Filifjonkans värld

Alla inlägg den 27 november 2006

Av Filifjonkan - 27 november 2006 22:11

Godnatt Sverige var ni än är!

Av Filifjonkan - 27 november 2006 21:52

Kommentarer är här överflödiga

Av Filifjonkan - 27 november 2006 16:56

Sådär ja nu är man fulltankad med bullar och sockerkaka och gott kaffe, Tänk att hon hade redan hunnit med att få upp julljusstakarna i sina fönster. Så jag har nästan adventsfikat redan. Mysig stämning blir det med av det skenet. Köpte en liten godisask på vägen kan vara bra att ha hemma :)

Av Filifjonkan - 27 november 2006 14:19

Mums mums kom lägligt med det nu. Mina nybakade sockerkakor o pepparkakor mjuka alltså står här bredvid o kallnar så jag tar med en bit o bjuder på så blir det riktigt kalas. Återkommer senare under em.

Av Filifjonkan - 27 november 2006 13:05

Mina pumlor är inte nya en del är gamla men det är så mysigt med alla nya former och de antika pumlorna med, rena konstverken ju! Dessa 2 är från en bild bara som jag har på asken . Man vill ha alla men se det går inte ,,,Brukar hänga lite pumlor i min monsterblomma den gör sig rätt bra med med det, det lilla beiga hjärtat tycker jag är sött det är en bekants som har gjort det.

Av Filifjonkan - 27 november 2006 12:15

Jaha nu är den framme min badrumsmatta med julstuk. Hänger ju upp julgardiner därinne med så varför inte en matta,, går så bra till julhandukarna. Det kommer upp små änglar med senare på fönsterbrädan där också. Filifjonkor gillar julpynt .Själva känslan att nu nu är det på G. Men mattan får hänga ut sig lite den är något bubblig, gillar man inte. Snubbelrisk där då. Men baksidan är gummerad så man skall inte behöva slå någon volt på den i alla fall. Visar bilder på den idag men färgen är lite missvisande, det blåa är riktigt mörkblått marinmörkblått.Så var det med det.

Av Filifjonkan - 27 november 2006 11:00

Denna länk innehåller skrattet. man kan behöva ett smil på måndagen tycker Filifjonkan.http://gravallvar.blogspot.com/

Av Filifjonkan - 27 november 2006 09:59

Som sagt nu är det burkdags igen i plåt. Kunde ju inte låta bli att lägga ett bud på denna burk med julstuk.Man kan ha pepparkakor i den eller helt enkelt alla små julmagneter man har till kylskåpet som ligger i en plastpåse hela sommaren och trängs. I den här blir de väl förvarade tills de skall fram.Som jag sa så burkar det är av stort intresse i Filifjonkans familj. Min mor är lika glad åt burkar. Det är något ärftligt i generna som ligger där och poppar upp ideligen det bara säger burk burk burk,,rena morsesignalen..Nu skall den diskas i maskin ordentligt så den blir ren o fin.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards