Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Det händer att Filifjonkan blir knäpptyst...

Av Filifjonkan - 24 april 2013 04:45

 

 
 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

24 april 2013 06:58

Mäktigt! Nu har sålt såligt med blommor denna kalla vår...

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
camilla

camilla

24 april 2013 07:35

Verkligen vackert!
Ja, det är kanske dax att köpa lite vårblommor.
Kram!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 09:01

Morrn Hannele Ja hon sa att de sålt dåligt i år på grund av vädret men det hade tagit fart nu ialla fall

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 09:02

Hej Camilla ja det är dags för vårblommorna nu åtminstone här nere.

 
helga

helga

24 april 2013 10:30

Vilken känsla! Älskar blommor...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 10:34

Helga Ja man tappade luft riktigt ett hav av pensèer var svårt sen att välja färg i butiken deras men så vackert var det.

 
ansepanse

ansepanse

24 april 2013 10:41

hej Filifjonkan, vackert är bara förnamnet, visst blir man helt betagen
Sv: pantersniglarna ska du vara rädd om, de äter inget levande material utan tar hand om förmultnade växer och kan skada mördarsniglar så att de dör, det är ju jättebra eller hur, och egentligen är pantersniglar vackra tycker jag :) jag har också sådana här i min trädgård
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 10:48

Hej Ansepanse yack för informationen om pantersnigeln de är snygga så brade kanske kan göra av med de andraotäckingarna som var så många några år hoppas på mindre i år. Ja växthuset var som ett hav av blommor bara man tappade andan för det var så vackert . Kram tillbaks

 
Malou

Malou

24 april 2013 11:35

Vid den här tiden tror jag att jag vill ha ett växthus, och en mysig, lummig trädgård, och jag har en massa fina planer... Fast jag vet att jag hatar att rensa ogräs (särskilt kirskål)och trädgården ligger där den ligger. Men krasse och ringblommor brukar jag ha iallafall!!

http://www.enjoydiary.net/no/malou

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 11:49

Hej Malou. Ja man vill ha allt i växtväg så här på våren men som du säger det är mycket jobb och kroppen får stryk av att ligga på knä och rensa och gräva och rota idet man gör. Jag har lagt igen en hel rabatt i år en förra året med för mycket jobb har satt buskar istället går fortare och är enklare så jag förstår vad du menar,

 
ansepanse

ansepanse

24 april 2013 12:51

hej Filifjonkan, tack snälla att du håller tummarna
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 12:55

Ansepanse ja så klart att jag gör.

 
cat

cat

24 april 2013 15:07

Ett sådant hav av vackra vårväxter!

http://1bildibland.blogspot.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 16:10

Hej Cat ja det var så man tappade målföret så vackert så man bara flåsade stod en bra stund därinnaför dörrarna och bara d glodde det är penséer i olika färger som de drivit upp från frö,

 
carina

carina

24 april 2013 16:20

Du steg verkligen in i blomlandet♥
Vilken blomma valde du hihihi
Kramen♥

http://Izors-blogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 17:21

Hej Carina hihi ja det var blommor precis överallt. Lite så där fuktigt med samt varmt var det också.Mina blev ljuslila samt blålila 8 av varje till krukorna samt ett flak minipenseer, står påmin farstubro en kruka som du ser i ett inlägg.

 
 Irja (Ia,)

Irja (Ia,)

24 april 2013 22:03

Hej Filifjonkan....
Man blir helt betagen av alla dessa vårens blomsterprakt, men än får jag vänta till sluter av maj innan jag kan plantera ut någonting av de vackra, våren är mycket sen i år, först nu är snösmältningen igång här i Piteå,,, visst kliar det i fingrarna att få sätta händerna i jorden och plantera,,,, Kram IA;

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 april 2013 23:29

Hej irja så kul att höra från dig. piteå ja det är ju senare där uppe det vet jag ju men du har allt härligt underbart kvar har blommar blåsippor och vitsippor med går för fort,

 
Ingen bild

Sonen

25 april 2013 00:36

Snajsigt!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 april 2013 08:22

Heheh ja vackert var det

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards