Filifjonkans värld

Alla inlägg den 14 november 2006

Av Filifjonkan - 14 november 2006 21:38

Dagen är släckt,mörkret har väcktstjärnor och kattor och slinkor;fyllda av skarn,slödder och flarnsova polishus och finkor -Barnet det skådar i drömmarnas brushur en ängel med lyktor går runt våra hus.- Och ensam i kvällen den senajag slåss med en smäktande vals.Och jag är ganska mager om bena,tillika om armar och hals - Ferlin.Godnatt Sverige var ni än är.

Av Filifjonkan - 14 november 2006 16:54

Filifjonkan gillar lampor och stjärnor till advent även utomhus . Man kan dekorera sina buskar och träd och man kan rama in sitt hus så vackert med diverse lampor. Filifjonkan tycker bäst om det gula skenet inte det som byter färger det blir mer som ett tivoli då. Vet en del som ramar in sina gårdspumpar och fågelbord det är renar och tomtar ute i trädgårdarna och under träden ja det finns så mycket kul att åka och titta på i adventstider. Filifjonkan har ett gäng stjärnor som lyser runt sin farstubro så fint och en slinga runt fågelbordet. En annan grej som är rätt kul är grannar som lindar sin flaggstång med slingor det är jättefint faktiskt. Särskilt nu denna mörka tid vi kommit in i och har en bit framför oss med

Av Filifjonkan - 14 november 2006 15:30

Sådan otursdag ..Filifjonkn hade ju tid för biltvätt i stora automatenkl 14.15 idag. Men då har maskinen gått sönder. Mekanikern trodde den skulle bli klar till min tid men det gick inte alls. Det blev till att fara och hämta någon reservdel så den är inte klar förrän sent ikväll.Ny tid bokad för "pärlrengöring" till i morgon kl 14. Det är verkligen nödvändigt för bilen ser sanslös ut just nu .Filifjonkan kan inte visa sig på byn med den lorthögen

Av Filifjonkan - 14 november 2006 13:19

Idag är den dagen när lilla bilen skall få sig en helrengöring. Den värsta tvätten som automaten kan bjuda på och dessutommed lite polish som slutkläm. Det är ju så att de små elaka fåglarna som jag matar tycker att Filifjonkans bil är perfekt att använda som toalett. Det är okamratligt man skall inte bita handen som föder en...och det är just vad de gör när de "pluttar" på Filifjonkans bil. Funderar på att dra in på frösidan bara för det som straff. Får väl parkera den längre ifrån men då räcker inte elsladdarna till kupe och motorvärmaren.Knepigt det här,, sen behöver man bara ta 2 steg på plattorna när den står där den står under äppelträdet vilket är bra i halkiga tider men flyttar jag den så blir det alldeles för långt ur halksynpunkt. Fast det är skottat så är det ju glashalt. Filifjonkan har kanat iväg ett antal gånger på sin tomt så nu råder försiktighet. Vänstra armen är avbruten och ihopskruvad med bricka och 6 skruvar redan men det var ett annat fall från en stol ner på toagolvet med ett brak. Det är en annan historia. Nu är det dags för duschen och helsanering.

Av Filifjonkan - 14 november 2006 11:48

Aftonbladets artikel. Det var efter att en ung kvinna i november 2004 upptäckte att mannen smygfilmade henne från sin lägenhet som myndigheterna kom honom på spåren. Mannen greps och när polisen sökte igenom hans hem, hittade de mängder av smygtagna filmer. Dock verkar den unga kvinnan som trodde sig bli filmad, inte finnas med i materialet. Hon var den enda grannen som upptäckte filmningen. De andra har bland annat via polisen i efterhand fått reda på vad som hänt. – Det går inte att bli ofredad ovetande. Och får man reda på det i efterhand att någon har fluktat på en, då räcker inte det för att någon ska dömas, säger åklagare Bo Birgersson till Sydsvenskan.Filifjonkan säger rent ut sagt förb...d Detta är Sverige i ett nötskal. Om det smyger nån stolle utanför mitt fönster och filmar mig så får de göra det! Inte klokt ju . Det är min mark han går på och min interiör och mig personligen som an sitter och glor på sedan. Har man dessutom tvättat sig och har morgonrock eller mindre i klädväg så är det ju illa. Det går att stå på stenar ute eller sitta i ett träd och filma in i hus. Nu får de göra nåt åt detta se till att det straffas och förbjuds omgående. Hoho,,Alliansen..här är lite att ta tag i!Hälsar sur Filifjonka som ser över sina persienner och rullgardiner nu

Av Filifjonkan - 14 november 2006 10:42

Jaa en sådan länk är det för det kan tydligen hända de mest vansinniga saker,,Länken heter som jag sade Vansinnigheter varsågoda och titta

Av Filifjonkan - 14 november 2006 09:21

Jag byter min leksaksbil mot en rostig skruv,,leksaksbil mot en rostig skruv rostig skruv mot en cykelpump . cykelpump mot en morakniv,,,ska vi ska vi byta grejor ska vi byta grejor med varann,jag byter min morakniv mot enblå ballong. och så vidare,, Hasse o Tage visste redan då att resajkling var ju bra för det kan man kalla det istället för att slänga bilen och köpa något nytt så bytte de! De var före sin tid de 2 herrarna kan man säga. oj så mycket härliga texter som kommit från dem Alla deras revyer som gick, Det var ju ett måste att se dem bara, Och vad man skrattade,,Tänk sketchen med "herr Larsson" de som är unga minns den säkert inte men vi som har några år på nacken...fnissar,, Kommer ni ihåg?

Av Filifjonkan - 14 november 2006 08:42

"Jag är en Björn med mycket liten hjärna och långa ord besvärar mig.Särskilt en tisdagmorgon"säger Nalle puh.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards