Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

I dag skall Filifjonkans skåp fyllas med påskmat. Affären kan påräkna sig ett besök

Av Filifjonkan - 19 mars 2008 04:55

 
 
Frump

Frump

19 mars 2008 05:34

God morgon, redan uppe ser jag. Morgonstund har guld i mund, som dom säger *fniss*

Min son säger att påsken är den största mathelgen...större än jul faktiskt...hm...
Lycka till med matinköpet.
Själv ska jag inte handla så mycket eftersom jag mest ska vara bortrest, men lite måste man ju ha ändå...

Önskar dig en riktigt skön dag. Kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
trollpackan erbjuder sig som bärhjälp!

trollpackan erbjuder sig som bärhjälp!

19 mars 2008 07:16

Massor av mat antar jag! Blir mycket att bära.

Du kanske behöver hjälp? Jag ilar!
Kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

trissemojs

19 mars 2008 07:21

Du var allt uppe före tuppen idag!
Jag var klarvaken vid 02.00 i natt och var tänkt att starta datan , eller städa eller nåt...kändes som jag orkade det då...men John Blund tog över allt igen...till ca 06.

Blir säkert mycket god mat dina gäster blir bjudna på! Önskar jag kunde hjälpa dej hem med allt!
M v h

 
Hannele föreslår

Hannele föreslår

19 mars 2008 07:31

Filifjonkan får inte glömma att köpa fins mämmi :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

19 mars 2008 08:24

Här blir det väldigt lite inköp inför påsken eftersom de flesta i min släkt är bortresta. Sonen ska spela en stor turnering och vi vill åka med och titta. Vi ska bara fira lite med en av mina systrar...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
akson

akson

19 mars 2008 08:57

Hoppas att Filifjonkan lämnade lite kvar i butiken så att andra kunder fick lite med sig hem till påsken.
Ha en bra dag!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

dsorfi

19 mars 2008 09:14

Ja dsorfi storhandlade igår för det är mycket man vill ha hem till påsken.

 
Gunilla/Nilla

Gunilla/Nilla

19 mars 2008 09:46

Så det är dax att ställa till med påskfest. Då har du en del att tänka på. Shoppa mat är kul när det väl är på plats i hemmet. Får nog bli en tur för min del i morgon.
Här är det vinterlandskap, vitt vitt vitt. Det vill jag inte ha nu till påsk. Hade hoppats på lite värme och vår.
Sköt om dig
kram/Gunilla

http://kortnilla.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjon kan

19 mars 2008 10:04

Frump.ja det ligger då i fas ur matsynpunkt med julen Skönt för dig att slippa det
Trollpackan:Åh ja det behövs bärhjälp du minns i julas,,har de trimmat kvasten...
Trissemojs. Ja det är tidiga mornar här mina ben so bestämmer dem du vet,Tack så snällt erbjudande skulle vara behövligt här,
Hannele: Skall se om det finns i våra butiker iden lille byn men kanske...

 
Ingen bild

Filifjonkan

19 mars 2008 10:15

Akson: hahah,, nu har ju du varit rolig för idag jodå lämnar väl en kartong ägg och en sillaburk då men skriver på med svart penna obs Aksons,,,
Dzorfi: Jo särskilt om man skall ha hem folk på mat,
Gunilla/Nilla: Jo det är jobbigt i butiken särskilt sådana dagar som idag..mycket folk är det
Visst vintern kom ju med man blir verkligen inte glad nu åt det
Ha det bra du med så ses vi skall straxt kika in till dig och se vad du gjort för fint idag då?

 
Ingrid E

Ingrid E

19 mars 2008 10:52

Här skall det också påskhandlas idag. Har Filifjonkan några bra förslag, förutom ägg o lax?
Mämmi smakar bränt nånting, ingen höjdare tycker jag. Skulle vara vispgrädden som måste vara till.

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Pyttan

Pyttan

19 mars 2008 11:19

Ville bara säga att jag älskar att läsa din blogg,den är helt suverän.

Mvh Ann

http://pyttan.bloggagratis.se

 
sus

sus

19 mars 2008 12:08

Ja, glöm inte påskäggen *ler*.
Och visst är det som Frumps son säger att påsken är den största mathelgen! Allt är lite ljusare, fräschare och gulare! Även om jul- och påskmat är undgefär lika så smakar påskmaten bättre!?

Säkert något "pyssologiskt"
Kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjon kan

19 mars 2008 12:42

Ingrid E: Lämnade lite på din blogg apropå din fråga Hmm ja det är kanske så men tror inte det finns i vår lilla by men skall kika
Pyttan:Åhh tack s gullig sagt av dig vi ses på Blåkulla eller blå Jungfrun då..
Sus: Näe jösses hade gått illa,Jo så är det ang maten,den är i fas med julmaten..Men påskmaten saka r bättre för at det är ljusare och det skall vara vår. tror jag

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

19 mars 2008 12:48

Vi kanske syns i affären... jag ska också shoppa varor idag, inför påskens firande!
Ägg,sill,lax,fjädrar... hm... vad kan man mer behöva...godis,påskmust...hm...kanske man ska ha någon god likör också...tulpaner oh påskliljor, måste man ju ha... Ja, det var väl det viktigaste... kanske jag hittar lite annat också, som jag inte har tänkt på just nu!?

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

pia puma

19 mars 2008 16:45

Här blir det knaper lön så jag får väl leva på knäcke och mjölk kan jag nog sträcka mig till .har nog lite pålägg att festa loss med också;) Har dock fått ett påskägg av far, visst e han snäll. Men det ligger i skåpet till påskafton. Kissarna får påskharar av MIllis att leka med och sen lite gott givetvis.

 
Ingen bild

Filifjonkan

19 mars 2008 18:12

GerdaThyra:jaha kanske var det du borta vid mjölken som jag såg då?Låter ju bra handling det där påskköret liksom ja en likör är bra ar jag med en kakao mums.
Piapuma: ajaaj då en sån månad men du har i alla fall varmt och tak över huvudet tv och dina broddade älsklingar och ett påskägg gulligt av din far,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards