Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 26 juli 2007

Godmorgon nyvaken Filifjonka har kollat i fönstret bilden visar händelser för ett tag sedan

Av Filifjonkan - 26 juli 2007 05:08

 
 
trollpackan

trollpackan

26 juli 2007 06:43

God morgon! Så du har "sprungit" redan nu så här tidigt på morgonen,*fniss* Där ligger jag i lä!

http://trollpackan

 
Ingen bild

dsorfi

26 juli 2007 08:36

Dsorfis tulpaner blev rådjursmat i våras,det var inte roligt.

 
Ingen bild

Husfrun

26 juli 2007 09:01

Dessa vackra djur som ställer till det så. Inte lätt att bli av med dom när dom en gång kommit på var godsakerna finns.

 
Ingen bild

maria fnissar åt fjonkans motion

26 juli 2007 09:09

Ja, du fjonkan om det vore såväl att de lärde sig de rådjuren... Kanske kan lägga ut något medel, vet inte om det fungerar... Å andra sidan får ju Filifjonkan gott om morgonmotion av å ut å jaga och vifta sådär...

Hoppas på en bra dag för Filifjonkan nu när fjonkan är utsövd och pigg... Fjonkan fick ju öva på stämbanden med morgonsång oxå...fniss... morgonkramis på dig!!!

 
Ingen bild

Filifjonkan

26 juli 2007 09:18

Trollpackan: Förklaringen ligger i dina kommentarer hos dig;
Dzorfi: Ja det är rent tragiskt sådant
Husfrun: Ja det är omöjligt jag har fajtats i 14år med dem
Maria:Medlen hjälper inte så fort det regnar så är det kört igen har ruinerat mig nästan på olika medel , Krokodiler bundna var annan meter runt hela tomten i staketet det hjälper
det är jag tvärsäker på men det går inte att få tag i,,ortens miljöinspektör har synpunkter på det tyvärr,,

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

26 juli 2007 09:28

Godmorgon...

Är det inte fårull man kan linda in rosbuskar med för dessa djur (som iof är riktigt söta men som förstör så fruktansvärt)
om det är fårull så kanske man skulle lina in hela trädgården med det =)

Ha en bra dag filifjonkan =)

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
UnderCover hjälper till

UnderCover hjälper till

26 juli 2007 10:07

*visar rådisarna Filifjonkans granne* Där hör ni, DÄR är det massa goare godsaker, å dessutom kan jag ge mej 17 på att grannen inte är lika vass på 100 meter heller.

http://undercover.bloggagratis.se

 
Tussegumman

Tussegumman

26 juli 2007 10:10

Dessa vackra djur som inte kan låta bli ens blommor det är verkligen dubbla känslor... Jag har redan haft påhälsning i min trädgård. Han åt upp mina knoppar...Ha det gott Filifjonkan/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

26 juli 2007 10:26

Det är inte kul när man inte får ha sina växter ifred.
Hoppas att Fjonkan får en bra dag!
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

26 juli 2007 10:31

Rådjuren gör ju så mycket skada på dyra växter, de är för många, saknar naturliga fiender, skaparen hade nog inte tänkt det riktigt så där, att rådjuren ska äta upp alla vackra blommor, Filijonkan får jobba, bordde ha mer än sopkvast, kanske bjuda en jägare på muffins :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Trolltyget

Trolltyget

26 juli 2007 15:18

Ser att lilla husmusen hjälper till iaf... men han behöver kanske en större kvast!?

*viftar och gormar* för att hjälpa Fjonkan

http://mrlns.blogspot.com

 
decembertjej

decembertjej

26 juli 2007 15:41

Håller med Hannele. Du borde ha en jägare :-) Kanske katten går att lära upp till jaktkatt.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

26 juli 2007 16:20

P.S
Medel hjälper, om man har regnskydd över dem, kompisen hittar snygga krukor och annat på loppis att sätta som "tak".

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

26 juli 2007 17:00

Du filifjonkan kan du inte skydda de vakra liljorna på något sätt så de inte kommer åt dem. R åddjuren är ju så härliga och gulliga att titta på. Jag blir så glad när de kommer hem till mig även när de ställer till lite förträt. Kram på dig så du lugnar ner dig lite!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

26 juli 2007 17:12

Kärleksdravel: Filifjonkan har prövat allt till och med "pinkat in revir" bad en granne göra det skvätta runt mina bästeblommor och runt tomten. Stackarn höll på i flera dagar inte ens det hjälpte köpt olika hängen att hänga upp som luktade huggorm samt hävt ut blodmjöl salt peppar haft strålkastare uppriggade och tänt upp men inget hjälper hängt upp folieband haft pinnar med saker opå som rör sig i vinden haft plastband upphängda
haft utstrött hundhår som jag fick av dottern som samlat inget hjälpte köpte stora porslinsgäss mamma pappa 2 barn och den lille gässlingen i porslin den tog grävlingen och drog med, I morgon kommer recepten på bloggen finns bara en grej säger inget mer om det nu
men tack alla för tipsen och Smeden sorry Filifjonkan anser numera att ett bra rådjur är ett dött rådjur. De har ätit allt för mig under årens lopp Det enda de inte äter är gurkörten... men lite trist med bara sånt ..

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

26 juli 2007 23:26

På min fikarast på jobbet ramlade jag in på din blogg... fnissade åt rådjuren och hur du jagar bort dem. Nu först har jag hunnit hit så jag kan säga det.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Hannele

Hannele

26 juli 2007 23:26

Hihi, ja, rådjursstek är väldigt gott :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Tant Tagg

27 juli 2007 11:40

Jaså, dom jäklarna äter liljor också!
I världens Ände var medborgarna förskonade från dessa fyrfotade, tills en galen jägare som tröttnat på kaniner och rävar, släppte ut dom ur hägnen.
Nu vet jag vad som väntar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards