Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 11 november 2006

Filifjonkan har en till med skum text...

Av Filifjonkan - 11 november 2006 18:38

Här kommer den texten: Alla balla tjafs uti binga bånga bäcka alla balla tjafs uti binga bånga bejHej skutteri skutterumpen stumpen hej skutteri skutterullan lej! En riktig nonsensång? Men var när hur o varför. Funderar lite över Breezies antagande om förgående text Hon menar det är i Pippi långstrump och Pruseluskan vill ha ett lite barn Är det någon mer som minns det? Jag har ju läst Pippi sen början och hört henne på radion lyssnat på henne på band och sett henne på tv och bio Men kan inte komma ihåg den sången där. Men det är klart minnet är bra men kort! Fniss.men dessa nonsenstexter de sitter fast!

 
 
Breezie

Breezie

11 november 2006 19:31

Nu sätter jag punkt för idag. Hoppas du får någon ordning på dina skumma texter. Sånt där kan grubbla runt i skallen på mig så jag blir tokig. Önskar fortsatt trevlig lördag kväll. God natt!

http://Breezie

 
Ingen bild

Fru Fundersam

11 november 2006 20:32

Minns texten mycket väl .... men inte var den kommer ifrån !

 
Ingen bild

Cee

11 november 2006 23:30

Äh, så dumt. Jag som brukar vara ett ess på sånt här... :/

Jag känner också igen ramsan, kan tom sjunga den, men var den kommer från vet jag inte. Minns den inte från Pippi heller. Däremot så vet jag att Prussiluskan sjöng "Vi kommer ifrån Ria-ra, ria-ra, ria-sa vi kommer ifrån Ris-ra, aske-daske-da!"

*Måste ut och leta*

 
Filifjonkan  sjunger

Filifjonkan sjunger

11 november 2006 23:41

vad har ni här att göra göra vad har ni här att göra aske daske da. Vi söka en av systrarna systrarna systrarna vi söka en av systrarna aske daske da, Vad skall systern heta hetaheta vad skall systern heta askedaske da. Jo hon skall heta Cee Cee Cee jo hon skall heta Cee aske daske da,Pust, sen är restan borta från hårddisken? Ja Breezie var inne på Prusseluskan som ville ha ett lite barn men inte fick ta pippi..?? men känner inte igen det heller men har en till den kommer i morgon på bloggen godnatt :)

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

ulm

12 november 2006 19:10

Ang den där i ditt inlägg så dyker detta upp ur ulms hjärnas dammigaste skrymslen:
"Min syster vara född uti Afrika, min far vara där vara kung. Elefant, krokodil å en apa, som var där närvara runt. "För ringaringaringaringa fiskamalajka, alla balla tjafs uti binga bånga bej...hoppskutteri skutterumpenstumpen, hoppskutteri skutterullanlej..."

 
Filifjonkan storskrattar

Filifjonkan storskrattar

12 november 2006 20:23

ahhh där satt den tror jag,,,var är den texten från minns du det hållere tummarna att du kommer på det

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

ulm

12 november 2006 22:41

Och den om Prussiluskan går såhär:
"Tjinga tjonga lonkan, knacka makadam, prussiluskan tjinga tjonga tjej...om prussiluskan prompt vill ha ett litet barn, så får hon ta nåt annat barn än mej! HEJ SVEJS!"
Hur jag minns den...jag är mamma till två pippitokiga tjejer...jag kan nästan filmerna utantill...

 
Ingen bild

Peter

4 augusti 2008 13:30

Hej!

Svensktoppen 1976:
Family four singers - Skutterumpenstumpen

 
Ingen bild

pellep

3 maj 2009 10:44

Hej

När jag var lite på 40-talet sjöng vi denna låten och efter texten "Hej skutteri skutterumpen stumpen hej skutteri skutterullan lej" sjöng vi : Kläderna vi bära på är utav Kinatråd tjipp tjapp Kinaman, Svensk jag är men född i Danmark Norge var mitt fosterland, snackar tyska som en Fransman fast min far var Engelsman, ava ackala tjava ackalatjava en koloni pling plong



 
Ralle

Ralle

9 juni 2009 22:57

Tja! haha vad roligt, jag sökte på fiskamalajka å fick upp dne här bloggen och kan informera alla här om att det är Tjorven och Stina som hade ett sommarband under 80-talet som jag förgäves försöker få fatt på, hade den som knodd och fick helt plötsligt upp den här låten i huvet, det är inte helt rätt i texten men strunt samma, finns det nån som känner till var man kan hitta låten? kontakta mig via min blogg tack :)

http://www.ralleontheluff.blogg.se

 
Ingen bild

UFFE

16 november 2009 12:17

STÄMMER ATT DET ÄR EN SVENSKTOPPSLÅT! (se inlägg av Peter 4 aug 13:30) En vers är tex: "Så kom han in i riksda'n som riksdagsledamot, det är det mest förvirrande som finnes på vår jord. Man skäller på varandra, där spar man inget krut. Å går på Alexandra, när riksdagen är slut. Hej skutteri-skuttirumpenstumpen... osv"

 
Ingen bild

P

19 november 2009 18:00

Hejsan, jag såg precis på Birros miniserie Upp till Kamp och i fjärde avsnittet dyker ett klipp upp från valet 76. Då står typ Björn eller Benny eller nån på scen och sjunger låten. Jag misstänker att det i detta fallet helt enkelt handlar om en till valet omskriven saltkråkan-sång. Anledningen till att jag reagerade på det var att jag hört den för några år sedan i en Rally(P3)-version och minns den fåniga texten. Då var det barn som sjöng den. Möjligtvis då Stina och Tjorven som Ralle skrev. Ha det!

 
Ida

Ida

6 december 2014 18:50

Tjingalongastånka knackamakadam, Prussiluska tjingalongatjej HEJ! Om Prussiluskan prompt vill ha ett litet barn så får hon ta ett annat barn än mig HEJ!". lärde mig den när jag var liten, för jag älskade den ramsan, den är från Pippi Långstrump när hon flyttar in i Villa Villerkulla och sitter på trappen när Kling och Klang kommer och ska tvångshämta henne till Prusselius barnhem. :)

http://www.facebook.se/Pixiduzt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards