Filifjonkans värld

Alla inlägg den 10 november 2006

Av Filifjonkan - 10 november 2006 20:41

Ute går natten till ro,bygger en gnistrande brofram till vårt festglada hus,där jag vill tända ett ljus,

Av Filifjonkan - 10 november 2006 18:00

Första lagen om selektiv gravitation:Smörgåsar faller alltid med smörsidan neråt.Andra lagen om selektiv gravitation:Sannolikheten att en smörgås faller med smörsidan neråt är direkt proportionell mot mattans pris.Tredje lagen om selektiv gravitation:Ett föremål faller alltid så att det gör mesta möjliga skada.Detta kan heller inte förnekas vilket man faktiskt önskar såsom varande Filifjonka i alla fall.Men mattfirmorna de höjer priserna och gläder sig

Av Filifjonkan - 10 november 2006 16:33

Ersättningslagen:Allt som har tappats bort återfinns först när man har hunnit ersätta det.Ångerlagen:Man får aldrig användning för det man sparar förrän dagen efter det att man har kastat bort det.Garantilagen:Garantitiden är den tid det tar för en given produkt att gå sönder.Eller hur! Livserfarenhet är inte alltid av godo således! Lyckligt ovetande hade varit trevligare.

Av Filifjonkan - 10 november 2006 14:18

Så där ja,,man törs inte säga det men jag (säger det på annat vis så inte Murfy hör o förstår) har installerat "gräsklipparen" på datan därför kunde Rufus på vara med! Nu får ni komma ihåg vad jag sagt bråkat och jag lipat åt förut så förstår ni men nämner inte ordet,,,Nåväl det var denne lille Tomte Rufus som ville följa med Filifjonkan hem från järnaffären.Han står här bredvid o får göra det tills det är pyntardags,,han är nr 315 i raden då Synd om fjonkan som har så lite tomtar...

Av Filifjonkan - 10 november 2006 12:58

Hmm det knackade på Filifjonkans dörr och utanför står det 2 st kroatiska gossar som på bruten Engelska vill höra om Fjonkans bil är till salu!l! Det är ju inte riktigt en sådan fråga som man väntar sig när man öppnar ytterdörren! Man svarar vänligt men avmätt att se det har man då rakt inte tänkt sig att den är. De beklagar och säger att de går omkring och köper skrot som de slaktar! Det är då man surnar till. Vadå skrot säger man uppretat,,det är min pärla o den är nybesiktad och inga fel alls och ingen rost och det är en 98 så skrot det kan de glömma! De ser helt oförstående ut när de märker att man blivit sur men de framhärdar och undrar om man känner någon som har bilar till salu då?.. Då far den lede i Filifjonkan som säger att "ja då i grannbyn 7 kilometer från mig" så beskriver man den mest skumma omvägen man kan komma på så kommer de till skroten som är stängd med murar och galler! De blev lite gladare och skulle försöka hitta dit. Filifjonkan har inte sett till dem sedan dess, Smålandskogarna är djupa och många kryssvägar har de med. Filifjonkan känner på hornen i pannan..och ler belåtet.

Av Filifjonkan - 10 november 2006 11:26

Den här råkade följa med i kundvagnen så jag tänkte att då kan vi ha lite godiskalas idag på bloggen så varsågoda att smaka!

Av Filifjonkan - 10 november 2006 09:06

Man måste ta sats idag,,,skriva lista på vad som skall hem från affären ,bara att ta sig dit en fredag tar emotDet är ju så fullt med folk just fredagar. Men nu är det dags i alla fall. Man hade förr redan hunnit gå och pilla på tomtar och julostar och omslagspapper ja bara "botaniserat "runt på varuhusen men det är flydda tider det. Filifjonkan har inte hunnit handla ordentligt denna vecka haft annat för sig som sagt.Visserligen var man igår på en järnaffär och hann pilla ner en söt tomte i ny modell. Filifjonkan har ju ont om dem säkert "bara 314 st" så en till var nödvändig. Om jag någonsin törs installera om min elaka Webbkamera(lipar åt den igen där den glor på mig med sitt oseende öga uppifrån skärmen) så skall jag visa min nya tomte som jag döpt till Rufus. Det är en typisk Rufus.

Av Filifjonkan - 10 november 2006 07:42

Tycker du om lite spänning contra stort bråkigt djur? Länken heter förstås Bråkiga djur...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards