Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 17 november 2007

Godmorgon Småland calling,,,,

Av Filifjonkan - 17 november 2007 04:21

 
 
trollpackan

trollpackan

17 november 2007 07:32

Morning!
Vilken kör du ska ha där i vår då!

Kommer också att få en kör, småfåglarna får mat och...hmm...duvorna har flyttat in på vår loge...och många blir fler liksom...vi har numera ett duvslag!

För att inte tala om alla trastar som envisas att vilja vara på vår altan...
Fast de kanske håller sig ute allihop när vi sätter maten en bit ifrån kanske...
TRevlig lördag!:))

http://trollpackan

 
helga

helga

17 november 2007 09:31

Åh, det måste jag ta tag i snarast... jag brukar ha mat till småfåglarna, men har inte satt igång än. Fy skäms Helga!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

17 november 2007 09:35

Godmorgon. Jag skulle med vilja ha ett fågelbo som jag kunde fylla med en massa godsaker...Grejen är den att jag tror inte mina katter skulle uppskatta det nya besöket på våran balkong...

http://padomi.blogg.se

 
Ingen bild

Filiefjonkan

17 november 2007 09:50

Trollpacka:Ja det blir ett väsen i träd o buskar men det är så mysigt
Helga:.jamen så bra att du gör det med
Kärleksdravel: Klart dina katter uppskattar ett fågelbord då har de något att titta på genom fönstret, Men du kan ju ha en sån där som hänger i Filifjonkans träd en trådbur med nötter som de kan hacka sig in i det går åt ungefär en bur var tredje dag här.Finns små med, Katterna här sitter och smyger men de hinner inte fåglarna är alerta

 
maria

maria

17 november 2007 09:59

Morrn, morrn!!! Trollpackan varnar för arbete idag men jag tror att jag kanske ska ta tag i lite ändå:) Såå, Filifjonkan matar fåglarna, ja, de kan behöva lite omsorg de med och som sagt på våren är vi glada över allt fint kvitter. Så, hoppas på en fin lördag för fjonkan nu! Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.blogspot.com

 
Hannele glad

Hannele glad

17 november 2007 10:21

Det är många fåglar i vår lite rufsiga trädgård, nu äter de nötter.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Millis

Millis

17 november 2007 11:01

Visst är det härligt att titta på fåglarna och se deras glädje när de får lite extra gott att äta nu när det är kallt och snöigt och de har svårt för att hitta mat själva.

Hoppas att Filifjonkan får en trevlig helg.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

17 november 2007 11:16

Vad mysigt att Filifjonkan tänker på småfåglarna! Dom kommer sannorligt att belöna Filifjonkan med vacker sång om våren. Här är det fortfarande barmark så vi har inte satt upp några kärvar ännu men när snön kommer skall jag hänga ut lite bollar i träden och sätta upp en kärve! Ha det gott kära Filifjonkan och ta hand om dig i vinterlandskapet/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.bloggspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

17 november 2007 11:29

Go'morron fjonkan säger dsorfi just hemkommen från hundpromenaden,ha en skön dag.

 
Ingen bild

Filifjonkan

17 november 2007 12:55

Maria: Ja jag såg varningen bäst vi lyder gott råd där fnissar,,
Hannele: ja de gillar nötter väldigt
Millis: Ja visst är det kul det händer hela tiden nåt bland dem
Tussegumman:Kan inte skriva kommentarer på din nya blogg det är skicka email bara?
Dzorfi: Ja vad skönt det var gissar jag för ni har väl också soligt och takdropp rena vårdagen just nu

 
UnderCover

UnderCover

17 november 2007 13:04

Klart de små ska ha mat! Vilka ska annars underhålla mej när jag käkar frukost på uteplatsen till sommaren...
Och vad ska jag annars stå i köksfönstret och kika på när det är kallt ute...
Massa mat ska dom ha *nickar*

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards