Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Filifjonkan grips av lätt panik på skogsvägen när bilen bestämt sig för att koka.

Av Filifjonkan - 1 april 2008 17:21

 
 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

1 april 2008 17:32

Visst är det en skräck att få fel på bilen.... Jag har också en Personllig Bilmekaniker, som inte luras, gör inget extra, fixar bra delar från skroten, han borde kanske få något pris.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 april 2008 17:44

Hannele: ja de är guld värda de gossarna man kan ge dem en nybakad kaka tx till deras kaffestund. Gör jag ibland eller lämna en ask choklad eller något liknande. De blir glada då

 
Ingen bild

dsorfi

1 april 2008 18:01

Ja fjonkan har verkligen en toppenverkstad som ställer upp.

 
trollpackan

trollpackan

1 april 2008 18:41

Det måste iallafall vara lugnare på en skogsväg än i en stor korsning med rödljus i Uppsala*skratt* Det blev rött och grönt och rött....till slut fick jag en stackars karl att bogsera bort min gamla volvo...jag hade en automat*fniss*, till mitt jobb på SVA.
kram!

http://trollpackan

 
Dockmamman, liten mus i ett stort hus

Dockmamman, liten mus i ett stort hus

1 april 2008 18:45

Inte roligt när bilen går sönder. Jag minns ett år så hade jag en röd golf och jag tog mina barn ut i skogen för att plocka bär, jag körde lite skojrally på skogsvägen och det var höggräs mitt i vägbanan.

så helt plötsligt PANG! Jag hade kört in i en stor sten, mitt inne i skogen och då hade jag ingen mobil för det här var för 16 år sedan, jag slängde mig ur bilen och så ser jag att det sprutar olja ur oljetråget, jag fick panik för det var ingen som visste vart vi var och långt ut till vanliga vägen och huvva, BJÖRNRÄDD!!

Men så kom jag på, tuggummi, jag tuggade jättemycket tuggummi och proppade det i hålet och körde och så rök det och så körde jag och så rökt det.

Vi tog oss till stora vägen men där blev det stopp för då gick det inte att sitta i bilen för det rök så hemskt.

Och bilen gick sönder :-(

Men det är tur att det finns mekargubbar/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonakn

1 april 2008 18:47

Dzorfi: ja tack och lov för det,,,
Trollpackan : Ohh gud alltså då gäller det att ha nerver av stål..Duktig du var som fixade det.

 
Ingrid E

Ingrid E

1 april 2008 18:48

Vilket äventyr! Bra bilmekaniker luras inte ens 1:a april.
Hur klarade vi oss innan mobilerna?

http://ingridsblandning.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 april 2008 18:50

Dockmamman: Ja du det där slår både mig och Trollpackan den saken är klar. Men så klyftig du var trycka i tuggummi kan bara vara en kvinna som fixar problemen så .Bra jobbat och som sagt meckargubbar är guld värda-

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

1 april 2008 18:53

Ingrid: Näe de har inte lurats fantastiskt har klarat mig ända hit men man vet inte ännu då säkert, Ja innan mobilerna så var det apostlahästarna som gällde trava och skriva brev eller gå hem och ringa hemifrån! Ibland är tekniken verkligen tidsbesparande och en trygghet.

 
Moa/Monica

Moa/Monica

1 april 2008 19:00

Vilken tur att mobilen var med,, ibland kan man skälla på dessa små tingestar som alltid är med överallt men ibland är dessa guld värda.. Kram/Monica

http://moasgard.tradgardsblogg.se

 
sus

sus

1 april 2008 19:31

Klart att killarna kommer direkt när vår allas Filifjonkan är i nöd! Annars skulle de säkert får hela bloggmaffian över sig - och det är inte tillrådigt vill jag lova!

Men det var bra att det ordnade sig och att det inte var midvinter och 20 grader kallt!
Kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

1 april 2008 19:38

Bilar borde lära sej att veta hut! Dom ska bara rull och gå, inte hålla på att trilskas så där... Men som sagt; tack för att det finns meckargubbar.

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 april 2008 20:20

MoaMonica: ja dessa telefoner är en välsignelse ibland det kan jag skriva under på,Kram tillbaks
Sus:heheh du är rolig och för söt ja de är så snälla dessa meckarherrar och som sagt att det inte var kallt och vinter får man vara lycklig över med,Kramen tillbaks
Undercover:Ja det kan man ju önska men ibland s är det lite smolk i dem eller rättare sagt för lite i dem vatten och glycol tx,,fnissar
Ja här kan vi faktiskt slå fast att bloggfolk är glada åt meckargubbar.Råder ingen tvekan, funderar,,kanske skulle man ha en meckargubbarnas dag med i almenackan,,,:)

 
curlingmormor

curlingmormor

1 april 2008 22:35

Usch det var inte roligt, men vilken tur att du fick hjälp så fort, hyggliga killar på verkstaden. Nu kan du ju sitta och fika på din lilla farstubro!!!!!!
Kramizzzzz

http://curlingmormor.wordpress.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

1 april 2008 22:49

Curlingmormor. ja det var tur att hjälpen fanns just då. Och jepp vid nästa bra väder blir det fika på bron,

 
Frump

Frump

2 april 2008 05:36

God morgon!
Tycker också att de borde få Nobelpriset, snälla människor borde premieras oftare, absolut!
Ha en bra, kokfri dag, kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
helga

helga

2 april 2008 09:18

Äventyr igen! Fjonkan får aldrig någon rast eller ro ;) Tur du kunde få hjälp!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
haraldsdotter

haraldsdotter

2 april 2008 12:11

Min arbetskollega tankade bensin i stället för diesel. Tog 14 dagar innan bilen repat sig...

http://haraldsdotter.wordpress.com

 
Linslusen

Linslusen

3 april 2008 10:05

Haha jag hade gärna lätt bytt plats med dig! Iaf här i stan finns det mkt snyggt att titta på i bilverkstan *hoppar lyckligt i vetskapen att det snart är dags för däckbyten på firmabilen*

http://mustang.bloggagratis.se

 
Mio

Mio

4 april 2008 16:18

Aldrig är det kul att bli stående med sin bil mitt i ingenstans. Tur att det finns mobiler nu för tiden!

http://krypet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards