Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Godmorgon till er som ev har era datorer kvar hela och inte kvaddade av gårdagens väder

Av Filifjonkan - 23 juli 2007 05:48

Plötsligt sa det bara plopp hos Filifjonkan och det vart kolsvart och dödstyst. Strömmen tackade för sig !För att inte tala om hur många datorer som tackade för sig. Efter en timme kom strömmen tillbaks men himlens portar hade öppnat sig så det vräkte ner regn i timmar. Satte på datan med döden i hjärtat för at se vad som ev var kvar i min burk. Jodå det mesta men modemet  och bredbandet var stendött.Stängde av och bad att det var servern som packat . Sätter på idag morgon och då är det lagat min leverantör hade jobbat häcken av sig i natt. Tydligen har det gjorts överlag det .Så nu hoppas jag att det inte blir några mer sådana väderupplevelser. Fast skall sanningen fram så ser det inte spec lovande ut det regnar fortfarande enormt och blåser rätt bra.

 
 
trollpackan bara flämtar!

trollpackan bara flämtar!

23 juli 2007 07:57

Vilken mardröm! Vad skönt att det har ordnat sig, kanske var den lilla ängeln...*fniss*

http://trollpackan

 
akson

akson

23 juli 2007 08:05

Morning Filifjonkan!
Här har blåsten bedarrat och just nu regnat det inte men molnen ser regntunga ut. Vi var inte utan ström en enda gång, men det brukar klara sig ganska bra här ute vid kusten eftersom de grävt ner ledningarna. Så vi klarade oss ganska bra och var till och med ute i övädret igår för att kolla läget lite.
Men vi satt mest i bilen och tittade och njöt av de stora fantastiskt magnefika vågorna som rullade in på stranden och över hamnpiren.
Ha en skön fortsatt dag med fungerande datorer med mera. Kram!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Skogstrollet

23 juli 2007 08:09

God morgon kära fjonkan
Du får inte glömma att dra ur sladden Skogstroll glömde förra hösten det blev väldigt dyrt och ledsamt Skogstroll ledsen länge förlorade alla foton som inte hunnits brännas ner
Nu börjar allvaret det är arbetsdag igen
Ha det gott Borsta huggisarna då blir tandläkaren glad
//C

 
Hannele

Hannele

23 juli 2007 08:46

Mycket vatten och regn denna sommar, inte så mycket åska här. Så skönt att datorn hade klarat sej, ett modem har vi förlorat i åskan, telefonsvarare och annat. En gång har jag fått en krasch i datorn, hade viktigt arbete i, nu är ju sonen duktig på att rädda hårddiskar, men hjärtat stannar en stund varje gång. Undrar, om min tandläkare har glömt mej, har för mej att vi ses före sommaren?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

coz

23 juli 2007 08:59

Jo jag har en blogg,men den är tyvärr
på finska så att du skulle nog inte förstå så
mycket av den.
Sorry.
Följer dock din med glädje.

 
maria livrädd för tandläkaren

maria livrädd för tandläkaren

23 juli 2007 09:11

Jag hoppas att Filifjonkan kommer undan med bara en undersökning och ska jag vara riktigt ärlig så är jag glad att det är fjonkan som ska till tandläkaren och inte jag... Inte menat att vara elak men fjonkan låter som om att hon klarar av såna besök lite bättre än hariga jag...

Hoppas att det går bra och att fjonkan i övrigt får en bra dag och inte blåser eller regnar bort....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 juli 2007 09:19

Trollpackan;: Ja en verklig mardröm och jag tror som du det var den från Skultorp
Akson: Ja det var nog maffigt att se ute i hamnen med vågor som måste vart som hus.
Hannele: Oj då så du har råkat ut för det,,urk ja du tandis ja ryser,,,
Coz..Aha näe det gör jag inte då synd skulle önskat jag kunnat det språket faktiskt ha hänt att jag behövt det vid fler tillfällen men ok bara det er bra hos er!
Maria_ Sanningen att säga så är Filifjonkan rätt skraj för tandis med går inte så där gärna dit utan bara när det är absolut tvunget Ja tack skall du ha det regnar ännu fast inte så mycket,,

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 juli 2007 09:35

Skogstroll:Godmorgon på dig med du, men igår kom detta utan förvarning det regnade inte ens utan det sa bara plopp så vart det svart annars får man ju oftast en blinkning eller nåt på strömmen så man hinner snabbstänga datan åtminstone men inte igår ,,ryser Vad tråkigt att du förlorade alla dina bilder då..det svider och dyrt ser jag det blev med det är det värsta grejorna är så dyra. Pratade just med vårt apotek som var datalösa sen inatt det knäckte hela deras system de var stolliga och totalt blinda kunde inte göra något.

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

23 juli 2007 10:13

Usch sicken pers att råka ut för strömavbrott på det viset...Tur det inte vart nån större skada =)

Lycka till hos tandläkaren
Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

23 juli 2007 10:31

Go'morron fjonkan,tur att det inte var fjonkans modem som gått hädan.
Vädret är fortfarande soligt i Uppland men regnet ska ju komma.

 
decembertjej

decembertjej

23 juli 2007 11:43

Morning!
Skönt att du redan är igång och att allt fungerar som det ska :-)
Gillar inte du heller tandläkaren. Jag avskyr dem. Varför finns de egentligen?
(Eller varför slarvar jag så med tandtråden?).

Ha det så gott!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 juli 2007 12:13

Kärleksdravel: Ja det var en rysare i går kväll näe det verkar ha klarat sig peppar peppar..och Tack
Dzorfi: ja visst var det tur dra ur dina kontakter redan nu ifall du får samma elände till er
Decembertjej: Näe tandis är ett otyg men ett måste ibland om man fått tandvärk och det får man suckar.Hm inte slarva då är det trasigt snart ajaj ont ont dyrt dyrt,,

 
decembertjej

decembertjej

23 juli 2007 12:49

Tandis värst. Avskyr sprutor och annat som sticks. Sitter i min mysiga vagn. Ute är det mulet. Funderar på en dusch. Livet går i långsam takt. :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

23 juli 2007 13:19

Godmorgon fjonkan. Aj aj aj sicken tur att allt ordnade sig. Ja ta väl han om huggisarna de kan vara bra att ha, själv e jag precis hemkommen från jobbet o ska snart gå o sova middag. Mitt lilla svarta monster har hållit mig vaken sen tre inatt....;)

 
Millis

Millis

23 juli 2007 15:16

Det dåliga vädret har inte kommit hit än, det behöver det inte göra heller;) Visserligen regnade det en del inatt, men idag har vi ganska skapligt väder.

http://millis.bloggagratis.se

 
Trolltyget

Trolltyget

23 juli 2007 15:18

Undrade just hur Fjonkan hade det i ovädret...
Tur att det inte var värre iaf. Hälsa tandläkaren från mej att han ska vá snäll mot Fjonkan. Annnars skickar jag trolltyg över honom.

http://mrlns.blogspot.com

 
Millis

Millis

23 juli 2007 15:20

Jag blev lite nostalgisk när du skrev om Fliseryds Bageri inne hos mig. Där var jag många gånger under min uppväxt. Mina morföräldrar bodde i Finsjö och morfar och jag brukade cykla till bageriet och köpa mockabakelser, riktigt sötsliskiga var de, men jag tyckte att de var sååå goda.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

23 juli 2007 16:21

Decembertjej det är mysigt sitta i vagnen när det regnar för det låter som man poppar popcorn ungefär då o på taket,,Mys på bara.
Piapuma ja det är ju sant som det är sagt uj då så monstret har väckt dig i natt,,,egen kupé kanske i natt då? För monstret alltså
Trolltyg: kan meddela att han bara tittade idag och skall få en lång tid annan dag
Millis :hoppas du slippper det då...
Millis igen. Så kul..i Finsjö,,den bygden håller på att minska hela tiden men Mona Läggeberg har kvar sin ateljé där på gränsen Fliseryd Finsjö ungefär.Ja vi har fikat lite då o då där det är fortfarande goda grejor hos dem. Algots står kvar med om du kommer ihåg dem!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

23 juli 2007 16:58

*funderar*

har Filifjonkor huggtänder?

Måste nog till bibbla och låna lite muminböcker tror jag.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Fiflifjonkan fnissar

23 juli 2007 17:05

Nina på Johansgården; Nej inte direkt utan mera de som sitter vid sidorna av hennes mun om du känner på dina egna så har du liksom spetsigare på var sida om dina framtänder..samma för Filifjonkan fast kanske aningens större än våra.

 
Ingen bild

Millis

24 juli 2007 10:48

Visst kommer jag ihåg Algots...har varit där många gånger. Jag har nära släktingar, som fortfarande bor i Finsjö och min man och jag gifte oss i Fliseryds kyrka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards