Filifjonkans värld

Alla inlägg under december 2006

Av Filifjonkan - 31 december 2006 21:16

Filifjonkan säger godnatt med och avtågar till tvburken. Kaffetermosen är laddad och det finns faktiskt några chokladpraliner i en påse att mysa med.

Av Filifjonkan - 31 december 2006 18:51

Det var hos den där Heikki Vesa..och jag skrattar fortfarande ..alla påståenden var fel inte en siffra rätt alls. Finns det folk som tror på sånt här? Antagligen för jag vet att han har funnits länge i tidningarna. Otroligt. Hm kanske jag skulle bli Bloggens spåkärring.. " Filifjonkans spåblogg." Jag tyder ditt horoskåp. Bara 100 kronor i förskott så mailar jag dig ditt horoskåp. Mycket diskret och trovärdigt...skrattar..vem som helst kan klottra ihop lite horoskåp tror jag .Man har hamnat i fel branch. Horoskåpen sätter en på grön kvist antagligen... Dags att öppna eget då. Tänkte på det med att vi har ju sjuksköterskor med kunde öppna bloggens mottagning för råd vid småblessyrer. Sen kanske vi har någon präst med som kan ta hand om den biten. Alla kommer vi då på "grön kvist kanske" fnissar bilmekaniker behöver vi också på bloggen som kan lämna råd vid konstigheter se bara på tv och den gossen Bosse bildoktorn tror jag han heter.. Ja det skulle nog gå bra det eller vad tror ni?...fnissar gott.

Av Filifjonkan - 31 december 2006 18:01

Här är det körsångKlicka av våra fyrfotade vänner. Riktigt vackert.

Av Filifjonkan - 31 december 2006 12:32

Kaffefrämmande är straxt på ingång så här skall fram porslin och ljus och lite myspys. Saffranskrans med god fyllning ,finns kakor o sockerkakor med. Halvbästa kläderna skall på och ren skall man vara och gott skall man lukta med. Ingen är spec hungrig utan man laddar för gott ätande till kvällen. Men julkopparna åker fram nu se bilden de syns inte ordentligt på denna för den är klippt ur tradera men som sagt min kamera la ner när jag skulle knäppa mina egna gruff gruff...återkommer senare

Av Filifjonkan - 31 december 2006 11:39

Något är fel i det programmet den är fasen inte kompatibel med Windovs eller nåt annat? Begriper inte . Den har fasen krabbat 3 ggr nu sen den hit kom. Den är avinstallerad och ominstallerad? Hjälper inte . Bråkar ändå. Morr tror jag får ta ett litet samtal med firman som jag köpt den hos.morr...

Av Filifjonkan - 31 december 2006 10:55

Tv 2 15.40 skall man sitta bänkad om man vill skratta. Den här har jag sett flera ggr men den håller för många tittningar. Ett mästerverk av Tati Se den om ni kan. SemestersabotörenKOMEDIEnligt många Jacques Tatis bästa, enligt en del den roligaste film som någonsin gjorts med sublim satirisk bildhumor fri från repliker. Andra föredrar "Fest i byn" - visad i går. (Les va- cances de Monsieur Hulot, 1953)SVT2, 15.40 ( Lånad ur Ab)

Av Filifjonkan - 31 december 2006 09:50

Om allt detta regn som öser nu skulle varit vacker snö i olika sjärnformationer så hade naturen varit vackert renbäddad med vitt mjukt täckte och bara ekorrens fötter som skuttat lite i det. Vad jag saknar det vackra snötäcket trädens tyngda grenar iskristallerna i luften när solen bryter fram. Andedräkten som fladdrar som ett moln ur munnen och många kallgrader. Längtan är stor i hjärtat känner man särskilt en sådan här blöt och grå morgon,. Motvikt här Kanske blir det bättre under dagens gång

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards