Filifjonkans värld

Alla inlägg under november 2006

Av Filifjonkan - 30 november 2006 21:58

Torsdagen är välanvänd hemma hos Filifjonkan lite nytta har blivit gjort känns bra. Det börjar bli dags att avsluta att stänga sin "butik". Många har redan lagt sig och släckt sin lampa de har tidig uppgång i morgon som är fredag sista arbetsdagen för en del denna vecka. Som avslutning såg jag på Planeten och man har kommit därhän att det känns som det är "synd om" moder jord. Det var ett program att fundera över berör oss alla .

Av Filifjonkan - 30 november 2006 16:45

Den gamla tomten som drar släden är på plats bilden från förra året faktiskt. Tomten kommer från min mormor och morfars hem och den är mig väldigt kär. Den är så speciell den har tjock ståltråd som ben och träskorna är tunga som bly han har riktigt varma och goa byxor på sig med och en väldigt go uppsyn just som en tomte skall vara i Filifjonkans värld den har släden full med små paket också

Av Filifjonkan - 30 november 2006 15:59

Ja tur man har skrivpapper hemma i köket vanligt hederligt randat blockpapper. För julens handlarlista skall sättas ihop, lika bra att göra det idag ,man vill ändå inte ut precis och flanera. Det får allt bli ljusare dagar till det. Dörren är i alla fall ljus hos Fjonkan fnissar

Av Filifjonkan - 30 november 2006 14:16

Den lilla gula ärtan som kan bli en så god soppa lagom tilll hungrig mage på torsdagar. Förr lade man 2 paket gula ärtor i blöt över natten sen kokade man god ärtsoppa på det en jättekastrull. Man frös in den i glasburkar minns Filifjonkan och det gick hur bra som helst. Det blev ärtsoppa för ett helt kompani i frysen men så när man hade adventspyntande ute så kunde man gå in till någon och få varm ärtsoppa med varm punsch till det var en höjdare. Lite lustig smak men det var gott. Nostalgin framme igen här..

Av Filifjonkan - 30 november 2006 12:11

Den här lilla burken är Filifjonkans "sorgeburk" däri stoppar jag ner alla mina sorger mina innersta hemligaste sorger. Ibland skruvar jag av locket och då är det en stund med våta ögon och ett skenande hjärta.Men sen går det bra att få locket på plats igen. Burken kan få stå oöppnad länge länge det blir glesare mellan öppningarna som väl är.Burken förvarar jag nära mitt hjärta ,,ibland kan jag lägga ner någon extra liten speciell sak som har berört mitt innersta. Något jag vill bevara för mig själv. De flesta människor har sorger och svåra trauman som är omöjliga att läka man måste lära sig att hantera dem enda sättet tycker en Filifjonka

Av Filifjonkan - 30 november 2006 10:57

Till lillans docka vilken dress så söt ,någon som sitter och syr och säljer på Tradera. Om man ändå vore 5 år igen och kunde ta fram sin dockan Rosa och sätta på henne en så söt mundering det ni!

Av Filifjonkan - 30 november 2006 10:26

Varsågoda att kika på denna då http://www.uppslaget.se/klipp.asp?id=4970

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards