Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Filifjonkan startar lördagsbaket,, tomt i bullburken igen

Av Filifjonkan - 29 september 2007 05:16

 
 
trollpackan dreglar

trollpackan dreglar

29 september 2007 07:58

Åh, nybakade bullar! Vad gott!Hmm...du kanske har några över? Som inte får plats i frysen eller så?
Och kanske en kaffetår till skulle ju inte göra illa....Mums!
kramar

http://trollpackan

 
gulligagumman

gulligagumman

29 september 2007 08:53

Jag ska också få nybakade bullar idag, fast det är inte jag som ska baka, utan maken. Hoppas Fjonkan får goda bullar och en bra lördag!!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
maria

maria

29 september 2007 09:28

Fniss.... Såå, Fjonkan o jag gör lika idag.... Jag äppelpaj då förstås... Ha det bra under baket!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

29 september 2007 09:42

*sniffar* Mmmm, luktar gott och hemtrevligt. Tjoa till se'n när dom är klara och lagom varma så kikar jag in på en kopp kaffe :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

29 september 2007 10:03

Åh jag kände doften ända in till mig. Mm luktar gudomligt.
Tittar in senare igen när de e färdiga;)

 
akson

akson

29 september 2007 10:13

Mmmm så gott med nybakta bullar. Nu blev jag verkligen sugen på att baka bullar. Men jag tror att det får bli några köpta hembakade då jag ska besöka ena brorsbarnets cafe då de har öppet hus på hans skola.
Önskar dig en skön lördag med många goda bullar!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 september 2007 10:14

Trollpacka: Har lagt några i din frys
Gulliga gumman:Hoppas era bullar blir goda med ha det bra ni också,
Maria:Ja det verkar vara bakdag idag för många detsamma till dig.
Under cover: heheh jaha kom du kaffet står på spisen

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 september 2007 10:17

Piapuma:Å osar det bullar ända in till dig får dra igång ventilationen lite mer här. Ja det är fler som kommer ser jag kaffet står på spisen
heheh
Akson; Å skall du på kafé vad kul och öppet hus på skolan du får ha med din kamera då så vi får se vad du har för dig på skolan

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

29 september 2007 10:41

Tack för den goda bullen du la inne hos mig! Den var rykande färsk och SÅ god att mumsa i sig till frukost!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
flikkha

flikkha

29 september 2007 12:13

Jag ska få nybakade bullar idag jag med,Mums!Men här är det inte mamma som bakar bullar, utan det är pappa!

Ha en bra dag!

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

29 september 2007 12:23

Vilken perfekt höstsysselsättning, kah kommer tillbaka på fika, när det är färdigt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 september 2007 13:14

GerdaThyra: Varsågod och din blåbärskaka var fantastiskt god blåa tänder har jag nu fniss.
Flikkha; Jaha men det går säkert lika bra med manlig bullgosse som kvinnlig.. hoppas du får goda bullar då.
'Hannele; Ja visst är det en bra sysselsättning när vädret bråkar,,jadå kaffet står på spisen bullar i burken

 
tussegumman

tussegumman

29 september 2007 13:22

Hoppas Filifjonkan har fått baka många bullar och att kissen inte nosat alltför mycket på degen! Ha det gott min vän/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
helga1

helga1

29 september 2007 13:36

Smaskeli smask, får man smaka??

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

29 september 2007 14:25

Kommer med en kanna kaffe till Fjonkan...Tittar lite försiktigt på bullpåsarna...Inga kvar till mig?

 
Ingen bild

Filifjonkan

29 september 2007 17:24

Tussegumman: Näe då han låter bli när man säger till han är så lydig..
Helga: Ja visst det är klart du får ta dig en eller två.
Kärleksdravel:Jodå det finns under bakduken som ligger där och svalnar,,, bara ta om de svalnat...tackar för kaffet med.det räcker kanske till Helga också då en kopp..

 
Ingen bild

Husfrun

29 september 2007 22:41

Nog vore det gott med nybakade bullar...hmmmm

 
curlingmormor

curlingmormor

29 september 2007 23:09

Nästan så att jag känner bulldoften ända hit. Det är något visst med nybakade bullar. Själv så snodde jag ihop en äppelpaj i eftermiddags, den blev riktigt smaskig!!!!
Kramizzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

30 september 2007 05:39

Husfrun: Ja det är det varsågod och ta en
Curlingmormor:Å äppelpaj med vaniljsås är ren änglamat ju men bullar duger bra med,,

 
Ingen bild

Pia Puma

30 september 2007 09:21

MM glömde tacka för de underbara bullrna minsann. Hade ju hela munnen full så jag fick ju inte fram mer än en mmmmmmmgmbjdspfmmm ;)
Kommer in en sväng idag med för kanske en liten liten bulle till frukostkaffet;)

Om inte annat så ville gärna Lily Rose smaka oxå:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards