrade så jag gjorde en liten resume av det hela.Ha nu en riktigt go advent med dig och din hund med.

 
Millis

Millis

7 december 2007 17:03

På Liljeholmens har jag varit och städat flera gånger, när jag jobbade på ASAB...för 20-talet år sedan. Jag har aldrig varit så mjuk i håret, som då och huden var babylen...berodde väl på allt "stearindamm" ;)

Hoppas att Fjonkan får en trevlig helg.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

7 december 2007 19:16

Millis: åhh har du varit där kul.Gissar att du har rätt ang hårets beskaffenhet stearin kanske.Trevlig helg till dig med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards