Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Filifjonkan har packat husvagnen för att snart dra på semester.

Av Filifjonkan - 9 juli 2007 05:34

Myrorna har gått in i husvagnen grannfrun oroad hon är rädd för myror och dessutom barfota. Filifjonkan suckar och säger näe inte nu igen! Jag hade myror i källaren i försomras det är ettriktigt myrår i år

 
 
helga

helga

9 juli 2007 08:11

Ja, jag la ut Myrr senast igår... Jag ska också snart få semester, nämligen på onsdag! Hurra!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

9 juli 2007 08:24

Det var trevligt, men Filijonkan kanske ska vara försiktig med att stanna på farliga rastplatser, Gustavsbergs nya sommartallrikar har myror som dekoration, kanske ingen storförsäljare..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Millis

Millis

9 juli 2007 09:08

Det låter jättemysigt...förutom myrorna då förståss!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Husfrun

9 juli 2007 09:24

Vem är det som sitter bredvid Filifjonkan? :)

 
maria

maria

9 juli 2007 09:37

Såå, godmorgon Filofjonkan!!! Ska hon ut och åka runt i vårat avlånga land eller ska hon till något annat land, stanna till på en kopp kaffe om fjonkan susar förbi lilla kungarnas kommun, det lilla öret! Hoppas fjonkan får bukt med myrorna, salt kan gå bra. Ha det så trevligt!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

9 juli 2007 10:42

Helga:Aha ja myror är spridda överallt hu,,och nedräkningen har börjat såg jag hos dig
Hannele:Skrattar jaha det var bra du sa håller mig ifrån Gustavsbergstrakterna då!
Millis:Ja precis,,
Husfrun ; Det är Misan Mys syster,
Maria;Nej fjonkan stannar i Sveriges långa land aha jaha kanske svänger man förbi man vet aldrig men du ser ju när jag kommer du känner igen mig,, men det var snällt att lämna inbjudan, Tackar

 
Ingen bild

dsorfi

9 juli 2007 11:10

Salta runt husvagnen när den står still,det gillar inte myror.
Fjonkan får ha en trevlig semester.

 
Ingen bild

Fru Fundersam

9 juli 2007 13:46

Härligt Filifjonkan! Att åka ut med husvagnen, menar jag. (Myrorna tycks tycka detsamma.)
Hoppas att ni hittar fram dit där regnet inte har sån stor lust att falla. Här har regnet gjort trädgården till ett slagfält ...
Go' tur! Kör försiktigt. Och NJUT av allt roligt ni är med om.

 
Tussegumman

Tussegumman

9 juli 2007 15:50

Har Filifjonkan med sig katterna på husvagnsemestern?Har Filifjonkan något bra förslag på husvagnssemester det regnar ju i nästan hela landet! Ha det gott och jag önskar dig en trevlig semester!

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

9 juli 2007 15:55

Aha!
Husvagnssemester!
Myror?
Ja, i år är det ett myrår.
Jag har fått rådet från en som kan tala med myror att man ska ha en dialog med sina myror och be dom snällt gå någon annan stans! :-)

 
Gilla

Gilla

9 juli 2007 20:42

Kul att bo med myrorna i husvagnen? Nae, be dom lägga sig någon annanstans. Hoppas du får bra semesterväder, vad det nu kan vara. Smaken är ju olika.

http://gilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan svarar

9 juli 2007 21:22

Dzorfi: Ja jag tror jag skall göra det
Fru Fundersam:Ja visst är det härligt men myrorna skall avhysas den saken är klar Synd på din fina trädgård hur gick det med fågelhuset var pinnen tillräckligt lång att sticka upp ur vattnet
Tussegumman Jadå katterna hänger med Filifjonkan överallt , Tyvärr så regnar det över allt inget att göra åt
Tant Tagg:Ja sannerligen har du med haft myror? Hmm skämtar du? eller?tala med myror?
Näe jag tror att där går min gräns man talar ju med blommor och annan bråte ju men står Filifjonkan och pratar med myrorna så blir hon inlåst i något madrasserat antar jag
Gilla:Näe tänker inte bo ihop med myrorna blir inget med det De har fått vräkningsorder från mig.

 
Ingen bild

La Famiglia

16 juli 2007 12:09

Long time no see, men här är jag igen. Jag fattade det som att Filifjonkan inte längre hade någon husvagn, men det kanske var fel. Eller har hon köpt en ny? Det ser ju så ut på bilden. Det är ju en sprillans ny cabby. Inte visste jag att man kunde köpa få myror på köpet när man köpte en ny cabby. Tur att vi köpte ett annat märke då. Ha det så trevligt på semestern i husvagnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards