Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Gårdagen gjorde vi till en liten havsmysdag men vi blev genomblåsta ordentligt

Av Filifjonkan - 10 maj 2012 05:00

 

 
 
Znogge

Znogge

10 maj 2012 06:45

Även om solen visar sig så har vi också vassa vindar. Inte riktig vår ändå. Hoppas ni hade en mysig dag!

http://znogge.wordpress.com

 
sus

sus

10 maj 2012 07:26

Godmorgon!
Ja det är attans synd att det måste blåsa såna där iskalla vindar. friskt kallar en del det... men jag är inte lika övertygad. Sitter hellre ihopkrupen ilä någonstans..
Ha nu en bra dag!

http://susidus.minatankar.nu

 
Gudrun

Gudrun

10 maj 2012 07:36

Mysigt med fika även om det blåser.
Ha en fin dag.

http://bjorkudden.blogspot.com

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

10 maj 2012 08:30

Mysigt, men man får oftast vara varmt klädd vid havet.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
cat

cat

10 maj 2012 08:48

Oj inte illa att ge sig ut med båt när det blåser och är kyligt!

http://1bildibland.blogspot.com

 
wiper

wiper

10 maj 2012 09:00

Det är aldrig fel att fika ute i naturen. Antar att ni hade det toppenhärligt

Ha en fin dag i dag också

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

10 maj 2012 09:00

Åh, vad det låter härligt även om det kanske var lite för blåsigt. Nu längtar man verkligen ut på havet!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malou

10 maj 2012 09:35

Det låter som en riktigt bra dag :-)
"Rosfatet" är inte ett fat, det är ett glasunderlägg. Jag har en liten bricka och fyra glasunderlägg, som jag tar fram på våren/sommaren. Inköpta i Skottland!

 
4U2

4U2

10 maj 2012 11:15

Åh så mysigt!

http://4u2really.blogspot.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:25

Hej Znogge. Ja det var en skön stund men vi var påklädda ordentligt men alltid skönt prata lite så där över en kopp fika de hade en nybakt sockerkaka med sig som vi kalasade på

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:26

Sus ja det var snålblåst och visst är det skönt att kura då i lä mot en husvägg med men vi brukar fika ihop så där när isen gått och den första värmen kommit

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:28

Hej Gudrun Jo så är det man får vara påklädd ordentligt bara , Skönt med lite tjejsnack du vet

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:29

Hej Hannele Ja jag sa just det till Gudrun ovanför du ig att varmt får man klä sig under så är det ok,

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:30

Hej Cat jamen de rodde bara runt den lilla udden efter strandkanten inte långt alls du vet det var en vanlig roddbåt, men skönt hade vi i alla fall fast det snålblåste jag hade en yllekofta under jackan

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:32

Hej Wiper Ja det var så skönt och trevligt kaffet smakar ju liksom extra gott utomhus varför vet jag inte men det bara är så. skrattar,,

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:33

Helga Ja man längtar ut i solen jag längtar skogen havet är inte min längtan mer än just stranden med alla stenar du vet det kan jag längta,

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:34

Hej Malou åh jaha var det glasunderlägg jaja jag undrade men det är fint det med Tycker om sånt när man findukar till middagar jag har sådana i nysilver till glas och flaskor,

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 12:36

4U2 hej ja det var mysigt skulle du varit med så hade du fått en kopp fika du med men mycket babbel blir det och många skratt.

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2012 14:29

Lät ju mysigt, ja inte att ni blev genomblåste men fika vid havet.
Hoppas det snart blir vårvarmt på riktigt.
Ha en skön helg!

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 14:32

Hej Nena ja tack det var mysigt om än lite blåsigt men vi var välklädda alla tre,

 
carina

carina

10 maj 2012 15:06

Mysigt att fika med sin vän, än fast det inte är helg :)
För oftast har man bara tid att hitta på någonting på helgerna, veckorna har en förmåga att rulla på ändå!
Ha en fin dag!
Kramen♥

http://Izors-blogg.blogspot.com

 
wiper

wiper

10 maj 2012 15:43

Om du testar lasagnen så smaka av tomatsåsen med socker så mycket det behövs. Annars blir den för besk men det är olika på såser. Lägg folie över lasagnen när den har fått lagomt med färg annars blir den bränd ovanpå. Lasagnen brukar vara klar efter 33 minuter i alla fall i min ugn.

Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 16:13

Hej Carina. Ja visst är det mysigt med tjejfika vi brukar göra det tidigt varje år och i år var det min tur ta med fikakorgen och de tog med bröd nästa år tvärt om.Ja veckorna de bara rusar förbi nu känns det som måndag fredag lördag söndag bara ungefär. Ha det så bra du med, kramt illbaka

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 16:15

Wiper men åh tack för tipset snällt av dig skall göra den i morgon då måste handla lite grejor först bara. 33 minuter sa du kul skall kolla tiden på min ugn då..

 
ansepanse

ansepanse

10 maj 2012 19:04

hej Filifjonkan, jo, jag fortsätter med inredningen av paradiset :) visst är det underbart så här långt, jo visst kan man tänka sig små balettflickor i vackra rosa kjolar :) vad trevligt med fika vid havet, bor du nära havet? jo, det måste du ju göra, vad dum jag är :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Tofflan

Tofflan

10 maj 2012 21:57

Å jag blev tvungen att titta in och se hur det är hos dig - MEN vilken fin blogg! Jag tittar och njuter, ler!
Kram trots att vi inte känns riktigt!

http://tofflan.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 22:40

Hej Anse Panse ja det är en härlig tid och ja det är som du tror inte så nära men det går

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 22:42

hej Tofflan hhih du är så välkommen att hälsa på jag ser dig när jag går min bloggrunda allt som oftast så nog känns vi lite så där kan ju räcka till en början är så bra med bloggen på det viset tycker jag att man kan prata med varandra fast man inte bär gamla bekanta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards