Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2006

Torsdagmorgon,,,ruggigt ännu och mörkt så mörkt...

Av Filifjonkan - 26 oktober 2006 05:14

Det är 2.4 grader varmt ute lite kyligt i huset men Filifjonkan vaken pillerna svalda tänderna borstade samt en kopp hett kaffe upphällt i en rejäl kaffemugg. Det är en mugg från Gabrielverken i keramik met en katt på och en svans som ringlar runt muggen.Är nog en temugg från början men alldeles perfekt för morgonens intag för uppklarning i skallen så man får tillträde till huvudets alla filer.

 
 
Ingen bild

ulmus

26 oktober 2006 08:56

Det låter vackert det där med svansen...

Här blev det rivstart - först leta Pyres täckisar som gömt sig väldigt noga på det ställe ulm letade först...sen, när ulm rivit ut halva klädkammaren i desperation hittade ulm de otäckingarna hängande precis där de skulle vara...så nu måste ulm gå upp på övervåningen och sanera hallen på gamla kläder...
Ulm fick också en rivstart då Storpyre missade bussen och bad om skjuts...så då blev det till att skrapa rutor med röda kalla händer pga borttappade handskar...
Sicken morgon!

 
Filidjonkan   säger

Filidjonkan säger

26 oktober 2006 09:29

Ulmus en del dagar borde man faktiskt ALDRIG ha lämnat sängen på. Tycker det låter som du har en sådan dag.Tips om skrapa bilfönster.Fjonkan är inte bara vacker hon är listig med må du tro hon har lagt ett par vantar i dörrens fack på sin bil.De skall alltid ligga där vintertid. De läggs ut samtidigt med att kupevärmaren tas ut. Då finns det alltid ett par när man skall skrapa eller annat.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

ulm

26 oktober 2006 10:39

Jodå, ulm har ett par riktigt stora skidhandskar liggande i bilen av samma anledning...men även de var borttappade idag...
Nu är det i alla fall rattmuff på (om jag hittar den...;)

 
Breezie

Breezie

26 oktober 2006 19:28

Alltså hur orkar du vara uppe så himla tidigt varje morgon? Jag tycker 06.30 är tidigt då går jag upp iblanr 06.00

http://Breezie

 
Filifjonkan   säger

Filifjonkan säger

26 oktober 2006 19:42

orkar och orkar har inget val har sån jäkla värk så man kan inte ligga kvar i sängen,,,måste upp o ta lite piller sen ibland kan man somna om. Och ibland sover man ändå. Kan ta en liten lur på dagen om jag är för trött.

http://filifjonkan-se

 
Breezie

Breezie

26 oktober 2006 19:49

Ok ja då förstår jag. Min kära mor har fibromyalgi oj vet inte om jag stavade rätt jag vet hur svårt hon har det ibland och att det inte går att ligga kvar i sängen hur gärna men än vill. Ibland önskar jag att jag hade magiska krafter. Det är inte alltid roligt att läsa bloggar. Många skriver om mycket smärta av alla dess slag och ibland skulle man vilja trycka på enter så är allt bra för just den bloggaren man läser hos då. En orättvis värd vi lever i.

http://Breezie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards