Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Idag får bli en lugn dag med kaffe på farstubron och stillasittande

Av Filifjonkan - 3 april 2008 04:22

 
 
Frump

Frump

3 april 2008 05:24

God morgon!
Vad mysigt med kaffe på farstutrappan...sådant väder hade vi i Göteborg i tisdags. Fick njuta av det på vägen till restaurangen, men nu är det som vanligt igen...regn och dimma.

Ha det gott idag, hoppas du får mycket sol!
Stora kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
trollpackan fnissar!

trollpackan fnissar!

3 april 2008 06:50

Åh, vad gott med kaffet på farstukvisten! och med "doppa" till som Pysen kommer med*fniss* det är väl för gulligt av honom!
kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

lerbo

3 april 2008 07:01

Mus till kaffet ja blä vet nte de ja....men kaffe är ju jätte gött.

 
Ingen bild

dsorfi

3 april 2008 07:51

Så mysigt det låter med fika ute,hos dsorfi är det mulet o grått idag så det blir morgonfika inne.

 
Dockmamman, liten mus i ett stort hus

Dockmamman, liten mus i ett stort hus

3 april 2008 07:59

Jag vinkade när jag susade förbi, men jag tror du hade slumrat till där i solen, eller?

Jag själv satt aldrig på någon bro igår men jag stod vid busshållsplatsen och stickade och det kom en kvinna och sade att jag var originell för jag var som kvinnorna förr i tiden.

Åhhhh, vad jättegammal jag känner mig *hängläpp* Nä jag skojar, jag tog det som en komplimang.

Men jag fattar inte egentligen, jag vill inte synas men ändå så gör jag sådana saker som stickar när jag går på byn det sticker väl ut om något *Skratt*

Ha en trevlig dag, här är det mulet *sur*
Kramar i massor

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
helga fnissar

helga fnissar

3 april 2008 08:08

Vad härligt att sitta på bron med en kopp kaffe i vårsolens sken... men har Sören katt varit ute på en simtur??

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

3 april 2008 08:25

Haha, stekt mus till lunch, jag hoppar över, men jag tar gärna en kopp kaffe, har själv suttit på kökstrappan för ett par dagar sedan. Jag har inte så mycket tid, för jag har ju dejt med Hannu Sarenström i kväll...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

3 april 2008 08:51

Härligt med kaffe utomhus. Fast hos mig blir det kaffe inne, här är grått och dimmigt.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
sus

sus

3 april 2008 09:08

Det spelar ingen roll på vilket humör man är på, men när man tittar in hos Filifjonkan går man "hem igen " med ett leende och med "varm-i-hjärtat"-känsla.

Filifjonkan delar med sig så mycket mysfaktor att om världens krigsherrar läste Filifjonkans blogg på morgonen så skulle vi inte ha några krig i världen.

Tack för att du finns Filifjonkan och njut av kaffet i solen.
Kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia puma

3 april 2008 09:25

Åh vad gärligt med en kopp kaffe sittandes ute. Det får en verkligen att känna att våren nalkas.

 
Anna

Anna

3 april 2008 09:29

Visst är det härligt dessa nya vårdagar, och kaffe på farstubron låter ju helt underbart! Mindre trevligt med lortiga 'visitkort' kanske ;D
Ha en bra dag!

http://mustang.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 09:56

Godmorgon Frump:Det klarnar upp sen hos dig med skall du se så lunchen kan du nog ta ute skulle jag tro
Trollpackan: Ja du Pysen är så söt drar hem mat till huset varje dag han går till jobbet var morgon.
Lerbo : Skrattar näe ryser jag tackar och ger den till skatorna slänger iväg den så tar de den direkt det är städarna det.


 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 10:09

Dzorfi: morrn morrn:kommer du och fikar snart??
Dockmamman: haha ja det är nog rätt så ovanligt med en stickande dockmamma vid busshållplatsen. Men klart du ska ta åt dig det är ju beröm tycker Filifjokan med.Det klarnar upp skall du se så du får det gott med.
Helga: Den goe Sören katt har gått i åkern som är plöjd och han är dålig på fottvätt säger Tant Tagg vilket vi kan se. Men Sören katt är så himlars gullig
Hannele: klart du får kaffe men musen fick skatan nyss som blev glad. Din "rackare" där skall ut med Hannu Sarenström lyckos där,,,fnissar,

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 10:27

Nina:jaha men du skall se att det lättar snart så du kan sätt dig ute med
Sus: Så gulligt du skrivit till mig men jag berättar bara om det vardagliga du vet ,,så gott det går lite darrig att rita och måla är man men det får var lite så .
Piapuma: ja det är det måste vara våren detta hoppas den kommit till dig med och dina svarta lakristroll som är så gossiga.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

3 april 2008 10:28

Så MYSIGT ni har det! Jag tror bestämt att jag och Findus sätter oss en stund och gör er sällskap i vårsolen... bjuder du på kaffe?

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 10:47

Anna: Ja dess härliga förmiddagar på farstubron i morgonsolen lyssnandes på småfåglarna och bara sitta där och vara människa utan krav det är liten bit lycka i Filifjonkans värld.(Sören katt har gjort fötterna har gått över åkern men det gör ingenting för han är så gossig...

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 10:49

Å hej GerdaThyra ja sätt dig lite här det finns kaffe i bryggaren i köket så det räcker till oss, så du och Findus är på morgonpromenad Trevligt att ni gick vägen förbi mig och Pysen och Titti ,,se nu så kul de har det,,

 
Ingrid E

Ingrid E

3 april 2008 12:33

Hoppas att det blev en stund i lugn o ro. Vänta med alla måsten till en regnig dag. De kommer, jag lovar.
Duktig katt! Skulle behöva en musfångare här.

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 12:52

Ingrid: ushca ja de regniga stunderna kommer med det är så sant! Jaha skall jag faxa över Pysen då till dig?? fniss..

 
-Nena-

-Nena-

3 april 2008 14:12

Härligt när man man börja sitta ute igen.
Så duktig Pysen är som fångat musen till dig ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Garnmoster

Garnmoster

3 april 2008 14:23

Jag älskar den första utefikan man gör på våren, jag älskar det första grillade köttet, jag älskar att vårsolen bländar mina ögon, jag älskar de första ljumma vindarna på våren. Jag älskar att ta på mig den nya vårjackan för första gången, jag älskar att stuva undan vantar och mössor, jag älskar den första lärkan, jag älskar de första vårblommorna, jag älskar att lägga undan pulkor och tefat i garaget. Det är nog så att jag helt enkelt älskar våren.

http://garnmoster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 14:25

Nena; Ja visst är det skönt det är just nu +12.1 och sol så det blir eftermiddagskaffe nu på samma ställe. Och Pysen är guld värd jobbar och sliter med sina råttor och möss..

 
Tant Tagg

Tant Tagg

3 april 2008 14:50

Men kära nå´n! Vad har nu rustibussen Sören Katt tagit sig till med sina lortiga tassar! :-)
*fniss och skratt för mig själv*

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 14:58

Garnmoster, Kan bara svara ett stort Ja jag håller med dig,
Tant Tagg: Skratt igen ja som sagt han har hälsat på hos oss han är välkommen med gummistövlar nästa gång,,, :)

 
Nicoline på Fädernegården

Nicoline på Fädernegården

3 april 2008 15:42

I morgon ska jag städa Fädernegårdens uterum och det känns att våren är på gång för nu är jag vårtrött. Jag ska stjälpa mig en stund på sängen och vila. Maken städar.

http://nicolinefadernegarden.blogg.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

3 april 2008 16:03

Vad skönt du har det!
Här har inte molntäcket spruckit upp idag.
Som det sas att det skulle framåt dagen ....
Så jag tar min kopp inomhus.

Ha en skön kväll!

 
Gunilla/Nilla

Gunilla/Nilla

3 april 2008 16:09

Jaha så du har fått lite nya husdjur! Snällt av Pysen att komma med liten present till dig:-)!!
Visst har jag varit ute och promenerat vid havet. Vilket UNDERBART väder vi haft idag. Satt en lång stånd på en bänk vid havet och bara njöt. Denna årstiden är SAGOLIK!! Förstår att du njöt av ditt kaffe på trappan.
Hoppas det blir lika fint en lång tid framöver.
Ha en skön kväll
kram/Gunilla

http://kortnilla.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 16:52

Nicoline:Ja så härligt då kan du dricka kaffet där då:
Fru Fundersam: Hej vännen, åh så synd då men kanske spricker det upp i morgon ialla fall håller tummarna då för det,
Gunilla/Nilla: Jo tack det kan man säga lite mat till huset tar han hem han går till arbetet kl 04 ungefär och brukar var hemma med maten runt 10 tiden.Vad roligt att du med haft en så härlig dag idag suttit vid havet med det måste varit riktigt hög mysfaktor på det. Skön kväll på dig med.

 
krusa

krusa

3 april 2008 19:16

härligt med kaffe utomhus,här har solen också lyst så jag satt på altanen och drack mitt kaffe och tittade på mina krocusar som slagit ut i dag=)
hoppas vi får lika fint i morgon=)

http://krusebol.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

3 april 2008 19:24

Jisses vad många kommentarer du har... och här kommer en till! *fnissar*

Kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 19:47

FrumpJ det blev många idag igen men kul äör det fast det är svårt hinna svara på alla + hin na runt till dem med...pust pust...
Krusa: Ja det är liksom godare kaffet utomhus kan du begripa??? Kul att du med suttit och myst ute,

 
curlingmormor

curlingmormor

3 april 2008 21:50

Ohh vad mysigt det låter, jag längtar så till jag kan sätta mig med fikakoppen ute på altanen, kanske kanske blir det lite varmare i helgen. 4 grader idag, men det har inte varit någon som helst sol!!!!!
Kramizzzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
en lite rosa om kinden marlene

en lite rosa om kinden marlene

3 april 2008 22:11

Phu, vilken tur att Fjonkan inte gick vilse igår utan hittade hem till sköna verandan... idag har det varit underbart, mer sånt. Hoppas et gick bra för väninnan igår oxå.

http://blogg.marlenes.nu

 
Ingen bild

Filifjonkan

3 april 2008 23:12

Curlingmormor: Ja det är mysigt men i 4 grader å är det bäst at hålla sig ifrån sånt kanske blir det bättre för er i morgon.
Marlene: Jodå det gick bra igår och inga svåra svar till väninnan heller

 
Mio

Mio

4 april 2008 16:16

Men så härligt att få sitta ute och dricka kaffe i morgon/förmiddagssolen!

http://krypet.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

4 april 2008 16:20

I morgon hoppas jag på soligt vårväder för kaffe ute är banne mej det goaste kaffet och så där mitt på da'n kan man nog få sej en kopp om solen kommer tillbaka (den har hållit till på annan plats nu nå'ra dagar)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 april 2008 18:41

Mio: Ja visst det var jättehärligt igår med varmt och skönt.
Under Cover: Ja de skulle kanske bli det håller tummarna Visst är kaffet som godast ute på en bänk i solen det är en liten bit av ljuv lycka

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards