Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2007

Lördagmorgon varmt i sovrummet 29 grader igen fönstret öppet fläktarna på

Av Filifjonkan - 11 augusti 2007 03:37

 
 
Ingen bild

coz

11 augusti 2007 07:27

Småflickor skall inte vara uppe 3:37.
(Men om de är det,kan de väl ändå hämta en kall öl till gubben sin som håller på att smälta bort!
VA?

 
Ingen bild

dsorfi

11 augusti 2007 07:50

Go'morron fjonkan,stackars dig med den värmen att vakna till.

 
Ingen bild

juhani-juoppo

11 augusti 2007 08:13

Hej igen.Se min söta fläkt på min blogg.
Köpte den igår för 99 kr.(På INN o FINN)
En tekopp blev det också.
Ha det bra.
Coz

 
trollpackan

trollpackan

11 augusti 2007 09:14

Du kan väl rikta fläkten mot Bergslagen så vi får lite av din värme? Kan du skicka hit Solen också tror du? Skulle vara skönt!
Ja, det känns bra att gå ner till kyrkogården, "prata" lite, berätta vad som hänt...I början blir det säkert ofta, sen glesar besöken ut lite...ett led i sorgearbetet..Kram på dig!

http://trollpackan

 
tussegumman

tussegumman

11 augusti 2007 09:25

Kära Filifjonkan jag förstår att du är ledsen och sörjer! Då är det bra att ha ett ställe att gå till, där man kan vårda minnet av den älskade! Vacker dikt Filifjonkan skrev igår det är viktig kära du att sörja och att låta tiden ha sin gång/Många Kramar från Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

11 augusti 2007 10:06

Morrn Coz:Skrattar nu var du riktigt rolig här finns inget sådant men en iskall läsk kan finnas
Dzorfi: Ja tycker nästan synd om mifg i denna vidriga kvalm
Juhanni Juoppo.Kommer straxt och tittar...
Trollpacka : Jaaa så gärna får du sol och värme av mig öppnar fönstret och riktar fläkten norröver drar på fullt brass,,känner du något? Ja precis så har jag tänkt det hjälper lite att stå en stund i grön blomstertystnad och tänka precis så är det det glesar ut sen bli det en gång i veckan ungefär
Tussegumman: Ja visst är det bra att ha en plats där de finns så att säga, orden är inte mina egna det är Atle Burmans ord, Ha det bra idag allihop.

 
gulligagumman

gulligagumman

11 augusti 2007 10:56

Usch ja samma här, somnade i natt vid halv tre =(. Är så trött, så trött...

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
flikkha

flikkha

11 augusti 2007 11:09

Flikkha ger fjonkan en klapp på axeln..Tröstar :)
Ha en fortsatt bra dag :)

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

11 augusti 2007 11:09

Godmorgon på dig med...Visst är det inte speciellt skönt med hur varmt som helst i sovrummet men jag har det hellre så är kyla om jag ska vara ärlig...Hoppas du får en tritkigt bra dag

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

11 augusti 2007 11:12

Kom att tänka på min kära mormor, hennes grav finns utanför Enköping. En halv evighet bort. Ville prata med henne...
Hoppas du får en fin dag och att värmen blir lite mindre varm. Att Åskar håller sig på sin kant och inte trakasserar dig.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
coz

coz

11 augusti 2007 11:28

Joodå.
Strandnyponpulver tog alla mina ledbesvär efter ca fem veckor.
Nu tar jag två kapslar morron o kväll och
jag behöver inga smärtstillande mer.
En mycket mycket märklig känsla!
Ha det bra och prova dem vetja!
Pulvret smörjer alla leder.
Ha det gott nu därborta!
coz

http://Juoppo-juhanis liv och konst i Sverige

 
akson

akson

11 augusti 2007 12:04

Morning eller middag Filifjonkan! Vid 3.30 någonstans var sista gången jag tittade på klockan, misstänker att jag somnade då någongång. Varmt, jo det är snart lika varmt ute som inne. Sitter och tittar på den digitala termometern och den visar 27 inne och 26 ute.
De personerna som man älskar är alltid saknade om de lämnar oss ensamma kvar.
Tröstekram till Filfjonkan!

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Tant Tagg

11 augusti 2007 12:06

Kära Filifjonka!

Tack för all omtanke för min lille Klas!
Nu verkar det reda upp sig. Men fortfarande får han inte gå ut. Han måste vara inne och sköta sig. Om han nu har dragit ner ett grässtrå i luftvägarna har han ju haft lunginflammation, den gamle stackarn.
Vi har en djurkyrkogård här på tomten. Vi var beredda på begravning i tisdags, men tack och lov hänger han kvar ett tag till.
Han har fått sina klappar från dig!

(jag har skrivit en liknande kommentar på min blogg häromdagen till dig, men den har försvunnit ut i cyberrymden, nu hoppas jag på bättre tur hos dig)

 
Ingen bild

Pia Puma

11 augusti 2007 13:13

Önskar dig en trevlig lördag fjonkan, själv ska jag till kyrkan (för andra gången detta år, jösses ) på bröllop dock denna gång.

Kram kram i värmen.

 
UnderCover

UnderCover

11 augusti 2007 16:10

Usch och ve vilken nattvärme ni har. Då går det inte att sova, nä! Hoppas iallafall att du fick en fin stund på kyrkogården.

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 augusti 2007 17:27

Uppe med tuppen igen, fjonkan!!?? Vad bra att du fixar och gör det fint på kyrkogården, tänker på dig!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

11 augusti 2007 22:52

Det är skönt att ha en plats att gå till, nånstans där man man minnas, gärna tillsammans med någon som också minns.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards