Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

Godmorgon, En ny oanvänd tisdag har tänt ljuset för oss

Av Filifjonkan - 24 juli 2007 05:08

Filifjonkan har ju haft semester och då gjorde vi dagsutflykter utefter den nordligaste vackra vägen Kiruna Narvik! Man har Björkliden och Abisko som slutmål om man inte vill fortsätta ända upp til Narvik. Vackert är det så man gråter nästan.

 
 
Ingen bild

kärleksdarvel

24 juli 2007 05:38

Godmorgon...Inte ensam med att vara uppe nu ser det ut som...Jag har jobbat inatt och önskar att jag låg i min goa varma säng med mina missar....Hoppas filifjonkan får en riktigt trevlig dag =)

 
Ingen bild

coz

24 juli 2007 05:54

Håller med dig.
Man kan gråta för mindre.
Har ännu inte åkt den vägen själv.
Men ska.

 
Ingen bild

dsorfi

24 juli 2007 08:50

Go'morron fjonkan,hu sån spännande semester fjonkan haft.

 
trollpackan dånar!

trollpackan dånar!

24 juli 2007 08:55

Åh, där är det jättefint! Har varit mycket uppe i Kiruna och Jukkasjärvi som min mamma kommer ifrån, spenderat de dlesta skollov där.

http://trollpackan

 
maria

maria

24 juli 2007 09:19

Oj, oj, oj sickna äventyr och farligheter filifjonkan var med om på sin semester...

Jag hoppas att det gick bra med fjonkans små huggtänder igår..

En bra tisdag ska fjonkan ha!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

24 juli 2007 09:53

Fina grejer, skönhetsupplevelse i största mått. Filijonkan råkade inte se sonen, som jobbar i Blåhammarene fjällstation i sommar, Sveriges högst belägna vandrarhem? Nja, det är ju i Jämntland..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Millis

Millis

24 juli 2007 10:50

Det är säkert jättefint där...har aldrig varit så långt norrut.

http://millis.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

24 juli 2007 11:45

Fina grejer, skönhetsupplevelse i största mått. Filijonkan råkade inte se sonen, som sommarjobbar i Blåhammarene fjällstation, Sveriges högst belägna vandrarhem? Fast det är ju i Jämntland..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 juli 2007 11:48

Kärleksdravel: Så du har nattjobb då får du sussa så gott sen då
Coz: Ja det rekommenderar jag verkligen en tur dit så vackert tror din målar inspiration exploderar där :)
Dzorfi ja visst och min grannfru Eva med..:)
Trollpacka:Men så kul är hon från Jukkasjärvi med den speciella kyrkan!
Maria: Ja då han tittade bara och jag fick ny tid om tre veckor ung
Hannele:Ja underbart där näe tyvärr men hade jag vetat det så kunde vi tagit vägen om Blåhammaren är så fint med man riktigt kan dra in andan när inte knott o mygg är framme förstås.Så han jobbar där över sommaren vad härligt för honom gissar du får se många fina foton sen då
Millis:Å har du inte far om du kan det är en upplevelse et riktigt andningshål.

 
decembertjej

decembertjej

24 juli 2007 11:49

*Fniss*. Jag kan rikitgt se Filifjonkan och Eva skutta över vägen. Var björnen snäll? Ni kanske kunde bjudit den på blåbär?

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
akson

akson

24 juli 2007 12:05

Go'middag Filifjonkan!
Hon hann med mycket på sin semester. Både delarna av vårt land.
Passade Filifjonkan på att ta några bilder på björnen?
Ha en fortsatt skön dag i rusket!

http://akson.wordpress.com

 
gulligagumman

gulligagumman

24 juli 2007 12:47

Låter som en riktigt spännande semester. Själv sitter jag i en husvagn på Öland, och ser inga björnar bara mygg och fästingar. Ha en fortsatt spännande semester.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
pia

pia

24 juli 2007 15:29

Hej filifjonkan välkommen hem från din vackra tur måste ha VARIT BRA!
Själv är jag hemma nu:0)
Allt gott till dig o tack för att du finns!

http://maskrosblomman

 
Ingen bild

Pia Puma

24 juli 2007 16:16

Själv har jag endast varit i höjd med Storlien o Åre. Verkar som om ni hade ett riktigt äventyr;)

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

24 juli 2007 16:51

Kan se det för mina ögon.. fnissar... men det är lätt att fnissa här hemma i rummet. Det är nog ganska lätt att hålla sig för skratt i verkligheten när björnen kommer, tror jag. Ibland har vi en björn i norra Jämtland som kommer och skiter på gårdsplanen. Det är fräckt av den! Skitbjörn!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 juli 2007 17:00

Decembertjej: jaha det var det vi skulle gjort::::
Akson: Jaha det var gasen i botten med vagnen efter a40 mil gick hyfsat fort
Gulliga gumman:Skönt det inte är björn på Öland tur det tycker jag,,Men mygg o fästingar kan vi vara utan med,
Pia: Välkommen hem själv efter din härliga semester
Piapuma:Storlien och Åre är med vackert men Abisko är med höglänt alpin terräng.långt ovanför trädgränsen

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 juli 2007 17:11

Nina på Johansgården: Det där med björn på gårdsplanen låter inte så väldigt roligt. De gör rätt bra högar . De är ena baddare med att ta sig in på ställen de bara krafsar och vräker sig emot så ryker glasrutor och annat

 
Ingen bild

Husfrun

25 juli 2007 08:33

Jag har upplevt hur det är att kasta snöboll i juli i Björkliden, iklädd linne och shorts.
Vackert är det däruppe.

 
Trolltyget

Trolltyget

26 juli 2007 15:23

Aj, aj... tur att ni hann undan, men nog var det en semesterupplevelse som heter duga.

En björnkram kanske inte är så passande här... det får bli en Trookram istället

http://mrlns.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards