Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

En semla ställer Filifjonkan fram den är bara till GerdaThyra som inte hann med till Kringlans kondis idag.

Av Filifjonkan - 22 januari 2008 15:14

 
 
Ingen bild

pia puma

22 januari 2008 15:31

Ska nog ta en tur sen till affären och inhandla ett par. Jösses fjonkan de e ditt fel;)

 
Ingrid E

Ingrid E

22 januari 2008 15:56

Vackert porslin till GerdaThyras goda semla. Själv avstår jag eftersom jag vill vara kvar vid den vikten jag fick av trappgåendet i Puerto Rico dvs jag hinner inte gå o köpa och intalar mig att jag är duktig:-)

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Hannele sniffar

Hannele sniffar

22 januari 2008 16:04

Trevligt, gott och vackert, mums, och jag som ska på ett bullkalas till i kväll :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

22 januari 2008 16:26

Jösses Filifjonkan! Du tar livet av mig med den semlebilden. Jag är ju hungrig och har inte fått semla på... tror det är två veckor!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 januari 2008 16:40

Piapuma_:Sorry at jag är som ormen i paradiset idag då..:)
Ingrid E: Är du så duktig bra gjort att trava i trappor du får blunda är då och hoppas att GerdaThyra äter upp sin semla..
Hannele: Skrattar gott åt dig ett bullkalas till jösses flickor..
Nina på Johansgården:Ajaj då är det å längesedan men då kan du nog ta en med rätt så gott samvete tycker då jag...fnissar

 
Moa/Monica

Moa/Monica

22 januari 2008 16:49

Jisses vilken fresterska.. ojojo.. extra volanger runt magen kommer det att bli innan semlesäsongen är över.. vojne vojne.. =)

http://moasgard.tradgardsblogg.se

 
Frump slickar sig om munnen

Frump slickar sig om munnen

22 januari 2008 17:57

Nu blir jag riktigt läskad, får nog ta och inhandla en stycken semla, kanske till fredagfikat när jag är ledig. Japp, så får det bli!

Ha en go kväll, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

22 januari 2008 17:58

Tror inte att någon märkte att jag stack fram fingret och tog mig en slick av grädden?*fniss*
Mums!

http://trollpackan

 
helga

helga

22 januari 2008 18:06

Men så gott !! Nu kanske man skulle köpa sin första semla för året snart!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

22 januari 2008 18:40

Moa/Monica hehe jamen volanger är ju snyggt ju..
Frump: ja men det är fel dag tisdagar är semledagar sno dig till kondiset
Trollpackan ..Hm ja jag skvallrar för GerdaThyra det är hennes semla..:))
Helga:jamen det är dags nu sno dig på

 
Ingen bild

pia puma

22 januari 2008 19:59

Ha ha det blev en pizza istället. Var tvungen att handla mat och hade jag gått till affären så hade det blivit semlor med så jag tog o gick till pizzerian istället. har man bara 200m så har man;)

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 januari 2008 20:29

Piapuma...mmmm pizza har du bara 200 meter dit lyckos säger jag...men tur jag inte bor så då bleve det volanger runt kroppen lite volanger finns det ju ändå men inga pizzavolanger ännu i alla fall,,,:)

 
Breezie

Breezie

22 januari 2008 20:31

Ooooo så otäckt gott ut det där. Breezie slickar sig om munnen.

http://Breezie

 
UnderCover

UnderCover

22 januari 2008 20:49

Mäh va fubbigt! Jag hann ju inte heller med till Kringlans juh *muttrar* :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 januari 2008 21:56

Breezie:Ja det är gott också har du ätit någon semla idag då?
Under Cover; Nä sant det vi drog iväg i morse men det kommer fler tisdagar ju..

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 januari 2008 22:06

Åh... TACK, så himla gullig du är Fjonkan! Förlåt att jag blev lite sen!
Sätter mig här hos dig nu en stund på kvällskvisten och smaskar i mig denna fantastiskt goda gräddbulle! Mmmmm så gott... och så sött rosenporslin... får jag lite påtår också? Ett sådant kalas jag hamnade på... och det bara för mig... Det är ju bara inte klokt!
Nä, nu blev jag så mätt och glad och belåten så jag får nog dra mig in till mig, borsta tänderna klappa mig på magen och krypa till kojs... Tusen tack snälla älsvärda Filifjonkan, nu sover jag som en riktig prinsessa i natt ska du se! Natti natti!

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

Flifjonkan

22 januari 2008 22:32

GerdaThyra: Nästa tisdag går vi allihop tillsammans på Kringlan och smaskar i oss semlor o kaffe tycker jag. Godnatt med dig vännen sov gott hälsa Findus

 
curlingmormor

curlingmormor

22 januari 2008 23:04

Ohh vilken härlig semla, nu blir jag så fikasugen och ingen semla så långt ögat når!!!!!! Buhu!!!
Kramizzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards