Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Godmorgon Småland calling ....dagen håller på att gry redan,,.

Av Filifjonkan - 27 juli 2007 04:25

Recept på hurusom man i Småland blifa af med dessa eländen samt få mat på söndagsbordet! Alltså man slår 2 flugor i en smäll kan man säga intet förfars..


 
 
kärleksdarvel

kärleksdarvel

27 juli 2007 04:57

Godmorgon filifjonkan...Hoppas du får en riktigt bra dag...
Rådjuren är väl söta djur! Dom förstör en massa men det måste finnas andra medel man kan använda sig utav än skjutvapen...Ush

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ella

Ella

27 juli 2007 07:24

Smyger in och önskar Filifjonkan en riktigt bra dag!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

skogstroll

27 juli 2007 07:30

Åj Åj Nu får fjonkan lugna ner sig annars får vi läsa om henne i kvällspressen.
Fjonkan måste bege sig till affär eller marknad inhandla vindspel.Annars får hon göra dem själv man kan tex göra av gamla gafflar som du sedan hänger i de olika väderstrecken för att i vinden skola dessa makabra utsmyckningar skapa oljud som skydda gårdens djur och blommor för varg björn klövdjur och annat oknut....

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

27 juli 2007 07:47

Kära skogstrollet: Jag har prövat allt det du skriver hjälper inte ett dugg de bara äter emellan och uppifrån finns inget som hjälper ordentligt
Ella: man tackar roligt att du kom.
Kärleksdravel: Nej det finns inga andra medel har prövat allt i 14 års tid det är sant...de är så tuffa så de går upp på min altan på baksidan för att gena runt huset närmsta vägen fast jag har mitt sovrumsfönster ovanför och l´kan stå där och gapa och banka med grytlock de bara glor på mig sen går de vidare utan större brådska....

 
tussegumman

tussegumman

27 juli 2007 08:02

Godmorgon Filfjonkan är rådjuren på gång igen! Varför detta har dom hittat dina blommor nu igen... Filifjonkan får använda krattan istället eller komma på något som skrämmer iväg dem. Ha det nu så gott du kan1! hoppas du får en bra dag/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

27 juli 2007 08:41

Det är gott med rådjursstek, jag kommer gärna på middag och tar med mej lite tranbärsgele och något gott att dricka :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Husfrun

27 juli 2007 08:43

Har någon hört om det har smulle ännu? :)

 
Ingen bild

maria

27 juli 2007 09:19

Jaha, nu tror jag kaffet tog slut hos Filifjonkan, snyft, men jag ser att jag nog får lov att bjuda över fjonkan lite mer till porlandet i bäcken och blommorna annars får jag läsa om fjonkan i kvällspressen, om fjonkan dock får korn på rådjuret utan att kvällspressen sniffar rätt på det så kommer jag på fin middag... Ha nu en bra dag!!!

 
trollpackan skrattar

trollpackan skrattar

27 juli 2007 10:57

Tänk att sitta där på altanen och lyssna på vindspelet av gamla gafflar! *skratt" Lugnt&skönt?! Nej, gör ingen Runar...du verkar lite ostadig och darrig, tror inte du är en jägare(inte Runar heller för de skjuter inte från sovrumsfönstret) nehej, men kanske en riktig rådjurshund? Hmm..får fundera på det här..ha en bra dag och vi får ta hundpromenaden i stora gummistövlarna alternativt ror vi ut en sväng!

http://trollpackan

 
Ingen bild

dsorfi

27 juli 2007 11:05

Haha, ja gör en Runar du det var dsorfi inne på i våras.

 
decembertjej

decembertjej

27 juli 2007 11:09

Var uppe tidigt idag. Försökte skriva kommentar i morse men nätverket strulade igen.... Skrattade så åt din kommentar på mitt inlägg :-) Skrattar även gott åt ditt inlägg. Göra en Runar! Så smart! Att jag inte kom på det själv! Lycka till Filifjonkan.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

27 juli 2007 11:38

Jaså, hon ska ge sig ut på jakt?
Månne i sin egen trädgård?

 
decembertjej

decembertjej

27 juli 2007 12:16

Jag har försökt att skriva till dig men det verkar bara hänga sig. Har mina två övriga försök nått dig?

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

27 juli 2007 12:30

Ja, ja. Jag har tyvär lite dubbelmoral. Jag är inte vegiterian. Tycker det är gott med råddjurkött. Men skulle aldrig kunna ta livet av de söta djuren. Under älgjakten skulle jag vilja ta in älgarna i ladan tills jakten är över. Hade en älg som kom och åt äpplen ur handen på mig! Kram från smeden och smaklig måltid!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

27 juli 2007 12:42

Visst är det tråkigt när man inte får ha sin trädgård ifred. Grannarna runt omkring här i radhusområdet har haft påhälsning av rådjur, men vi har inga problem med dem. Jag tror att det beror på att hundarna har "pinkat in" sitt revir...eller så är kanske inte våra blommor lika goda som grannarnas;)

http://millis.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

27 juli 2007 13:27

Jösses, här verkar det farligt att vistas...
Jag tänkte bara titta in som hastigast och se vad du sysslar med... och så var det SÅ HÄR våldsamt hos Filifjonkan!
Sätt dig och sticka istället.. det är ett ypperligt sätt att lugna de franska nerverna på!
Här hos oss i stugan, så har de minimerat antalet rådjur. Det gjordes redan tidigt i våras, och det märks tydligt, för nu har vi bara något enstaka att titta på och till och med beundra!De är ju trots allt jättevackra!
Ha det så bra och kram på dig!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

27 juli 2007 14:11

Upp med kjolen fjonkan o spring ut med dig för att markera in ditt revir;)

 
Trolltyget

Trolltyget

27 juli 2007 16:02

*skrattar så jag inte kan skriva åt både Fjonkan och hennes bloggvänner*

http://mrlns.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

27 juli 2007 18:13

Du glömmer väl inte att ta på dej såna däringa hörselskydd innan själva pangandet. Blir lätt en massa örring annars, ja inte öring alltså utan ör-ring. Hm, blir visst lätt en massa svammel åxå *märker* Så se för höge farao till att få på dej hörselskydden!

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards