Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Filifjonkan konstaterar att regnet står som spön i backen igen

Av Filifjonkan - 13 mars 2008 05:42

 
 
trollpackan snart vattenskadad

trollpackan snart vattenskadad

13 mars 2008 06:53

Regnar här också! Jga tror snart att bilen kommer att förvandlas till en amfibiebil och så får jag köra under vatten när det behövs...hmm...flytväst på här också!
Mellanlägg till tallrikar...hmm...låter som ett evighetsjobb...kan väl ta ett tjockare papper bara? Sånt där man får när man handlar porslin bara...fast det är klart du kan ju titta på tv samtidigt, och där sitter man ju ändå.
Kram!

http://trollpackan

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

13 mars 2008 06:56

Filifjonkan får mej att bli sugen på att handarbeta, kanske kan jag lära mej att virka i biomörker, jag tror min moster kan handarbeta och se på TV samtidigt, ett sånt vackert bord vill jag också ha, önskar Filifjonkan en mysig dag.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

13 mars 2008 07:37

Härligt att sitta inne och virka när det är regnväder. Själv ska jag och min vissna arm till kursen jag går.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 08:01

Trollpackan: jaha du har lika blött du...uscha amfibiebil kommer att tänka på James Bondfilmen där han kommer i en en sån.Ja det är en masa tallrikar du vet så det blir straffarbete när man ändå bar glor på Tvn
Hannele; Klart du skall virka dig något en liten påskduk kanske gul och fin. Mostar brukar vara väldigt duktiga med sådant,
Nina:Ja det är inget uteväder precis idag urk,,,din vissna arm skrev du,,ujuj vad har du gjort nött ut den eller har du skadat dig?
Hoppas det går bra i alla fall

 
helga

helga

13 mars 2008 08:11

Regn, regn, regn... tur du har lite att pyssla med :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia puma

13 mars 2008 09:02

Kaffet är strax klart och jag konstaterar at än så länge regnar det inte här. Men det ser lite mörkt ut speciellt åt Millis håll. Ska iväg om lite mer än en timme och som vanligt regnar det säkert när jag ska ut:(
Fjonkan är då kreativ, själv ska jag idag skicka iväg tre punkbollar med kattmynta i som jag haft ute på auktion för några katter i Kalmar. 200 kr fick jag in för dem:)) Har haft en innan med som gav 160 kr. Överlycklig.

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 09:27

Helga: Ja denna vinter och vår alltsååå! Blött blött.Pyssel finns så man kan dela med sig :)
Piapuma:Å vad bra att du kanske slipper regnet hoppas det Men gud så duktig du varit med kattjoxet. Verkligen bra jobbat, Jag lyckades förra veckan få in 52:- på deras konto är rätt pank efter elchocken du vet 12000 på ett bräde +de vanliga räkningarna så man får ta det piano lite. Ha det bra och må solen lysa på dig

 
sus

sus

13 mars 2008 10:37

Ser att Filifjonkan bloggar i "ottan".
Beundrar alla som ens orkar starta upp "burken" innan sju på morgonen.

Men nu skickar jag över lite sol. Den finns ...
...ovanför tjocka molnen... tror jag *ler, dock lite tveksamt*
En bra dag!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

13 mars 2008 11:33

Åh...så mysigt du och katterna har det idag!
Du får faktiskt visa dina virkade tallriksmellanlägg, när de är klara! Vi är nog många som vill se och beundra!

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

13 mars 2008 11:34

Go'morron fjonkan,uppe med tuppen och är flitig med virkningen ser jag.

 
Ingrid E

Ingrid E

13 mars 2008 12:08

Filifjonkan kan unna sig en lugn dag idag efter städande inne o planterande ute. Mysigt sitta inomhus i regnet och njuta av ordningen med ett handarbete.

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 14:50

Sus; Jo min kropp väcker mig tidigt är du säker om solen?
GerdaThyra:Ja visst har vi en lugn dag jaha men det är bara simpla enkla runda som skall va mellan tallrikarna i skåpet,Inget att se
Ingrid:Jo så är det idag lite lugn o ro och gullande med de 4 fotade vännerna med och kanske en liten tupplur på soffan...

 
Gunilla/Nilla

Gunilla/Nilla

13 mars 2008 14:54

Mina tulpaner åkte i komposten idag. Himmel och pannkaka vad dom stökade till med sina vissna blad.
Så du sitter och pysslar med virkning. Har jag också gjort en del. Kul men vad pilligt.
Sköt om dig
Kram/Gunilla

http://kortnilla.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 15:00

Hej Dzorfi..ja det vart hyfsat tid idag ändå brukar väckas så där vid 04 ungefär,,,

 
Ingen bild

pia puma

13 mars 2008 15:17

Ja jösses fjonkan, 12000 är en del minsann men fjonka är snäll hon och tänker på katterna:))

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 15:29

Piapuma..ja det är ju hemskt hur en del får far illa klarar inte att se i deras tidning längre om sådant bet att de inte skall skicka den jag skickar det man kan ibland mer ibland lite,,,snäll näe ja kanske snäll är ju du med verkligen det behövs beundrar dem som jobbar ideellt med dem där.

 
Frump

Frump

13 mars 2008 18:25

Såna har jag haft i massor, min kära mamma virkade sådana på löpande band ett tag *fniss* men jag gjorde mig av med dom för ett tag sedan, när det var storrensning av garderoberna. Kanske dumt gjort....*rodnar lite*

Ha en skön kväll!

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan suckar

13 mars 2008 18:45

Gunilla/Nilla: Åhå stackars dem då näe då men det är trist med fallande blomblad ser just stökigt ut så torkar dem och så smular de ändå mer.Aha jaha jo det kan jag tänka att du gjort hör vl liksom till lite med dina korterier så himla fina,,,såg de nya idag med,
Frump:Å vad synd då hade jag kunnat köpt av dig men det är ju bra att ha nåt i händerna framför tvn och det blir inget spec mönster en rund en bara man vill inte repa sina tallrikar tråkigt då..man har ju rephjälp av Pysen och Titti särskilt hon...öppnar skåpet själv och lägger sig gärna i den stora formen suck. Ha en skön kväll du med vännen

 
UnderCover

UnderCover

13 mars 2008 19:28

Ser riktigt mysigt ut där i soffan, speciellt om du har samma gråväder ute som här i UnderCoverland :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjon kan igen

13 mars 2008 19:51

Under Cover: ja det är samma som hos dig regn regn regn (läs Niagara Niagara)

 
curlingmormor

curlingmormor

13 mars 2008 20:59

Såna där mellanlägg till tallrikarna har jag också, massor *skrattar*. Det är min svärmor som för många år sedan virkade de till mig. De är faktiskt toppenbra, skyddar tallrikarna perfekt.
Kramizzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 21:36

Curlingmormor: Ja det är jättebra grejor men det är 36 tallrikar och skålar och uppläggningsfat med gissar att så där en 50 stycken behövs...evighetsjobb som sagt

 
akson

akson

13 mars 2008 22:03

Sådana skulle jag också behöva. Men orkar inte göra dem. Det funkar nästan lika bra med vackar servetter av olika slag mellan tallrikarna också.
Ha det bra!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

13 mars 2008 22:44

Akson: ja visst gör det men de sticker ut blir liksom oordning i traven då..men kanske runt tårtpapper är bra finns ju olika stora kom jag på nu. Och det är ju ett evighetsjobb med det där annars

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards