Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

Godmorgon bloggen vaken Filifjonka tassar runt

Av Filifjonkan - 19 maj 2007 05:31

Kaffet står på bryggning (gör en extra kanna så räcker det till fler) skönt att vakna i sin egen säng i sitt eget hem. Det är tyst och stilla men dagen har tänt sitt ljus för oss så vi ser allt det vackra naturen bjuder oss på.
De vita och lila bonnsyrenerna blommar i all sin prakt just nu.  Igår kväll doftade det av syrener så man storknade nästan. En ljuvlig doft i klass med liljekonvaljens ljuvliga aromer.
Här skall läsas morgontidningen på nätet så man är uppdaterad med dagens elände till en kopp nybryggt kaffe.

 
 
Ingen bild

coz

19 maj 2007 06:29

Stenrösen,stenrösen,vart jag än ser.
Tack för kaffet!
Å Gomårr!
coz

 
Marika

Marika

19 maj 2007 06:31

Godmorgon! Konstigt att man vaknar så tidigt en lördagsmorgon! :)

http://odlingspyssel.blogg.se

 
akson

akson

19 maj 2007 09:14

God morgon och Välkommen hem igen Filifjonkan!
Jag är borta men ändå hemma. Befinner mig nere i ett fagert skåne. Idag är det dock molnigt och ingen sol. Gårdagen började på samma sätt med slutade i en vacker solnedgång som speglade sig i havet.
Hittade inga liljekonvaljer igår men massor med syrener, raps och en massa andra blommor.
Även jag ska läsa tidningen nu, på nätet och även jag uppdatera mig om vad som hänt och skett runt om i världen.

http://akson.wordpress.com

 
Hannele

Hannele

19 maj 2007 15:23

Låter underbart med doftande syrener, det är så underbar tid just nu, något nytt att njuta av varje dag.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

19 maj 2007 17:25

Coz hm så du säger det då vet jag var du är!:)
Marika: Ja visst är det lustigt men kroppen är inställd på att vakna då tror jag
Akson:aha du är kvar i Skåne förstår dig,,det är vackert därnere,läste i din blogg att det var mycket trevligt på gång hos er.Hoppas du är av med din elaka förkylning.
Hannele: Ja visst är det så dofter nya var dag, Har tagit ett stort fång syrener i en spann och ställt på min farstubro blandat vita och lila så vackert men kan inte ta in dem är allergisk det är för nära...

 
curlingmormor

curlingmormor

19 maj 2007 23:15

Kikade in alldeles nu och såg att det fanns några droppar kaffe kvar, så de snodde jag!!!! Tackar för det!!!!
Visst är det sant när man säger Borta bra men hemma bäst!!! Sin egen säng, sina egna rutiner!!!!!
Kramizzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

19 maj 2007 23:41

Curlingmormor..Klart du får ta det sista kaffet brygger nytt till i morgon bitti och ja det är ett sanningens ordspråk verkligen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards