Filifjonkans värld

Alla inlägg den 2 april 2007

Av Filifjonkan - 2 april 2007 19:46

Bilden är tagen i Uppsalatrakten kan ja säga men själva stället är lite hemligt för den är så sällsynt så det är bara förnamnet..Guckusko heter hon..har en väninna som lyckats hitta den och var snäll och fotade åt mig. Den har vuxit där i flertalet år så jag hoppas att den finns kvar i år med. Återstår att se.

Av Filifjonkan - 2 april 2007 18:14

Filifjonkor har en benägenhet att bli iskall om sin högerhand speciellt vid tangetbordet och bruk av musen.Det är ju så att Filifjonkan bolmade cigg till för drygt 4 år sedan nu och då får man dålig cirkulation i de från hjärtat längst bort lederna.(förstod någon vad jag menade ?)Alltså typ fötter och händer.Vad göra jo trädgårdsvantar har jag berättat om förut mina svarta men nu har jag piffat upp mig lite med dessa färggranna mer moderna doningar.Ref till bilden. Fingertopparna avklippta annars kan man inte pricka tangenterna alls. Skönt är det och så drar jag på mina nystickade pulsvärmare på det så fryser man inte. Jag har alltså inte kallt inomhus det är 23-24 grader ungefär...Så ni som röker och inte vill frysa om händerna lägg ner ciggandet...du får råd med snygga skor då tx ganska omgående och slipper dessa kalla händer mitt i sommaren.. :) Rökning= initial träff med lungcancer.

Av Filifjonkan - 2 april 2007 15:34

Ahh hemma i mitt lilla hem härhemma..fniss det var rätt fullt på affärerna faktiskt men det som behövdes kom med.Inköptes 4 st näst intill svarta penseér och 4 st tusenskönor svagt röda. Har petat ner penseérna men inte de andra i lådan ännu Har rotslagit dem bara måste fixa mer jord den räckte inte. En bild på tusenskönan har jag fixat i alla fall. men det var elakt så det blåser. Kall byig vind har vi.

Av Filifjonkan - 2 april 2007 11:38

Lilla notan skriven nedpackad i lilla plånboken.Blommor till den hängande lådan skall inköpas får se vad som finns Blir kanske penseér som man river ur sen för mina fröodlingar skall ner däri när penseérna vissnat ner eller blivit för yviga..
Lite stapelvaror skall också hem, återkommer om man överlever racet i butikerna.

Av Filifjonkan - 2 april 2007 09:53

Här är dagens utmaning lite pusselbitar att foga samman om pillerlusten finnes så varsågod då

Av Filifjonkan - 2 april 2007 08:57

Äntligen har man vaknat till. Varit vaken hela natten nästan och slocknade först vid halv 5 tiden i morse. Så nu har jag haft sovmorgon i stället.Men idag är det segt i kontoret eller känns som det är duvskit på antennen! Måste få i lite kaffe i kroppen samt något tuggbart.Tror solen skiner det är ljust och någon verkar ha tänt lampan ute i alla fall. Tror jag lägger in en motviktsbild så vi inte glömmer hur det kan vara....

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards