Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Äppelträdet anfaller...

Av Filifjonkan - 1 oktober 2012 04:45

 

 
 
Znogge

Znogge

1 oktober 2012 06:33

Aj då, ta det försiktigt i fortsättningen. Kanske en liten extra sväng runt om ;-)Så kanske läge för att baka en äppelpaj!

http://znogge.wordpress.com

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:27

Hej Znogge. Ja trädet har svällt ut över plattorna där man går så jag måste klippa in det ordentligt.Inte klokt så mycket äpplen i år de rasar från trädet har skakat det och plockat in och givit till mamma med sen vill ingen mer ha för alla har eget här ner. Var till skogen med äpplen älgarna gillar det

 
Helga

Helga

1 oktober 2012 07:55

Åh, har du så mycket äpplen så de rasar ner... Här var det lite dåligt med skörd i år.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:24

Hej Helga ja det är så mycket äpplen här nere så det är inte klokt har gjort paj och mos så det är fullt i frysen nästan.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

1 oktober 2012 09:20

Korsordstidning är ju mycket roligare än räkningar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:23

Hannele ja det är fest när den kommer så kul med en helt orörd en så jag fick den idag.

 
cat

cat

1 oktober 2012 10:16

Aj aj vilket dumt träd! Hoppas att korsordstidningen kom strax efter.

http://1bildibland.blogspot.se

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:22

Hej Cat. Ja tidningen kom idag istället och jag klarade skallen idag utan överfall..

 
carina

carina

1 oktober 2012 11:07

Annars kan du ju alltid plocka in några, och göra äppelmos.
Ska jag säga som låter mina sitta kvar tills dom faller ner :)
Kramen på dig♥

http://Izors-blogg.blogspot.com

 
wiper

wiper

1 oktober 2012 12:31

Man blir så glad av dina roliga animeringar och nu fick man även följa med till brevlådan och se annat också ;) Du är skicklig. Det var en hel handling i denna bild så du skulle kunna göra animerad film

Ha en skön dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:13

Hej Wiper,. Heheh ja det är sådant som händer hos mig som jag berättar om. Försöker klottra det så likt som möjligt...skrattar äppelträdet har svämmat ut över gångplattorna till brevlådan så det måste klippas in ordentligt skall bli snart.Ha det gott du med.

 
ansepanse

ansepanse

1 oktober 2012 12:50

hej Filifjonkan, nej, såga inte ner trädet, ta på dig hjälm istället :) när du ska hämta posten :) det är ju bara en kort period på året då det finns äpplen som kan falla ner, du ska se att korsordstidningen kommer imorgon istället
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:08

Hej Ansepanse. hahha ja en hjälm behövs men jag får se till att få trädet inklippt det har svämmat ut över plattorna så man går under det. Ja korsordstidningen kom idag så jag håller på att k lösa älskar nya korsordstidningar. kram till dig

 
Ingen bild

Malou

1 oktober 2012 13:01

Så avundsjuk jag blir - i år har det varit väldigt dåligt med äpplen på mina träd :-( Så i vinter måste jag köpa äpplemos till min gröt *suckar*
I dag åker vi till Edinburgh och hälsar på minsta Marit. Det är bra med höstlov!

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:06

Hej Malou. åh har det här har de svämmat över alldeles för mycket har gjort mos och paj så det räcker.Åh var det idag ni skulle fara ha det så roligt då så ses vi år du kommit hem.

 
Gubben

Gubben

1 oktober 2012 14:17

Se så, bli inte lack nu. Nu vet du ju hur NEWTON kände sig!

http://gubbens.wordpress.com

Filifjonkan

1 oktober 2012 14:21

Men hej Gubben. Så kul att du kikade in kollade borta hos dig förut men det var så tyst och stilla däruppe b vid Rämen så jag trodde du hade tagit dig en lång bloggpaus. Ja Newton kan inte haft det lätt med ett sånt i skallen
fast det blev ju väldigt bra ändå för hans del..fniss.

 
Sanna

Sanna

1 oktober 2012 23:40

Oj oj hade jag bott närmare så hade jag gärna "pallat" din äpplen så du slipper fler äppel bombattacker för i år i alla fall..här går det åt massor..påminner mig just att näst yngsta sonen ville ha äppelgröt kokad till imorgon..men försent det i kväll/natt..får fixa det imorgon så han har resten av veckan då..

SV: Nja verkar bli en sömnlös natt igen..men dumt och klaga då det alltid finns någon som har det värre.
Tyvärr har jag väl inte piggnat på något vidare idag, men hoppas på en bättre dag imorgon.
Kramar Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 oktober 2012 23:54

Hej Sanna Var du vaken ännu. Ja inte lätt somna när det är värk i kroppen
Hoppas det lugnar sig. Äppelgröt och kräm är gott eller paj och vaniljsås har jag gjort mycket i år, Ja äpplena har varit för många i år men idag kom en som plockade ner det som fanns kavar skulle göra must sa de. Ingen var h gladare än jag skall plocka fallfrukten i morrn den sista så får älgarena i skogen den.Ja vi får väl göra lite nytta i morgon då jag måste stryka .Kramis tillbaka.

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards