Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 29 december 2007

En liten påminnelse om förr när det var kallt på vintrarna så mysigt det var då,

Av Filifjonkan - 29 december 2007 05:30

 
 
trollpackan filosoferar

trollpackan filosoferar

29 december 2007 08:04

Hmm...ja, nu går det inte att åka skridskor på sjön...nu får man ju ha simrimg och våtdräkt då...
Men choklad och ostmackor kan man ju äta iallafall!*dreglar*
kram!

http://trollpackan

 
akson

akson

29 december 2007 09:38

Åka skridskor är underbart i synnerhet om det vankas varm choklad och macka till.
Jag har funderat några år på om jag ska köpa mig ett par långfärdskridskor och eventuellt åka Vikingarännet som går från Uppsala ner till stora farliga huvudstaden.
Ha en underbar lördag!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 december 2007 09:56

Trollpackan: Ja det kunde vara nåt att surfa efter båt på vattenskidor med ryggsäcken då...låter mysigt man får bli avslängd vid någon lämplig ö då för choklad o mackor i stället vad tror du!!
Akson: Säkert mysigt at köra vikingarännet men finns det is tror du? verkar dåligt numera,,,synd är det ha det bra själv du

 
helga

helga

29 december 2007 11:03

Ja (Helga drömmer) vad mysigt det skulle vara med lite snö så här i juletider!

Här där vi bor åker vi mest långfärdsskridskor...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

29 december 2007 11:04

Det låter härligt, men här är det sjö på gärdena så man får ha gummistövlar när man går med hundarna.

 
trollpackan fnissar!

trollpackan fnissar!

29 december 2007 11:08

*Fniss*...ja, vintervattenskidor!*skratt*

http://trollpackan

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

29 december 2007 11:18

Helga Jaaa sannerligen det är bara blött i Gråland hela julen suck!
Dzorfi:Ja visst tur du har stövlar sätt på dina vänner det med då så slipper du svarta tassar i rummet fnissar
Trollpackan: Ja precis det.Kan bli en höjdare du vet.

 
Hannele

Hannele

29 december 2007 12:25

Härligt, Filijonkan, finns väl inget bättre än varma kläder och varm choklad, när man är ute. Vår son vill inte gråta över vädret, så han har skaffat bra regnkläder och pannlampa, så inte ens dagarnas korthet ska hindra honom att vara ute, han testade sin utrustning i natt...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 december 2007 14:02

Hannele: ja din son är en klok gosse. Man hoppas att hans utrustning höll vad den lovade så han inte blev blöt.Visst är det got med Choklad och ostmackor på ett sittunderlag på en lagom sten och se ut över en spegelblank sjöis..liten bit lycka an vi säga..

 
UnderCover

UnderCover

29 december 2007 14:15

Ja tänk vad mysigt det var då på den tiden när det var nå'n ordning på allting...
Minns hur det var att först äta apelsin mitt på skidrundan och se'n stoppa tillbaka dom kladdiga händerna i lovikavantarna - det var tider det :o))

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

29 december 2007 17:04

Den här underbara bilden får jag visa för mina söner :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjokan igen

29 december 2007 17:15

Under cover:Ja just det ja kladdiga fingrarna fulla med ludd från lovikavantarna det hade jag glömt och apelsinskalen i klyftor man fick med sig.
Hannele; fnissar..Filifjonkan har så svårt att rita sakerna du vet att få rätt vinklar och sånt med det är hopplöst man måste använda fantasin när man tittar på bilder hos Filifjonkan denna blev ju så som en uppförsbacke på sjöisen,, skrattar och menar att vad gör det då o 100 år?min teckningsfröken var inte glad redan på den tiden,,anlagen finns inte

 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

29 december 2007 20:05

Uppförsbacken såg jag inte ens, teckningslärare ska man inte bry sej.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
gunilla/nilla

gunilla/nilla

29 december 2007 20:12

Himmel vad mysigt det lät. Skulle jag göra ngt på havet här hade det fått bli med simring;=D Körde utmed havet idag, stora vågor i ett svart hav, KALLT!!
Några nyårskort blir det nog inte hos mig. Luften gick ur mig när alla julkort var gjorda, PUST!
Nu blir det lite framför TV:n och i morgon hade jag tänkt att städa upp i pysselhörnan. Kanske lusten återvänder efter det.
Ha en mysig lördagskväll och kram till dig från mig.
/Gunilla

http://kortnilla.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 december 2007 23:42

Hannele:Skrattar vad bar ja du har kanske rätt man gör så gott man kan.
Gunilla Nilla:haha ja du får göra något med simdynor brr,kanske surfingbräda o segel varmklädd i våtdräkt med pälskant vad tror du om det?
Kan tro det så mycket fina julkort som du gjorde fantastiska är de. Så kul att se dem för se är ala så olika rent ögongodis som jag brukar säga Godnatt med dig nu

 
Frump längtar efter riktig vinter

Frump längtar efter riktig vinter

30 december 2007 13:03

Åh, så härligt!
Får mig att tänkta på barndomen, DÅ var det alltid mycket snö och is och man gjorde massa roliga saker, åkte skidor och skridskor...byggde snögrottor...hade snöbollskrig...
Ja det var tider det!

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards