Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2006

Tisdagen kliver på sin vespa vrider om nyckeln ser sig om så hon inte blir påkörd

Av Filifjonkan - 17 oktober 2006 21:03

Hon är orolig att krocka med natten som kommer så fort denna årstid,,man ser bara fartränderna efter natten säger tisdagen knäpper på sig hjälmen, drar på vantarna och blinkar ut sig och försvinner i fjärran,,,Natten kommer med lånad volvo för hans egen Harley Davidsson har gått sönder. Han skall laga den när han gått av sitt pass så godnatt Sverige var ni än är

 
 
Ingen bild

marie

17 oktober 2006 21:43

Nattis o sov gotti

 
Ingen bild

dsorfi

17 oktober 2006 22:30

Natti natti fjonkan.

 
La Familia

La Familia

17 oktober 2006 23:48

Eftersom jag är som jag är, blir jag naturligtvis nyfiken på saker; för det första, är tisdagen och Marcus Wallenberg samma person? (Se min blogg för mer info kring denna till synes helt förvirrade fråga). Om svaret är nej, undrar jag vad för Vespa tisdagen kör? Är den en ny fin LX 125 GT 200 eller en klassisk PX eller något ännu äldre och finare?

http://liteavvarje.bloggagratis.se

 
Filifjonkan  kliar sig i mössan

Filifjonkan kliar sig i mössan

18 oktober 2006 00:01

La Familia,,,Filifjonkan är inte så bra på vespor men den påminner en del om den röda utanför din port,,,var just o läste hos dig och de är inte ens kompatibla med varandra Tisdagen är så trött efter sitt dagpass oftast och orkar varken cykla eller gå hem när hon stämplat ut. Hon har köpt sig en begagnad vespa därför. Dagspassen på Tellus är hemska klagar veckodagarna ibland för Filifjonkan. Filifjonkan kör Peugeot en vit.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

La Familia

18 oktober 2006 22:01

OK, jag förstår. Eftersom Filifjonkan inte har full koll på vespor kan jag berätta att de flesta startar man antingen med en knapp eller med kick. Nyckeln vrids bara för att slå på tändningen.

 
Filifjonkan  kliar sig i mössan

Filifjonkan kliar sig i mössan

18 oktober 2006 22:35

La familia det var snällt att du informerade en Filifjonka om starten var väldigt osäker men idag fick onsdag ta inlinen hem o de har inte någon motor vad jag vet ännu men det är klart kan ju finnas förstås men inte onsdgens som är egentligen gamla rullskridskor minns du dem ?Min dotter hade ett par blåa med gula hjul Men om man vore ung idag skulle jag ha inlines,,åhh vad jag skulle rulla ikring ,Gillade att åka skridskor väldigt mycket på den tiden man hade kropp till det men tyvärr inte nu längre men roligt skulle det varit.Godnatt med er allihop

http://filifjonkan-se

 
La familia

La familia

19 oktober 2006 09:22

Jo detta med hur man startar en Vespa är ju viktiga saker här i livet :-)

Jodå, jag minns de gamla rullskridskorna. Men faktum är att inlines känns säkrare, fast de verkar vingligare. Igår såg jag en så kallad fyrhjulig motorcykel (eller om det möjligen var en EU-moped) och då kände jag att jag skulle känna mig mycket säkrare på en två-hjulig hoj än på den fyrhjuliga. Och jag känner samma sak inför rullskridskor. Hellre inlines än de gamla hederliga. Jag tror att inlines och tvåhjuliga motorfordon är mer lättmanövrerade. Men generellt tycker jag att rullskridskor är läskigt. Det går ju att åka så fort och man slår sig så illa om man ramlar. Näe, tacka vet jag en Vespa :-)

http://liteavvarje.bloggagratis.se

 
Filidjonkan  ler

Filidjonkan ler

19 oktober 2006 09:58

Ja det är väl rätt som du skriver ang svårigheten och säkerheten men roligheten den väger över på inlines och den 4hjuliga lilla vad det nu är den ser rolig ut att fräsa till Konsumaffären i eller Icaposten.en sommardag känna vinden i håret (utan hjälm alltså) det är roligheten säkerheten använder hjälm o känner ingen vind.Lika för vespan eller Mc eller moppe eller cykel.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards