Filifjonkans värld

Alla inlägg under februari 2007

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 22:31

En intensiv dag med många saker inträffade. Bra grejor på det stora hela. Man är nöjd med onsdagen. Kunde det nu bara sluta häva ner snö från ovan så skulle man vara lite gladare. Men det är nog för mycket begärt antagligen. Nåväl min bil är framtöad igen och plogvallen öppnad. Så i morgon kanske man kan drista sig till att åka och dricka kaffe hos bekanta.. Beror på läget i morgon. Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 20:27

MorgonNär morgonens sol genom rutan smyger,glad och försiktig,lik ett barn, som vill överraskatidigt, tidigt en festlig dag --då sträcker jag full av växlande jubelöppna famnen mot stundande dag --ty dagen är du,och ljuset är du,solen är du,och våren är du,och hela det vackra, vackra,väntande livet är du!Karin Boye Detta är den sista favoritdikten jag lägger ut nu i kväll..Nu har ni sett dem alla jag har nära mitt hjärta.

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 18:57

Filifjonkan har gjort affärer hastigt och lustigt. Kommer att få äta blodpudding och havregrynsgröt nästan till nästa lön. Näedå men det blir knapert.men denna skål har jag tittat på i många år finns i olika färger men svår att få tag i men nu så är saken klar. Glad kväll här! Min kära bonusdotter far och hämtar den straxt snäll som hon är..

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 15:08

Den här har jag använt många gånger med den är liten bara 25 cm bred och 22 cm hög. Man får inte ner skor i den jag lovar inte plånbok heller pengarna får ligga löst i facken. Smågrejor bara ryms det, man vill alltid ha i mer när det är "takeoff" ett problem med små väskor. den är köpt som festväska och den har gjort tjänst som det . Tänker den är nog 22 år gammal.Inköpt i gamla stan i Stockholm minns inte vad affären hette..men det var väskor i alla stilar.

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 14:31

Kanske har jag gjort något vansinnigt . Ref till bilden men det skall vara senaste mode,,lite skinnliknade mjukt är det och fack inuti med, den rymmer skapligt med grejor för vi kvinnor har alltid så mycket jox i våra väskor. Tandpetare näsdukar skor plånböcker gamla tuggummipaket grannens ungar gräsklippare,,,flinar näe det var väl att ta i. Men visa mig din handväskas innehåll och jag skall säga dig vem du är ungefär!Nåväl det blev den ljusa skall höra med Jossan hon vet nog om det är ok eller om man smäller av . Hennes grejor ser snygga ut hon visade lite härliga skor för ett tag sen men jag undrar hur det gick med dem.

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 12:16

Igår kväll blev man inte glad på sin egen bank heller Swedbank! De har ju aldrig trasslat de åren jag har använt dem via internet utan det har varit så smidigt,Men när man klickar in sig i går kväll för att flytta pengar till "rumlekontot" så bara vägrar den. Vill inte fungera utan visar bara en liten läbbig skylt som vi i natt och tidigt i morse kunde titta på och läsa om att deras server kraschat under eftermiddagen redan. Folk med högvis med räkningar var inte glada alls. Förståeligt det blir straffränta sades det med förseningsavgifter. Förvisso lovade Swedbank att stå för detta till dem som drabbats. Men i morse kom den igång lite haltande men man kom åt sitt konto i alla fall. De hade jobbat som stollar hela natten för att få igång det. Nu hoppas vi att det klarar denna dag med omslag till ny månad redan i morgon eftersom det är skottdagen i morgon det blir väl fel i hela systemet efter detta antagligen, Bäst att fixa bankaffärerna illa kvickt nu då. Man kan ju knappa på telefon också men det var knöligare än datan.

Av Filifjonkan - 28 februari 2007 11:53

Folk är ilskna på deras räntefonder som har underlevererat i jämförelse med andra fonder.Dessutom har Nordea höjs sina kostnader för den som använder sig av Nordeas fonder. Det var inte så smart drag tycker arga människor som inte fått skaplig avkastning på sina pengar.Men det är alltid ett risktagande måste man komma ihåg att placera pengarna i fonder. Ingenting är bergsäkert. Det enda rätta är att stoppa dem i madrassen och låsa in madrassen i bankfacket det med större modell. Eller varför inte på Ica eller Konsums sparande rätt hyfsad ränta. Där kan man sätta 15.000 på varje så 30 är säkrat + räntan Filifjonkan har där men inte så mycket ännu . Men det blir lite inkomster varje år i ränta i alla fall. Alltid kul Så slipper man vara ilsken på banken. För övrigt använder inte jag Nordea har en helt annan bank som är hur bra som helst. Länk till mera info om man vill

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards