Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Kök kan bli gamla också och de nya är så fina...

Av Filifjonkan - 25 januari 2012 05:00

 

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

25 januari 2012 07:47

Jasså ska Filifjonkan också byta kök... det ska vi med! Kök, badrum och stora hallen ska snyggas till, väldans bestyr, har bara kakel, klinker och köksinredning i huvudet... och tapetprover... och spis... och kyl/frys... jösses en sådan röra! I maj sätter vi igång och under tiden flyr vi till stugan!

http://helenej.blogspot.com

 
cyndi

cyndi

25 januari 2012 08:13

Jag brukar byta kök.
Med grannen.
Går in dit en stund.
Och kollar på alla köksskåp och grejer.
Sen byter jag tillbaka till mitt vanliga.
Kaffet smakar bäst i lite skavda och inbodda kök.

http://cyndisfika.wordpress.com

 
cat

cat

25 januari 2012 08:38

Jag hyser också drömmar om ett nytt och fräscht kök. Men just nu är det verkligen bara drömmar.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 10:19

Hej GerdaThyra Åh så kul att få det nytt smart vara i stugan då för rörigt lär det bli Ibland kan det ju vara lite knepigt att bestämma färg och sånt med så jag förstår att du har att tänka på!
Cyndi,,,hihi vad du är smart och jka du har nog rätt Jag har inte bestämt mig ännu det blir dyrt så man får ta en grundlig funderare

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 10:20

Hej Cat ja du vad vore livet utan drömmar rätt fjuttigt tycker jag,,,antagligen blir det drömmar här med för som jag sa dyrt är det hu...

 
helga

helga

25 januari 2012 10:22

Det där var verkligen en fint kök - ett riktigt drömkök... Vi bytte kök för ca 7 år sedan. I huset vi köpte var det orginalkök från 1977 Vi är fortfarande glada att vi kostade på oss detta.

I mars ska vi renovera gästtoaletten...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 11:10

Hej Helga åh gjorde ni det jag det är ju naturligtvis underbart med ett nytt kök skulle vilja men vill inte betala såmna kostnader suck har inte bestämt mig ännu hur det blir.

 
Znogge

Znogge

25 januari 2012 11:49

Vi kanske ska råna en tillsammans du och jag. Vårt kök lämnar en del att önska ;-)

http://znogge.wordpress.com

 
syren

syren

25 januari 2012 12:31

Underbart vackert kök!Men får nöja mig med det kök jag har för man kan ju inte göra om i hyreslägenhet kram

http://syren-syren.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 14:15

hej Znogge hmm ja du det kanske vore en bra ide är vi två kanske vi klarar av det fniss...
Hej Syren ja visst var det fint men det blir nog drömmar det är så dyrt så hu,,, aha näe kanske man inte kan göra i lägenheter synd ifall man vill ju

 
Trollpackan

Trollpackan

25 januari 2012 17:09

Du får satsa på en trisslott kanske? Hmm...eller travet?*fniss*
Kök finns det många snygga att välja på, men dyra som sagt.
Här är det ett yttepyttekök*suckar*, eftersom vi lever efter "compact living". Går bara att lag amat i, knappt ens det, finns ju väldigt dåligt med avställningsytor liskom, och inget riktigt skafferi. Har fått ta ett av överskåpen till det...

Tiden försvinner, håller ju på med mina föräldrar. Flyttat nu, skrev påd eras gamla lägenhet idag, för de har fått den såld nu. Skönt. Men...de har så rörigt hemma, det ser ut som ett bomnedslag, eftersom min mamma inte funkar riktigt som hon har gjort förut. Hon springer runt och plockar med grejer överallt, och allt försvinner på vägen*suckar djupt*
Idag höll hon på att slänga min kashmirtröja som jag hade tagit av mig när jag var där för att hjälpa dem, det gick på två röda.

Nu blir det soffläge.

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 17:35

Hej Trollis, Ja jag har förstått att ni har skaffat compact living kanske tur det nu när du har så mycket annat omkring dig. Ja men så bra att ni fått deras lägenhet såld nu då. Klart det är mycket att ta reda på efter en sådan flytt men när det väl är gjort så blir det mindre för dig i alla fall Tar på kropp och psyke när det är på det viset. Tur du hann rädda din fina tröja! Ja det där är typiskt det plockas men det liksom kommer ingenstans ändå allt liksom går i fel kopplingar. Det är en besvärlig skjukdom verkligen!Bra du intar soffläge kan vara behövligt efter en tuff dag!

 
ansepanse

ansepanse

25 januari 2012 17:38

hej Filifjonkan, det var verkligen ett fint kök, det vore allt grejor att ha ett sådant, säkert väldigt dyrt
¨kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Trollpackan alldeles utbränd

Trollpackan alldeles utbränd

25 januari 2012 18:31

Ja, herregud...vi har det ju i släkten vet du. Hmm...lite tungt att veta, men man får hoppas att man slipper det själv. Måste snacka lite med Lill-Packan om det, att om jag blir som min mor(hon vill inte gå till doktorn, och lever rövare med min styvfar), så ska hon påminna mig om hur mormor blev.

Som sagt...nu blir det soffläge.

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 19:32

Hej Ansepanse ja du det vore något men det är som du tror alldelels för dyrt man skall ju kunna göra lite annat med än bara ha ett kök liksom...

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

25 januari 2012 21:01

jag är nog den enda kvinnan som inte önskar nytt kök :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 21:07

Hej Hannele, hahah jamen då har du ju ett kök som du är nöjd med och trivs i det är ju det som man vill ha!

 
zoega59

zoega59

25 januari 2012 22:11

Jag har inget kök, bara en kokvrå
Min lägenhet är rätt ok, men den skulle vara betydligt bättre om jag hade ett riktigt kök

mvh

http://zoega59.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 23:45

Hej Zoega oj j då förstår jag att du vill hja ett större kök men man vänjer sig med det man har ser jag på mitt är väl ok men vehöver mer skåp tycker jag trångt överallt i dem,

 
Nina Lindh

Nina Lindh

29 januari 2012 09:22

Vilket underbart kök!

http://ninalindh.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

29 januari 2012 10:57

Nytt kök skulle inte jag heller tacka nej till :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards