Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 28 juli 2007

Lördagen har bytt av natten som lämnat henne med en vresig vind

Av Filifjonkan - 28 juli 2007 04:36

 
 
Ingen bild

skogstroll

28 juli 2007 05:18

Men Fjonkan då...önskningar slår in så är det när man umgås med troll och annat pack.
Ha en underbar dag.Skogstroll på väg till Mariefred i denna arla timme..

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

28 juli 2007 07:20

Godmorgon filifjonkan
Hoppas du får en riktigt bra lördag, själv ska jag till jobbet nu/kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

28 juli 2007 08:38

Hmm... lilla My ser ju ut som jag... men jag håller tyst. Inte ett ord brukar undslippa mig.

Här är kul att vara, jag får min dagliga dos skratt. Underbart!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

28 juli 2007 08:49

Go'morron på sej! Man kan inte snara dom där rådisarna på nå't vis? Det smäller ju inte så förjordat då så fiskalen behöver få veta menar jag
Ha en skön dag :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

28 juli 2007 09:18

God Morgon! Vad du är uppe tidigt, och jag som sovit ända till halv 9*känner mig slö*..Hoppas att du får en dag i solen idag! Här har vädret inte bestämt sig riktigt.

http://trollpackan

 
decembertjej

decembertjej

28 juli 2007 09:37

God morgon Filifjonkan!
Om det här är kommentar två idag (den första hängde sig här) - radera den första för jag lyckades glömma mina svenskakunskaper ;-) Fnissade gått skrev jag då.... Hmmmm. Jag fnissar GOTT åt ditt underbara "collage" som beskriver morgonen. Förstår varför du var uppe så tidigt. Jag lovar att inget säga *håller handen för munnen*. Ha en riktigt bra dag Filifjonkan!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

28 juli 2007 09:38

Det hade kanske varit bättre att muta jägaren med blåbärspaj, men jag kommer gärna på middag, när det är så dags..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

28 juli 2007 09:40

Du kan få mina rådjur att lägga i frysen. Det blir många goda middagar av dem... eller så lär du mig att panga lite genom fönstret :D

Jag heter ju inte Runar så jag vet inte riktigt hur man gör. Det skiljer ganska mycket mellan namnen "Runar" och "Nina" därav min okunnighet.

Om du gillar björnstek så har jag en skitbjörn på sommarlandet som behöver lära sig en läxa. Skita på min gård... Nä, in i frysen med honom.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
decembertjej

decembertjej

28 juli 2007 09:43

Ser att bilden på snäppan och skålen är så bred att den förmodligen flyttat ner hela din presentation, rad av länkar och inlägg osv. Har länge trott att det var fel på min dator men hittar det längst ner om jag scrollar ner. Bara en tanke :-)
Kram

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

28 juli 2007 09:53

Ajajaj... Filifjonkan skulle ju hålla sig undan kvällspressen och fiskalen och sen bjuda oss på en fin middag... var det inte så det var... Filifjonkan får locka med sig rådjuren bort till mitt blomster och jag lovar, jag hör inte alltid så bra eftersom sjukdomen sliter ut min hörsel, så jag hör nog inte om fjonkan fyrar av ett skott eller två där bland blomstret, porlandet i bäcken är nog det man hör... Då skulle Filifjonkan slippa dessa undringar i telefon.... Nu ska fjonkan ha en skön lördag!!!

 
Ingen bild

Filifjonkan svarar

28 juli 2007 10:41

Maria: Hm.. ja det vore bra får skylta upp då med pilar detta är vägen till morgonmålet Marias vägkog för rådjur,,.
Decembertjej:Ja jo det stämmer det puttar ner det så man får scrolla ner
Nina: Hmm ja en liten kurs kanske man skulle hålla i konsten att göra en Runar : Runar öppnade sitt badrumsfönster en morgon och knäppte ett rådjur Carola och han var ju ett par då. Omtalat i tidningarna väldigt,,därav göra en Runar.
Hannele ja kanhända du har rätt om jägaren,,och jag säger till när det är dags,,,du har alltid en stående middags inbjudning bara du har din prinsessklänning på dig och David på pakethållaren när du kommer cyklande den vattenkanneväska tror jag med skulle tycka om att hälsa på hos Filifjonkan
Decembertjej jag gjorde som du sa raderade den men vad gör väl en felstavning alla stavar vi åt skogen lite då o då det är inte så viktigt
Trollpackan; Näe samma här ang väderet det fladdrar fram och tillbaks
Nina /lilla my kanske jag skall kalla dig säger som jag sa i bloggen schhh lilla My :)
Kärleksdravel Tackar ha det bra du med på jobbet.
Under cover...hm ja det var ju en ide förstås men har nog inget tillräckligt hållbart att binda i däråt på tomten
Skogstroll morrn på dig så bra att det slår in mina önskningar,,och du ta det varligt på vägen till Mariefred,,är den lilla järnvägen kvar där än?

,

 
pia

pia

28 juli 2007 11:03

Hoppas du får en bra dag filifjonkan ta hand om dig och rådjuren :0):):)KRAM

http://maskrosblomman

 
Ingen bild

dsorfi

28 juli 2007 11:24

Fjonkan får ha en bra dag och låtsas som det regnar.

 
gulligagumman

gulligagumman

28 juli 2007 12:55

Hoppas Filifjonkan får en bra dag!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

28 juli 2007 12:59

Hej DU fillifjonkan! Vet inte vad jag ska tro. Du berätar något om telefonsamtal men längre ner säger du att du ljuger. Var det någon som ringde? Sen undrar jag om man måste kommatill dig en gång i halvtimmen för att hänga med vad du kommer med? Ja en rikigig FILLIFJONKAN är du allt! Men härligt kul är du!
Kram på dig från smeden!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 juli 2007 13:11

Smeden:hej nej det räcker med en gång. Ja du kommer när du vill förstås. Som jag sa till dig så ljuger Filifjonkan ibland har an börjat ljuga så får man slutföra ljuget,,,du får ta det med en liten nypa salt...
Gulligumman;å man tackar hoppas du med får det bra.
Dzorfi:Ja just precis det hon skall göra fnittrar..
Pia:Jadå det skall Filifjonkan göra om du tar hand om hojarna!

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Pia Puma

28 juli 2007 13:38

Oj oj oj fjonkan

 
akson

akson

28 juli 2007 14:28

Hej igen Filifjonkan!
Åkte genom ett regnigt och åskande Småland igår. Här skiner solen men det blåser ordentligt.
Jag tar gärna en rådjurssadel, det är hur gott som helst.
Ha det bra!

http://akson.wordpress.com

 
Hannele

Hannele

28 juli 2007 14:38

Jasså, nu ska David också med på pakethållaren :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

28 juli 2007 15:28

Pia puma: ja pinsamt värre,,,
Akson: Ja det var riktigt elände som jag sa Åskar Blixt var i Småland igår urkk hade nedstängt. kul du for förbi.Kom du 22 an?
Hannele: Jaa tänk om han kunde få följa med..han är väl rätt tyst av sig tjafsar väl inget om cykling och sånt? Eller felkädsel? :)

 
Millis

Millis

28 juli 2007 16:14

Klart att Fjonkan är oskyldig, eller hur?
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards